عضو مجمع نیروهای خط امام:

سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات هیچ تکانی نخورده است

عضو مجمع نیروهای خط امام گفت: سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات هیچ تکانی نخورده و این طیف مثل همیشه آمادگی دارد در صحنه‌های مختلف حضوری موثر داشته باشد.

سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات هیچ تکانی نخورده است

اصلاح‌طلبان و انتخابات در سه دهه اخیر رابطه‌ای پرفراز و نشیب داشتند. الان هم که کشور به استقبال انتخابات مهم ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰ می‌رود، رابطه اصلاح‌طلبان و انتخابات رابطه‌ای مملو از تردید و تشکیک است و مشخص نیست اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ چه فضایی را پیش روی خود خواهند دید.

هادی غفاری، عضو مجمع نیروهای خط امام در این ‌باره اظهار داشت: عده‌ای اصرار دارند که سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان ریزش کرده است، تا از این طریق مردم را نسبت به تفکر اصلاح‌طلبی بدبین و ناامید کنند. واقعیت این است که سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات هیچ تکانی نخورده و این طیف مثل همیشه آمادگی دارد در صحنه‌های مختلف حضوری موثر داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: اصلاح‌طلبان همه جوره آماده شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ و هر انتخابات دیگری هستند. فقط کافی است گروهی که از درون حاکمیت به راحتی و با هیچ بهانه‌ای چهره‌های اصلاح‌طلب را رد صلاحیت می‌کنند اجازه بدهند مردم در فضایی آزاد دست به انتخاب بزنند، شک نکنید که جامعه اصلاح‌طلبان را قبول دارد و به آنها رأی خواهد داد.

او تصریح کرد: اگر واقعاً به فکر نظام و مردم هستیم و می‌خواهیم با کم شدن مشکلات کشور در مسیر توسعه قدم بردارد و مردم هم به آرامش برسند، باید بدانیم که تنها راه نجات تکیه بر تفکر اصلاح‌طلبی است. اصلاح‌طلبان تمام تلاش‌شان را به کار می‌بندند که نظام با اصول اسلامی و البته دموکراتیک اداره شود تا خدشه‌ای هرچند کوچک نبیند.

نماینده ادوار مجلس توضیح داد: همچنین بعضی‌ها گرفتاری مردم را در حالی دلیلی بر ناامیدی جامعه نسبت به اصلاحات می‌دانند که اصلاح‌طلبان این بلا را سر مردم نیاورده‌اند. در واقع مسبب این شرایط بد تصمیم‌گیران و دست‌اندرکارانی هستند که برای ماندن در قدرت و رد صلاحیت نشدن در دوره‌های بعدی، در مواجهه با کاستی‌ها و مشکلات نم پس نمی‌دهند تا بتوانند همچنان در قدرت بمانند.

هادی غفاری در پایان گفت: همه نظام‌ها باید بدانند مردم پشتوانه اصلی‌شان هستند و اساساً بدون مردم هیچ حکومتی مشروعیت نخواهد داشت. این مهم در شرایطی است که متاسفانه گروهی در درون نظام اسلامی فقط به بقای خود فکر می‌کنند و به همین دلیل به راحتی به خود اجازه می‌دهند فضایی ایجاد شود که مردم رغبتی برای حضور در پای صندوق‌های رأی نداشته باشند.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    آقا سلام، سفر به ژاپن و کره جنوبی خوش گذشته بود؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها