طرح "نذر ماسک" در شهرهای غرب استان مازندران اجرا می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان چالوس از اجرای طرح

طرح "نذر ماسک" در شهرهای غرب استان مازندران اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام علی اسفندیاری اظهار داشت: با برنامه ریزی، مدیریت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در اولویت بودن حفظ سلامتی مردم، مراسم عزاداری محرم طبق مصوبات ستاد مبارزه با کرونا نسبت به سال‌های پیش متفاوت تر و با شعار "عرض ارادت، حفظ سلامت" در سطح شهرستان چالوس برگزار می‌شود.

وی در رابطه با برگزاری مراسم محرم و صفر امسال، افزود: مراسم محرم همیشه برای مردم این مرز و بوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و مردم نقش اصلی و تعیین کننده ی برگزاری مراسم را بر عهده دارند.

اسفندیاری گفت: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند معیار در برگزاری مراسم محرم ستاد ملی کرونا است، در همین راستا بر اساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا مراسم عزاداری محرم و صفر در شهرستان چالوس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: طبق مقررات وضع‌شده ستاد ملی کرونا، عزاداری ایام محرم در شهرستان به دلیل جلوگیری از انتقال کرونا باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ اجتماعی و در مکان‌های روباز و در صورت اضطرار در محیط بسته فقط یک چهارم ظرفیت مکان و با حفظ فاصله اجتماعی به مدت مشخص برگزار شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالوس گفت: آن دسته از هیئت‌های مذهبی این شهرستان که در آیین‌های عزاداری ماه محرم امسال رعایت نکات بهداشتی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از سوی عزاداران را مدیریت نکنند به متولیانشان در مرحله اول تذکر شفاهی و در صورت تکرار تذکر کتبی و در مرحله سوم متخلف به مرجع قضایی معرفی می‌شود.

اسفندیاری با اشاره به اینکه حرکت دستجات عزاداری امسال ممنوع است، تصریح کرد: مراسم تعزیه، گردهمایی شیرخوارگان، جابجایی هیئت‌ها، دسته‌روی و استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه ممنوع است اما برگزاری مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی در محل مراسم و بدون جابه‌جایی مجاز است.

وی بیان کرد: استفاده مستمر از ماسک برای همه شرکت کنندگان در مراسم عزاداری ماه محرم و صفر ضروری است و هیئت‌های مذهبی باید فاصله‌گذاری اجتماعی را در همه مراحل مراسم نظارت و از تجمع حداقلی در هنگام ورود و خروج پرهیز کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالوس به اطعام و نذورات در پخت و پز مطابق دستورالعمل بهداشتی اشاره کرد و گفت: تای جای ممکن نذورات حسینی به سمت کمک مومنانه و توزیع درب منزل می‌رود و مابقی اطعام و نذورات صرفا به صورت بیرون‌بر در ایام محرم با نظارت و مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی در پخت و پز و بسته بندی توزیع می‌شود و همچنین برپایی ایستگاه‌های صلواتی و هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری ممنوع است.

وی بیان کرد" مردم شهرستان توجه ویژه ای به نذر ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده به جای چای و شربت در ماه محرم امسال داشته باشند.

اسفندیاری با اشاره به تشکیل کارگروه برگزاری مراسم با هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی، بیان داشت: در شهرستان چالوس کارگروه برگزاری مراسم با کمک دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی تشکیل شده و طبق دستورالعمل‌ها همه تمهیدات برگزاری این مراسم بررسی و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه هیئت‌ها باید در سامانه بیرق ثبت نام کنند گفت: سامانه‌ای به نام بیرق راه اندازی شده که هیئت‌های مذهبی متقاضی برای برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر ملزم به ثبت مشخصات خود و دریافت کد رهگیری هستند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها