دیوید گیلمور از سیروان خسروی کپی کرد؟/ ویدئو

سیروان خسروی در واکنش به ادعای کاربران فضای مجازی که قطعه

دیوید گیلمور از سیروان خسروی کپی کرد؟/ ویدئو

سیروان خسروی اخیراً آلبوم جدیدی تحت عنوان "مونولوگ" منتشر کرده که برخی از شنوندگان موسیقی مدعی شده‌اند ملودی و تنظیم یکی دو قطعه از این آلبوم از جمله اثر "حباب"، کپی یا الهام گرفته شده از موزیک‌های خارجی است. آنها این شباهت‌ها را از چند وجه بررسی کرده‌اند و نوشته‌اند با توجه به علاقه سیروان خسروی به موزیک راک در سطح بین‌المللی، این شباهت‌ها نمی‌تواند ناخودآگاه اتفاق افتاده باشد.

این برای نخستین بار نیست که سیروان خسروی متهم به کپی‌کاری می‌شود و پیشتر اتهام کاور بودن قطعاتی نظیر "هفتاد میلیون ستاره" و "خاطرات تو" و حتی کپی بودن کاور آلبوم "جاده رویاها" سیروان خسروی از کاور آلبوم عمرو دیاب مطرح شده بود، با این وجود سیروان اعتقاد دیگری دارد و آن‌چه که برخی از آن تحت عنوان "کپی" یاد می‌کنند را صرفاً "شباهت اتفاقی" می‌نامد.

این خواننده اخیراً پستی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده که در آن مدعی شده قطعه Rattle That Lock از دیوید گیلمور، خواننده و گیتاریست افسانه‌ای پینک فلوید، به قطعه "نه نرو" از سیروان خسروی که چهار سال قبل‌تر منتشر شده شباهت دارد.

سیروان با کنایه نوشته است: "خیلى وقتها شباهتى که از نظر ما "عامدانه س"، میتونه در واقعیت فقط و فقط یک شباهت "اتفاقى" بوده باشه.زیاد به خودتون سخت نگیرین."

با این وجود ادعای سیروان باز هم بی جواب نماند و برخی از کاربران مدعی شدند که ملودی "نه نرو" سیروان شباهت بسیار زیادی با آهنگ brothers keeper از گروه FIREWIND دارد که در سال ۲۰۰۳ منتشر شده است.

منبع: ایران آرت

72

حجم ویدیو: 666.11K | مدت زمان ویدیو: 00:00:25 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    هر جفتشون کپیه

  • ایرانی
    0

    درسته سیروان خسروی رو دوست داریم اما در مقام استاد گیلمور ایشون عددی نیست که بخوان ازش کپی کنن اخه چرا چیزی میگین که باعث خنده بشیم

  • ندا
    0

    گوش دادم اصلا اهنگ گیلمور با عنوان rattle the lockچیز دیگه ای اصلا کپی نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها