می خواهید خانه تان سم زدایی شود گل غوره ای پرورش دهید

گل غوره‌ای گیاهی که رشد آن سریع است و به دلیل خاصیتی که دارد می‌تواند محیط اطراف خود را سم زدایی کند.

می خواهید خانه تان سم زدایی شود گل غوره ای پرورش دهید

گل غوره‌ای گیاه آبدار آویزی است که ساقه‌های بلند آن در شرایط مناسب می‌تواند به دو متر برسد. گل غوره‌ای گیاه بومی جنوب آفریقاست و به دلیل خاصیت آویزی بودنش برای آویزان کردن در سبد‌های آویز بسیار مناسب است. شکل ظاهری این گیاه مانند دانه‌های تسبیح است و در فصل تابستان گل دهی خود را آغاز می‌کند.

غوره‌ای گیاهی است که به سرعت رشد می‌کند و باعث سم زدایی محیط خانه می‌شود، البته باید توجه داشته باشید که این گیاه سمی است و باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور بماند حتی برخورد شیره این گیاه به پوست سبب ایجاد حساسیت‌های پوستی می‌شود.

نکات نگهداری از گل غوره‌ای

نور: گل غوره‌ای به نور غیرمستقیم و بسیار زیاد به میزان حداقل ۴ ساعت در روز نیازمند است. اما می‌تواند در سایه روشن هم به خوبی رشد کند. دقت کنید که این گیاه در مقابل نور مستقیم خورشید دچار آسیب دیدگی می‌شود.

آبیاری: چون غوره‌ای از گیاهان آبدار است و می‌تواند رطوبت را در شاخ و برگ‌هایش حفظ کند، این گیاه در برابر خشکی مقاوم است و به همین دلیل به آبیاری کمی احتیاج دارد، در فصول بهار و تابستان دوبار در هفته به این گیاه آب دهید و این تعداد را در طول زمستان کاهش دهید و به ۳ تا ۴ هفته یکبار برسانید.

رطوبت: گل غوره‌ای به دلیل گوشتی و آبدار بودن برگ‌ها، رطوبت زیادی نیاز ندارد و تنها رطوبت محیط برای آن کافیست، این کاکتوس نیاز به غبار پاشی نیز ندارد و بهتر است که روی برگ‌ها آبی ریخته نشود.

دما: دمای ما بین ۲۱ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد برای نگهداری گیاه مناسب و دمای داخل خانه بهترین فضا برای رشد و نگهداری غوره‌ای است.

این گیاه به گرما مقاوم است و در روز‌های سرد زمستان و یا پاییز باید داخل خانه و در هوای گرم نگهداری شود، چون سرما سبب ریزش برگ‌های آن خواهد شد.

خاک مناسب: گل غوره‌ای به خاک سبک، غنی، قلیایی و حاوی درصد شن بالا که زهکش مناسب داشته باشد، نیاز دارد بنابراین ترکیبی از خاک کاکتوس و خاک باغچه به نسبت ۳ به ۱ انتخابی مناسب برای این گیاه است.

کوددهی: در طول فصل رشد یعنی بهار و تابستان به یک یا ۲ بار در ماه به کود کامل گیاهان آپارتمانی نیاز دارد، کود مخصوص انواع کاکتوس و یا گیاهان گوشتی نیز برای آن مناسب است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها