دفتر نتانیاهو: توافق با امارات شامل فروش سلاح نیست

دفتر نخست وزیری اسرائیل در واکنش به انتشار برخی اخبار ضد و نقیض درباره فروش جنگنده های اف ۳۵ آمریکایی به امارات و وجود بندی محرمانه در توافق صلح با ابوظبی اعلام کرد موضع تل آویو در این باره تغییری نکرده است.

دفتر نتانیاهو: توافق با امارات شامل فروش سلاح نیست

روزنامه هاآرتس امروز در خبری در صفحه اول خود نوشت که اسرائیل از آمریکا خواسته حتی پس از عادی سازی روابط با امارات هم از فروش جنگنده های اف ۳۵ به این کشور خودداری کند چرا که میخواهد تنها طرفی باشد که در منطقه این سلاح ها را در اختیار دارد.

علاوه بر این روزنامه آحارونوت در خبری متفاوت مدعی شد در توافق عادی سازی بندی محرمانه درباره فروش جنگنده های اف ۳۵ به امارات به درخواست محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی بوده است.

در واکنش به این اخبار ضد و نقیض دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که آمریکا به اسرائیل توضیح داده میخواهد برتری نظامی اسرائیل در منطقه حفظ شود.

دفتر نخست وزیری اسرائیل اعلام کرد نتانیاهو با فروش جنگنده ها و سلاح های پیشرفته به کشورهای خاورمیانه از جمله کشورهای عربی که با اسرائیل صلح کرده اند مخالف است.

همچنین در بیانیه دفتر نتانیاهو آمده که توافق با امارات شامل بندی درباره فروش سلاح نیست.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کردند آنچه حاکم امارات را به عادی‌سازی روابط با این رژیم ترغیب کرده، در واقع توافق بر سر قراردادی ده ها میلیارد دلاری با آمریکا بوده است.

رسانه‌های اسرائیلی، این قرارداد شامل جنگنده‌های مدل اف۳۵ و پهپادهای پیشرفته است.

این رسانه‌ها به نقل از یکی از مسؤولان دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این قرارداد به دلیل مخالفت اسرائیل که هنوز هم ادامه دارد، به حالت تعلیق درآمده است.

این در حالی است که یوسی کوهن، رئیس موساد (سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی) عصر دوشنبه برای پیگیری مساله عادی‌سازی روابط با امارات، وارد ابوظبی شد.

یک تحلیلگر مسایل نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در حالی که کوهن در ابوظبی به سر می‌برد، نشست‌هایی در "اسرائیل" برای مشخص کردن این مساله برگزار می‌شود که چه کسی هدایت هیات را در هفته آتی بر عهده داشته باشد، وزارت خارجه و یا کارمندان شورای امنیت داخلی؟

او افزود: روز سه‌شنبه اولین گفتگوی تلفنی گابی اشکنازی، وزیر خارجه (رژیم صهیونیستی) و وزیر خارجه عمان انجام شد و این گفتگوی خوب برای دقایق طولانی ادامه داشت.

به گفته این تحلیلگر مسایل نظامی، در حال حاضر برخی کارشناسان در اراضی اشغالی احتمال می‌دهند، در آینده بحرین و عربستان به توافقنامه‌های صلح ملحق شوند و عمان در این زمینه منتظر خواهد ماند.

تحلیلگر مسایل عربی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اظهار کرد: یک کشور در نوبت امضای توافقنامه صلح است، این را از کجا می‌دانیم؟ زمانی که در حال دریافت توییت‌هایی علیه فلسطینی‌ها بودیم، متوجه شدیم یک کشور به دنبال نزدیک شدن به اسرائیل است و آن کشور هم سودان است.

تحلیلگر مسایل سیاسی شبکه ماهواره‌ای "کان" نیز از احتمال همکاری امنیتی امارات و اسرائیل سخن گفت.

او اظهار کرد: در اسرائیل به دنبال توسعه همکاری‌های امنیتی هستند و این بخشی از لیست موضوعاتی است که قصد دارند در توافقنامه‌های همکاری امضا کنند.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها