بیش‌از چهار تن ماهی از منابع آبی سراوان برداشت شد

رییس اداره شیلات سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از چهار تن ماهی گرمابی از ابتدای سالجاری تاکنون از منابع آبی و آب‌بندهای بخش بم پشت روستای گروکان این شهرستان برداشت شده است.

بیش‌از چهار تن ماهی از منابع آبی سراوان برداشت شد

عبدالصمد دهقان روز چهارشنبه اظهارداشت: صید ماهیان پرورشی گرمابی از منابع آبی شهرستان سراوان بویژه در بخش بم پشت با توجه به رهاسازی گسترده بچه ماهی در بیش‌از ۳۰ آب‌بند در سنوات گذشته آغاز شده است.

وی گفت: سال گذشته بیش‌از ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی سراوان رهاسازی شد که پس از طی دوره رشد یکساله هم‌اینک صید ماهیان پرورشی از منابع آبی در حال انجام است.

رییس اداره شیلات سراوان افزود: در صید انجام شده از آب‌بند گروکان بیش‌از چهار تن ماهی صید که با توجه به فرهنگ مشارکت جمعی مردم روستا در بحث آبزی پروری، جهت کمک به معیشت اقشار روستایی ماهیان صید شده در بین روستاییان توزیع شد.

وی بیان کرد: همچنین جهت ترویج فرهنگ آبزی مصرفی و بالابردن سرانه مصرف آبزیان در شهر مرزی بم پشت بخشی از ماهیان صید شده در سطح منطقه توزیع شد.

دهقان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در پایان فصل پرورش بیش‌از ۲۰۰ تن ماهی از منابع آبی شهرستان سراوان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها