خودروی گران قیمت چینی با پایین‌ترین رده کیفی/ بی کیفیت‌ترین خودرو‌ی ایران کدام است؟

بر اساس آخرین گزارش ارزشیابی کیفی خودرو‌ها در تیرماه ۹۹، ۲ خودرو در پایین‌ترین رده کیفی قرار گرفتند.

خودروی گران قیمت چینی با پایین‌ترین رده کیفی/ بی کیفیت‌ترین خودرو‌ی ایران کدام است؟

بر اساس آخرین گزارش ارزشیابی کیفی خودرو‌ها در تیرماه ۹۹، ۲ خودرو در کشور پایین‌ترین رده کیفی را گرفتند. یکی از تک ستاره‌ها به نیسان‌های تک سوز و دوگانه سوز شرکت زامیاد و دیگری به آریزو ۵ مدیران خودرو بر می‌گردد.

خودرو

خودرو

نیسان آبی چه ویژگی هایی دارد؟

نسل سوم نیسان جونیور که در ایران با نام‌های زامیاد ۲۴، نیسان آبی و سایپا آبی شناخته می‌شود، یک خودروی وانت است که برای اولین بار در سال ۱۳۴۹ در ایران توسط خودروسازی زامیاد تولید شد، سپس در سال ۶۵ با تغییر نام با عنوان سایپا۲۴ تولید و عرضه شد. در سال ۱۳۷۷ مجدداً با نام زامیاد ۲۴ تولید شد. از سال ۸۸ مدل‌های جدیدی مانند ۲۴ nb زامیاد (تغییر در نمای ظاهری) و زامیاد۲۴ nib (ترمز ضد قفل و سیستم ebd) تولید شد.

خودرو

نام جونیور (JUNIOR) به یک سری از پیکاپ‌های میان‌سایز کمپانی نیسان اطلاق می‌شود، پیکاپ‌هایی که از سال‌های ۱۹۵۶ الی ۱۹۸۲ میلادی در مدار تولید بودند. درمجموع، تمامی آن‌ها شامل سه نسل متفاوت از یکدیگر هستند که در سری‌های متعددی هم به تولید رسیدند، این سری‌ها با کد‌های B۴۰ ,B ۴۲ و B ۱۴۰ - سری ۴۰ و ۴۱ - سری ۱۴۰/۱۴۱ روانه بازار‌های جهانی شدند.

خودرو

سومین نسل یا آخرین نسل از جونیور که کماکان در ایران در حال تولید است، برای نخستین بار، در اکتبر سال ۱۹۷۰ میلادی (مهرماه سال ۱۳۴۹ شمسی) پا به عرصه وجود نهاد. این خودرو که با نام سری ۱۴۰/۱۴۱ به تولید رسید، نسبت به نسل پیشین خود به‌مراتب مدرن‌تر بود. این نسل از جونیور، در آغاز از سه پیشرانه متفاوت بهره می‌برد که دو تای آن بنزینی و یک نسخه آن نیز دیزلی بود.

نسخه‌های بنزینی در حجم‌ها ۱٫۶ و ۲ لیتری عرضه می‌شدند. کوچک‌ترین نسخه از این نسل که با کد شاسی N ۱۴۰ روانه بازار شد از ظرفیت حمل باری معادل ۱٫۵ تن برخوردار بود، ولی نسخه ۲ لیتری بنزینی آن قادر بود تا ۱٫۷۵ الی ۲ تن بار را با خود حمل نماید. ناگفته نماند که نسخه ۲ لیتری این خودرو از توانی معادل ۹۹ اسب بخار برخوردار بود و کد شناسایی آن نیز H ۲۰ بود.

خودرو

در همان دوره‌ای که این خودرو از مدار تولید در ژاپن کناره گرفت و وارد وادی بازنشستگی شد، تولید آن تحت لیسانس نیسان در شرکت سایپا آغاز شد. تاریخ شروع این اقدام نیز ماه فوریه سال ۱۹۸۳ میلادی (بهمن ۱۳۶۱ شمسی) بود، یعنی دقیقاً سی و شش سال پیش؛ البته پیش از این تاریخ و در سال ۱۳۴۹ شمسی، تولید پیکاپ‌های بزرگی با نام نیسان جونیور ۲۰۰۰ یا زامیاد ۲۴ در کارخانه زامیاد آغاز شده بود، این پیکاپ‌ها از ظرفیت حمل باری معادل ۳٫۸ تن برخوردار بودند.

ناگفته نماند که «زامیاد» نام یک شرکت خصوصی خودروسازی بود که در سال ۱۳۴۲ شمسی احداث گردید و محل آن نیز در سه‌راه آذری واقع شده بود، البته در سال ۱۳۵۰ شمسی، محل این کارخانه به جاده تهران - کرج انتقال یافت.

خودرو

آریزو ۵ مدیران خودرو چه امکاناتی دارد؟

چری آریزو ۵ یک خودروی کامپکت سدان است که توسط چری تولید شده‌است. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن سال ۲۰۱۴ معرفی شد. البته نسخه‌ای که در این نمایشگاه معرفی شد نسخه مفهومی این خودرو بود که مدل تولید انبوه در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۵ معرفی شد.

خودرو

قیمت آن برای مدل معمولی از ۶۳٬۹۰۰ یوآن تا ۸۲٬۹۰۰ یوآن اعلام شده‌است. این خودرو در ایران توسط شرکت مدیران خودرو عرضه می‌شود.

خودرو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها