ممنوعیت آیین عزاداری "گِل‌ ‌مالی" در لرستان به خاطر کرونا

استاندار لرستان گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با بیماری کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری، مراسم گل مالی و شیرخوارگان در استان لرستان ممنوع شد.

ممنوعیت آیین عزاداری "گِل‌ ‌مالی" در لرستان به خاطر کرونا

سید موسی خادمی در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم الحرام اظهار داشت: امسال با توجه به شرایط موجود، پیاده روی و دسته روی هیئت‌های عزاداری را نداریم و لازم است هیئت‌های عزاداری در یک جای ثابت که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجوز آن از طرف سازمان تبلیغات صادر خواهد شد استقرار یابند.

وی افزود: به خاطر جلوگیری از ازدحام و تجمع مردم، تعداد مکان‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر شده است و زمان برگزاری مراسمات محدودتر شده و استفاده از ماسک الزامی است.

استاندار لرستان عنوان کرد: امسال مراسم گل مالی که خاص استان لرستان است، با توجه به خطر شیوع بیماری برگزار نخواهد شد همچنین مراسم شیرخوارگان نیز ممنوع است.

وی تصریح کرد: اگر این مراسم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود هر انسانی می‌تواند مثل یک بمب عمل کرده و ده‌ها نفر را آلوده کند، آن وقت همه ما مسئول خواهیم بود. بنابراین امیدوارم مردم عزیز لرستان با توجه به اهمیت سلامت جامعه رعایت کنند.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    چنانچه بخوان این بیماری قطع شه شرکت نکردن در هیچ مراسمی هست برای گرامیداش این مراسمها سالهای بعد؛ امسال باتوجه به این بیماری شرکت نکردن بهتر است‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها