گفت‌وگو با نماینده‌ی مجلس ارمنی‌ها و یک شهروند ارمنی

ادامه‌ کلنجار یک ارمنی برای مجوز پرورش خوک

یک شهروند ارمنی ساکن اصفهان، چند سالی می‌شود، برای گرفتن مجوز پرورش گوشت خوک جهت صادرات و مصرف غیرمسلمان‌ها تلاش می‌کند و می‌گوید همچنان پیگیری می‌کنم و این حق من است.

ادامه‌ کلنجار یک ارمنی برای مجوز پرورش خوک

«آرشالوس داوودی» یک شهروند ارمنی ساکن اصفهان است، چند سالی می‌شود، برای گرفتن مجوز پرورش گوشت خوک در اصفهان جهت صادرات و مصرف غیرمسلمان‌ها تلاش می‌کند و می‌گوید همچنان پیگیری می‌کنم و این حق من است. از سوی دیگر روبرت بگلریان می‌گوید آقای داوودی مدارک خود را به ما بفرستد تا پیگیری کنم.

متن گفت‌وگو با آرشالوس داوودی-یک شهروند ارمنی مقیم اصفهان- و روبرت بگلریان- نماینده حوزه انتخابیه ارمنی‌های اصفهانی و جنوب کشور- را در ادامه بخوانید.

داوودی: آقای تقوی گفتند با توجه به فتوای مراجع رسیدگی شود
«آرشالوس داودی» از اقلیت‌های مذهبی ارامنه (مسیحی) درباره‌ی نتیجه‌ی پیگیری خود درباره‌ی اخد مجوز برای پرورش گوشت خوک گفت: «باز هم درخواستی را به نمانیده‌ی ولی فقیه نوشتم، در نهایت یک نامه‌ای را به من ارسال کردند. این نامه را آقای تقوی نماینده ولی فقیه خطاب به آقای پیمان فلسفی، مدیرکل حوزه نمایندگی ولایت فقیه نوشته بودند.

متن نامه به این صورت بود: «دکتر فلسفی با توجه به فتوای مراجع و بررسی همه جوانب در شورای حلال مطرح و نظر مجموعه اعلام شود.» در ادامه با اقای امامی مسئول ذبح شهری تماس گرفتم، گفتند که مشکلی نیست و اتفاقاً اشتغال‌زایی است. اما چند روز بعد که پیگیری کردم، آقای امامی به من گفت در جلسه گفتند در این‌باره دیگر صحبتی نشود؛ در صورتیکه آقای تقوی گفتند با توجه به فتوای مراجع به این مسئله رسیدگی شود.

من همچنان پیگیر مسئله هستم، این حق من است. در ابتدا به من مجوز دادند، خانه‌ام را برای اینکار فروختم. البته حتی یک نفر را می‌شناسم، برای پرورش خوک در شمال مجوزی از صنایع معادن گرفته بود. ولی قانونا حق من است و پیگیر هستم.»

بگلریان: آرشالوس داوودی مدرک خود را بفرستد تا پیگیری کنم
روبرت بگلریان، نماینده‌ی مجلس ارمنی‌ها در اصفهان درباره‌ی پیگیری مجوز برای تولید گوشت خوک گفت:«وقتی در مجلس نهم بودم، مسئله‌ی آقای آرشالوس داوودی را پیگیری می‌کردم، به تازگی هم به ایشان گفتم، مدارک خود را ارسال کند تا پیگیری کنیم. تا جایی که می‌دانم، مقامات جهاد کشاورزی مسئولیت کارهای مجوز را به دست نماینده‌ی ولی فقیه داده است.

در گذشته حتی یکبار هم به ملاقات نماینده‌ی ولی فقیه رفتیم. اما به عللی ایشان با صدور مجوز موافقت نکردند. در این جلسه یک‌سری‌ نگرانی‌ها در این‌باره مطرح شد، مثلا اینکه اساسا در این فرایند پرورش گوشت هیج مسلمانی نباید دخیل باشد. اگرچه آقای داوودی می‌خواهند به غیر مسلمانان و اقلیت‌ها بفروشند اما هیچ تضمینی وجود ندارد که یک مسلمان هم از آنها نخرد، بنابراین می‌گفتند نباید نظام شرایطی را مهیا کند تا این دسترسی‌ها ممکن شود. تقریبا ذهنیت آنها این بود. یک ضرب المثلی هست که سری که درد نمی‌کند، دستمال نمی‌بندیم، به خیلی از مسائل هم اینطوری نگاه می‌کنیم و می‌گوییم روزه‌ی شک دار نگیریم.

قبلاً شرکت‌هایی بودند، از گوشت خوک ژامبون تهیه می‌کردند و گرازهایی را در خوزستان و شمال از تخریب مزارع روستاییان به دست می‌آوردند، روستایی‌ها هم از این مسئله عاجز بودند و فرمانداری‌ها هم به اقلیت‌ها مجوز شکار می‌دادند تا به مزارع لطمه بزنند و کسانی از این شکارچی‌ها گوشت گراز خریداری می‌کردند. از طریق روش‌‌های علمی و صنعتی ژامبون تهیه می‌کردند. حتی نظر ولی فقیه این بود ماشینی جداگانه داشته باشید که برای انتقال این گوشت استفاده کنید و هیچ مسلمان راننده‌ی آن نباشد؛ ثانیا فقط مخصوص همین کار باشد و مخصوص این کار باقی بماند.

نباید این ماشینی که با آن گوشت گراز ذبح شده، گوشت گوسفندی هم حمل کند. ولو اینکه ضد عفونی شود؛ این شک و شبهه‌ها وجود دارد. این شرکت هم یک مدتی از گوشت گراز ژامبون تولید می‌کرد. مجوز مقطعی داشتند و آن شرکت پس از مدتی مجوز خود را به خط تولید چیز دیگری تغییر داد اما آقای داوودی پرورش خوک اهلی می‌خواهد؛ ایشان می‌خواهد خوک را از ارمنستان یا جایی دیگر بیاورد در مزارع صنعتی پرورش دهد. کسی را هم در این سالها ندیدم که این مجوز را گرفته باشد.»

منبع: انصاف نیوز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • محمد
    0

    احتمالا بخاطر استقبال گسترده گروهی از ان . با ان موافقت نشد.

    نظرات شما -
    • قلندر
      0

      اروپائیان که مسجد میسازند و کافیست کمی مطالعه بیشتر شود.اما اینکه ایران کلیسایی را ویران یا حتی ببندد این سخن نادرست است

  • .
    0

    ان وقت هی شعار بدهید که افلیت های دینی در ایران ازاد هستند.فقط تعجبم چطور اروپائیان مرتب مجوز ساخت مساجد عظیم را به مسلمانان می دهند ولی اینجا کلیساها را خراب می کنند.چرا بعضی از ادیان از ادیان دیگر ترس و واهمه دارتد؟؟

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      چی میگی تو آخه؟؟؟؟

    • جمالی فرح ابادی
      0

      من به شخصه به عنوان یک مسلمان هیچ مخالفتی با این نوع ندارم ولی این ادعا که اروپاییان مرتبا مجوز ساخت مساجد عظیم به مسلمانان می‌دهند کذب محض است همان مساجد قدیمی را هم می‌بندند و اجازه پخش اذان هم نمی‌دهند. از طرفی این ادعا هم دروغ است که در ایران کلیساهاراخراب می‌کنند یک مصداق هم ندارد و اقلیت‌های مذهبی برای انجام مناسک دینی شان کاملا آزاد هستند. لطفا الکی جو گیر نشوید و حرفی های بدون مبنا ننویسید

    • محمود
      0

      اگر ادیان قبلی احکام و دستورات دینی وحی شده را تحریف نمیکردن که دین اسلام و قرآن نمی آمد اسلام و مسجد هم هیچ کار غیر دینی و مخالف احکام صحیح ادیان گذشته انجام نداده که مانعش بشن مگر تحریفات

    • .
      0

      صلوات

  • م
    0

    اگر اینجوریه ب من هم مجوز تواید مشروبات الکلی بدید برای صادرات و مصرف غیر مسلمانان میگن نون توشه ماهم بیکار

  • رضا.
    0

    چه اشکالی دارد. مگر الکل از نوع خوراکی در کشور تولید نمی‌شود؟ پرورش و صادر کردن خوک که درآمد ارزی برای کشور دارد و همچنین مقداری برای مصرف اقلیت‌ها چه ایرادی دارد. اگر اشکال شرعی برای مسلمان دارد خوب این کار را اقلیت ها انجام می‌دهند.

  • حمید
    0

    مطمئن باشید همش مصرف داخل میشه مسلمونها میخورند مثل جون

  • محمود
    0

    از امکانات یک کشور مسلمان برای انجام یک فعل حرام شرعی استفاده شود؟!! از کی تا حالا؟!!

    نظرات شما -
    • علی
      0

      ایشان از امکانات شخصی خودشان و بعنوان یک شهروند ایرانی استفتده می کنند و هیچ منتی بر ایشان نیست و این حداقل حق شهروندی محسوب میشود. کشور مسامان برای مسلمانان چه کار کرده که حالا بر فیر مسلمان منت دارد!!!!!!!؟؟؟؟؟

    • حرفی میزنه ها
      0

      در کشور که مردمانش خوک را نجس و غیرقابل استفاده میدانند ، این اشتغال زاییش کجاست؟

  • ج.ا
    0

    یعنی هنوز در قرن ۲۱ اینقدر ما عقب مانده ایم که با دست خودمان جلوی اشتغال را به بهانه های واهی میگیریم؟؟؟

    نظرات شما -
    • ن46
      0

      یعنی اشتفال فقط توی پرورش خوکه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • 14.24
      0

      آقا حالا چه اسراری به خوک هست... این همه حیوان که میشه اشتغال زایی کرد ....

  • ایران .کولبر
    0

    ول کن ارمنی بروکشورخودت مریضی حیوانی وخوکی رونیارتوملت به اندازه کافی خودمون سرتامشکل داریم الان توهم توفکرخوک هستی بروبابا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها