مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان:

مرگ دختربچه در فاضلاب اهواز، در حیطه وظایف آبفا نبوده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در خصوص مرگ یک دختربچه در فاضلاب کوی سیاحی اهواز در روزهای اخیر، گفت: شرکت آب و فاضلاب اهواز، یک متر جوی روباز ندارد و اتفاق رخ‌داده، در حیطه وظایف ما نیست.

مرگ دختربچه در فاضلاب اهواز، در حیطه وظایف آبفا نبوده است

علیرضا حقیقی‌پور اظهار کرد: مسائل و مشکلات آب و فاضلاب در اهواز و برخی دیگر از مناطق استان خوزستان به ویژه روستاها بر کسی پوشیده نیست؛ مقام معظم رهبری ، رئیس جمهور و همه در جریان این مشکلات هستند. یکی از کسانی که بیشترین فریادها را در جلسات وزارتخانه و استانداری کشیده است، ما بوده‌ایم.

به گزارش وی افزود: برنامه‌ریزی گسترده‌ای در حال انجام است. در کنار مشکلات ساختاری، ضعف‌های المان‌های تولید و توزیع آب، جمع‌آوری، دفع و تصفیه فاضلاب نیاز به جلب مشارکت مردم در مدیریت بهینه شبکه‌های توزیع آب و فاضلاب دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان عنوان کرد: در کنار ضعف‌های اساسی که از مدت‌های قبل وجود دارد، تا زمانی که جلب مشارکت مردم را نداشته باشیم نتیجه بهینه حاصل نمی‌شود.

وی ادامه داد: خوزستان جزو استان‌هایی است که از نظر زیرساخت‌های فاضلاب نسبت به استان‌های دیگر عقب است؛ شاید این مشکلات به دلیل جنگ است یا به این دلیل اینکه زمانی که استان‌های دیگر زیرساخت‌های خود را با دلار با قیمت پایین توسعه دادند، ما مشغول بازسازی شهرها بودیم. شاید هم به دلیل این باشد که ما فاضلاب را به رودخانه‌ها می‌ریختیم و به وضعیت کنونی فکر نکردیم. اکنون بر اثر احداث سدها و خشکسالی‌های گسترده، وضعیت ریزش فاضلاب در اهواز خوب نیست.

حقیقی‌پور عنوان کرد: در بحث فاضلاب برنامه‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت طراحی شده است؛ مانور شست‌وشوی شبکه‌های فاضلاب را از شهر آبادان شروع کرده‌ایم و سپس در خرمشهر، شادگان، کوت‌عبدالله، اهواز، سوسنگرد، ماهشهر انجام خواهد شد. همچنین لایروبی، ترمیم نقاط آسیب‌دیده و افزایش ظرفیت ایستگاه‌های پمپاژ و تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز جزو برنامه‌های کوتاه‌مدت ما هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: امسال از صندوق توسعه ملی باید ۵۰ میلیون یورو در اختیار ما قرار بگیرد که هنوز مبلغی اختصاص نیافته است. هنوز پولی به ما اختصاص نیافته است اما در صورت پرداخت اعتبار، در اسرع وقت عملیات اجرایی طرح را شروع می‌کنیم.

وی با اشاره به وجود ۱۶۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده آب در اهواز بیان کرد: در اهواز، ۵۰ هزار اشتراک غیرمجاز وجود دارد و همه مشترکین، پمپاژ مستقیم از شبکه توزیع دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: ۱۸ منطقه کم‌برخوردار در اهواز وجود دارد که حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای اجرای شبکه فاضلاب در این مناطق و ۳۰۰ میلیارد تومان در کوت ‌عبدالله نیاز است.

حقیقی‌پور افزود: در منطقه کوی سیاحی نیز ۲۷ کیلومتر شبکه فاضلاب نیاز است که تاکنون ۱۰ کیلومتر آن اجرا شده است. برای اجرای شبکه فاضلاب دو خیابان کوی سیاحی نیز قراردادهایی منعقد شده است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در خصوص مرگ یک دختربچه در فاضلاب کوی سیاحی اهواز در روزهای اخیر، گفت: شرکت آب و فاضلاب اهواز، یک متر جوی روباز ندارد و اتفاق رخ‌داده، در حیطه وظایف ما نیست.

منبع: ایسنا

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها