نکات کلیدی و مهمی که درباره شامپو باید بدانید!

تمیزی، براقی، خوش حالت بودن، نرم بودن و شاید خوش بو بودن موها امروزه جزو ظاهر افراد باسلیقه و زیباست. این موضوع اهمیت توجه به نوع شامپوی مویی را که می‌خریم بالا می‌برد.

نکات کلیدی و مهمی که درباره شامپو باید بدانید!

موی سر یکی از قسمت‌های بدن است که در ظاهر افراد تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. تمیزی، براقی، خوش حالت بودن، نرم بودن و شاید خوش بو بودن موها امروزه جزو ظاهر افراد باسلیقه و زیباست. این موضوع اهمیت توجه به نوع شامپوی مویی را که می‌خریم بالا می‌برد.ممکن است برای شما هم بارها پیش آمده باشد که برندهای مختلفی را برای موی سر خود امتحان کرده‌اید اما هنوز به شامپوی مورد نظر و محبوب خود نرسیده‌اید. در نتیجه برای خرید شامپو چه نکته‌هایی را باید مد نظر قرار داد؟ امروزه برای خلاص شدن از گرد و غبار و ناخالصی‌ها از شامپو استفاده می‌کنیم. برای آشنایی با نکات کلیدی هنگام خرید شامپو با ما همراه باشید. شامپو علاوه بر تمیز کردن مو می‌تواند برس و شانه و وسایل حمام را تمیز کند.

مهم‌ترین نکته؛ انواع شامپو را بشناسید!

شامپو بدون سولفات

بیشترین توصیه در مورد شامپو استفاده از شامپوهای بدون سولفات است. پیدا کردن شامپویی که برای شما مفید باشد و پس از چند بار استفاده هنوز موهایتان را راضی نگه دارد کار راحتی نیست. احساس خوبی نیست که مجبور شوید چیزی را استفاده کنید که برایتان مفید نیست. مصالحه در مورد لوازم بهداشتی یعنی استفاده از محصولات بی‌کیفیت، پس بهتر است این کار را نکنید.

یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که فکر می‌کنیم مردم در پی یافتن شامپوی مناسب هستند این است که در واقع انواع مختلفی از شامپو وجود دارند و هر کدام مزایا و اشکالات خود را دارد. این موضوع به آن معنا است که هر شامپویی که به شما معرفی می‌کنند شاید مناسب‌تان نباشد.

شامپو معمولی

این نوع شامپو یعنی فرمولی که اگر آن را هر روز برای تمیز کردن مو و پوست سر استفاده کنید، باز هم موهایتان با کیفیت بمانند. شامپوی ملایم از آنجا که هر روز با موها تماس دارد باید ملایم باشد. شامپوی معمولی حاوی سورفکتانت (مواد مؤثر برای تمیز کردن) بسیار کمتری است. شامپو معمولی برای کسانی که موهای نازک و خشک دارند انتخاب خوبی است. آن‌ها معمولاً حاوی 7 تا 10 درصد ماده فعال و شوینده هستند.

شامپو (2در 1) Conditioning

شامپو 2 در 1 مواد شوینده بیشتری از شامپوی معمولی دارد. این شامپو از مواد نرم‌کننده و سیلیکون است. این شامپوها برای موهای آسیب دیده عالی هستند و معمولاً بین 9 تا 14 درصد ماده فعال و شوینده دارند.

شامپو‌ Clarifying

مقدار کمی از این نوع شامپو برای شستشوی موهای بلند کافی است. چرا که این شامپو مواد فعال و شوینده بیشتری دارد. 13 تا 17 درصد این شامپو را مواد شوینده تشکیل می‌دهند.

این شامپو برای استفاده روزانه مناسب نیست. چون قدرت پاک کنندگی زیادی دارد.

شامپوی ضد شوره (Anti-Dandruff)

شامپوی ضد شوره می‌تواند به طور منظم مورد استفاده قرار گیرد و معمولاً با همه انواع مو سازگار است. فرمول شامپوهای ضد شوره با مواد گیاهی، تسکین دهنده و ضد میکروبی (ضد قارچ) ساخته شده است. در شامپوهای ضد شوره‌ای که با کیفیت‌تر هستند از موادی مثل پودر آلوئه ورا، اسید سالیسیلیک (عصاره درخت بید) و کره شی هم استفاده می‌کنند.

شامپوی خشک یا جامد (Solid or Dry)

شامپوهای خشک یا جامد به دلیل شکل ظاهری و فرمول خاص خود با این نام شناخته می‌شوند. شامپوهای جامد حاوی آب کمی هستند و به همین دلیل فرم جامد دارند. 50 تا 80 درصد شامپو Dry مواد شوینده و فعال هستند. این شامپو مثل کنسانتره باید با آب رقیق شود و سپس مورد استفاده قرار گیرد. با وجود اینکه به آن شامپو می‌گویند ولی از نظر فرمولاسیون و ترکیبات کاربردی باید با آب مخلوط شوند تا بتوان از آن‌ها استفاده کرد. استفاده کردن از شامپوی طبیعی، روشن کننده و مرطوب کننده با این نوع شامپو می‌تواند برای بلند مدت مفید باشد.

شامپوی مناسب مویتان را پیدا کنید

هنگامی که تمرکزتان را روی سلامتی و شادابی و طول عمر می‌گذارید، یعنی زندگی را آغاز کرده‌اید. از حالا باید شامپوهای مختلفی را امتحان کنید یا چند شامپو را با هم به در تایم‌های مختلف استفاده کنید. اگر بتوانید شامپویی دقیقاً مناسب خودتان پیدا کنید بهتر است ولی معمولاً امکان‌پذیر نیست. کره کاکائو (Coconut) و نرم‌کننده شی (Shea) اولین چیزهایی هستند که یک شامپوی دست‌ساز به آن‌ها نیاز دارد. کمی ژل آلوئه ورا را می‌توانید با خرید یک برگ تازه آلوئه ورا درست کنید. مقداری بابونه هم برای معطر و نرم کردن مو به این‌ها اضافه کنید. بنزوئین جامد تنها ماده شیمیایی است که کارخانه‌های شامپو سازی علاوه بر مواد نام برده از آن استفاده می‌کنند.

شامپو جایگزین کرم اصلاح

اگر در مسافرت یا جاده هستید و کرم اصلاح صورت را فراموش کرده‌اید. شامپو به دلیل مواد نرم‌کننده‌ای که دارد بهترین جایگزین برای فوم و خمیر اصلاح است.

فرمول مراقبت از مو در خانه

مراقبت از پوست سر پخش مهمی از روال مراقبت از مو است که گاهی از آن غافل می‌شوید. حتی اگر موهایتان را چرب می‌کنید و اسکراب خوبی خریده‌اید، باید بدانید که شامپوها آن‌ها را به سرعت می‌شویند و مواد معدنی و اسکراب زمان زیادی را برای بازسازی و تقویت مو و پوست ندارند. درمان‌های روتین می‌توانند به عادت تبدیل شوند. مراقبت از پوست سر مزایایی دارد که احتمالاً نمی‌دانید.

مزایای مراقبت ویژه از پوست سر

• از بین بردن سلول‌های مرده پوستی که باعث التهاب و شوره می‌شوند
• تحریک گردش خون در اطراف ریشه مو که باعث تقویت پوست سر و رشد مو می‌شوند
• جلوگیری از شکستگی مو، تغذیه پوست سر و احیاء مجدد رطوبت پوست سر
• ماساژ پوست سر باعث کاهش استرس و احساس کلی آرامش و سلامتی
• رسیدگی به سلامتی پوست سر و مو یعنی یک قدم برای سلامت تمام بدن برداشتن

در این قسمت به برخی از درمان‌های پوست سر اشاره می‌شود که می‌توانید آن‌ها یاد بگیرید و بسازید. برای تهیه این بخش چندین مقاله و گفته‌های متخصصین معتبر و بروز را مطالعه کرده و بهترین مطالب را برایتان برگزیده ایم.

سرم پوست سر

• سرم‌های روغنی را می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی خریداری کنید. سرم‌های مو حاوی مواد روغنی ضروری و مواد فعال محلول در روغن است.
• امولسیون‌ها حاوی یک فاز آب و یک فاز روغن هستند. در این سرم‌ها از مواد فعال و مفیدی که محلول در روغن و آب هستند استفاده شده است و بسیار مؤثرند.
• سرم‌های مبتنی بر آب یا ژل محصولاتی هستند که می‌توانند برای ساخت ژل استفاده شوند. این مواد به طور عمده مواد محلول در آب هستند اما بسته به نوع ضخیم کننده‌ها می‌توانند حاوی مقادیر کمی روغن و مواد لیپوفیلی هم باشند.

سرم پوست سر معمولاً قبل از شستن موها روی پوست سر گذاشته می‌شود. سرم باید بین موها ماساژ داده شود و از 10 تا 30 دقیقه بماند تا خوب تاثیر بگذارد. با مطالعه این بخش می‌توانید خودتان اسکراب مو و شامپو و ژل تقویتی بسازید. برای تهیه مواد اولیه نیاز به این دانسته‌ها دارید.

اسکراب پوست سر

اسکراب در بین محصولات مراقبت از مو بسیار جدید است. اسکراب یک گزینه درمانی عالی برای اضافه کردن آن به روال روزانه زندگی‌تان است. سالم نگه‌داشتن ریشه مو به وضوح باعث صاف و قوی شدن موهای شما می‌شود. اسکراب پوست سر باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست شده و التهاب و شوره را درمان می‌کند.

ترکیبات مورد نیاز در اسکراب می‌تواند: روغن جوجوبا، مواد گیاهی خشک‌شده، نمک، شکر باشد. پس از ساختن اسکراب آن را روی پوست سر ماساژ دهید. ماساژ شامپو معمولاً نباید طولانی باشد ولی اسکراب باید ماساژ طولانی داشته باشد.

برای خرید کرم پودر و لوازم آرایشی، شامپو، کرم‌های تقویتی، ضد آفتاب و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برندها به وب‌سایت میس و مستر مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی خانم و آقا با تمرکز بر لوازم آرایشی بهداشتی در خدمت مصرف‌کنندگان کالاهای لوکس است.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها