عرضه مرغ با نرخ بالای ۲۰ هزار تومان گرانفروشی است

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ گرم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تا ۲۰ هزار تومان است و عرضه با نرخ بالاتر گرانفروشی محسوب می‌شود.

عرضه مرغ با نرخ بالای ۲۰ هزار تومان گرانفروشی است

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار مرغ نسبت به ابتدای هفته رونقی ندارد، اظهار کرد: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۹ هزار و ۵۰۰ تا ۲۰ هزار تومان است.

وی عرضه مرغ بالای ۲۰ هزار تومان را گرانفروشی دانست و افزود: فروش با نرخ های بالاتر تخلف واحدهای صنفی است که دستگاه های ذی ربط باید نظارت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: علی رغم اذعان مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، بازار نهاده های دامی نه تنها بهبود پیدا نکرده بلکه حادتر شده به طوریکه قیمت کنجاله سویا به بیش از ۸ هزار تومان رسیده است که این امر واحدهای تولیدی را در تامین نهاده های مورد نیاز با مشکلاتی روبرو کرده است.

به گفته وی، با وجود ترس مرغداران از گرسنگی مرغ ها انتظار می رود که دستگاه های مسئول به وعده هایشان عمل کنند‌.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی وضعیت مساعدی ندارد، بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تامین نهاده به سبب مشکل تامین ارز نمی تواند تمامی ذرت و کنجاله مورد نیاز مرغداران را با نرخ مصوب تامین کند.

به گفته وی، با وجود محدودیت و مشکلات تامین ارز نهاده های دامی برآورد می شود که در بحث تامین ذرت و کنجاله سویا با بحران مواجه شویم.

این مقام مسئول افزود: بنابر آمار ماهانه ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که با این وجود ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود که این میزان جوابگوی نیاز داخل است.

وی قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید، عرضه با نرخ های فعلی منطقی است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه جوجه یکروزه نداریم، تصریح کرد: با توجه به بحران صنعت مرغداری در ماه های اخیر، ذخایر مناسبی توسط دولت و بخش خصوصی جمع آوری شده که با وجود تولید مناسب مرغ مشکلی در عرضه نداریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • کاربر ناشناس
    0

    خدا یا.تا.کی باید.شاهد.گرانی باشیم

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      سلام،تا زمان که فکرمریض شفایابدوراه درست از راه نادرست راتشخیص دهیم .

  • محمد
    0

    با سلام من نمیگم چرخ اقتصاد کشورمان را از کار بندازیم شاید ۲۰ میلیون ایرانی مرغ ۲۰ هزارتومانی بتوانند بخورن ۶۵ میلیون نفر دیگه مرغ نخورن دو هفته نخورن بخدا قسم خودمان پیشواز گرانی میریم حرام است حرام است گیج شدیدم به قرآن ،

  • سلام
    0

    خدایا چرا منو افریدی

  • ناشناس
    0

    به این مسول باید گفت دروغ گو کم حافظه تشریف دارد ۱۰ روز پیش فرمایش کردی بیشتر از ۱۵ هزار گران فروشی است این حقوق نجومی مفت جیب می زنید این کلمه به زبان اورید به فرض ۴۰ هزار باشد مرغ شما چکار می کنید تا حال اقدام نکردی الان چه نقشه ای در سر دارید چند تا مرغ فروشی شریک دارید دست از سر مردم درمانده برداری شرتان برای خودتان خیر شماها به مردم نمی رسد غیر از مسخره کردن ملت بدبحت هنری ندارید. اگر هنری هم دارید برای خود واقوام ودار ودسته بی وجدان تان است خدا از شماها مفت خور نگذرد انشاالله کرونا حق مردم به جان امده از این همه گرانی بی صاحبی از حقوق بگیر های نجومی مفت خور بی خاصیت بگیرد..

  • ناشناس
    0

    بیش از چهل سال است وضع بازار مرغ اینگونه است وحکومت ناتوان از اداره چگونه در یمن وسوریه وعراق لبنان وفلسطین جنگ را اداره می کنید ولی یک بازار تولید وفروش پنج هزار نفری را نمی توانید ننگ بر مسئولین مگر چند هفته پیش دولت اعلام نکرد که مرغ پانزده هزار تومان است حا لامی گوید بیست هزار تومان جمع کنین دزد خانه های ملی را

  • ناشناس
    0

    یعنی تا 20 هزار تومن مشکلی نداره ؟؟؟!!!!! کارمند هم دیگه نمی تونه هفته ای یه بار مرغ دو کیلویی بخره 40هزار چه برسه به کارگر و بازنشسته ، آقا میشه دمپایی بکنیم لا کارتن بجای ساندویچ مرغ بخوریم ؟؟؟ تمام شرکتهای مواد غذایی و لبنی رقابتی دارن مواد خوراکی میبرن بالا به بهانه بالا رفتن دلار و ... این فرمون دست هر کی هست کنار دستیش یه دست بیاره تو فرمون یهویی چپ مون کنه راحت شیم ، بخدا حقوق دیگه تا نیمه ماه هم دوام نمیاره و چکار کنیم با قسط ، اجاره ، خرج خونه،بیمه ، بنزین ، تخم مرغ هزار تومنی و الی ماشاالله !!!!

  • بهزاد
    0

    بابا زور زدی،بانرخ بالای20هزارممنوع،واقعا دست مریزاد،نمیدانم جدا هرروزکارشماچیه،میشه شماهاصحبت نکنیدمردم کارشان رابکنند،نفس شما روی اجناس تاثیرگذاره

  • کریم
    0

    آخه چطور و از کجا بیاریم 50 هزار تومن بدیم به یک مرغ . کارگری که مزد روزانه اش 30 تومنه چطور حقوق 2 روزش را به یک مرغ بدهد.آیا این انصافه. چرا این مملکت را به این روز انداختید

  • فاضل
    0

    امروز قیمت هر کیلو مرغ گرم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تا ۲۰ هزار تومان است و عرضه با نرخ بالاتر گرانفروشی محسوب می‌شود. البته همین امروز ، تازه ساعات آخر روز هم شاملش نمی شود چون ممکن است با هماهنگی ستاد تنظیم گرانی بازار فردا حداقل 20 ال 40 درصد افزایش قیمت داشته باشیم

  • بدبخت
    0

    بنظرشما این اونی بودکه حرفشومیزدید ماانقلاب کردیم تاراحت زندگی کنیم نه که شب گرسنه سر برزمین بذاریم اقای روحانی وتمام کسانی که نقش دراقتصادکشوردارید به همه ملت ایران مدعوین هستید.اگرجرعت اداره کشورنداریدبریدکنارتاکسانی که میتون بیان

  • کاربر ناشناس
    0

    مردم را مسخره میکنید درامدها زیاد شده که مرع ۸۰۰۰تومانیدبه می‌کنم ۱۹۰۰۰ تومان برسه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها