۱۵۰۰ میلیارد ریال برای رفع معضل حاشیه نشینی در زاهدان اختصاص یافت

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: دولت یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای رفع معضل حاشیه نشینی در شهر زاهدان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص داده است.

۱۵۰۰ میلیارد ریال برای رفع معضل حاشیه نشینی در زاهدان اختصاص یافت

مهرداد عرب اول روز پنجشنبه با بیان اینکه توسعه پایدار، متوازن و عدالت محور به عنوان مهمترین برنامه‌ دولت تدبیر و امید است، اظهارداشت: ساماندهی حاشیه‌نشینی شهرها از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است و دستگاه‌های اجرایی نیز برای حل هرچه سریعتر این معضل اهتمام کامل دارند تا در جهت توسعه پایدار شهرها اقدامات لازم را به سرانجام برسانند.

وی ادامه داد: در پهنه شمال شهر زاهدان به عنوان اصلی‌ترین محدوده تمرکز سکونتگاه‌های نابسامان با شناسه‌های عمومی ناکارآمدی و ناپایداری بافت شهری در کنار گسیختگی و نابهنجاری اجتماعی نیازمند توجه بیشتر در تعیین خط مش و الگوی عمومی برنامه ریزی و هدف گذاری هاست.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود در مناطق حاشیه این شهر، حسب رهنمودهای معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور پیشبرد فعالیت نوسازی مسکن و بازآفرینی در محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

وی بیان کرد: در این راستا دولت با اختصاص یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای رفع معضل حاشیه نشینی در شهر زاهدان در قالب طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و بهسازی معابر، هدایت آبهای سطحی در محلات هدف اقدام کرده است.

عرب، پیشرفت فیزیکی کل این طرح را ۶۰ درصد اعلام کرد و افزود: تاکنون مجموع هزینه‌ها در راستای این طرح در بخش شهری ۳۵۰ میلیارد ریال و در بخش روستایی ۲۵۰ میلیارد ریال بوده و ۱۵۰ میلیارد ریال در بخش جابجایی تاسیسات شهری شامل جابجایی تیرهای برق و لوله‌های آب و فاضلاب هزینه شده است.

وی با تحلیل روند پیشرفت فیزیکی اجرای کل طرح بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با بهره‌گیری از ستادهای معین و امور اجرایی ماشین آلات درون سازمانی با عنایت به تخصیص ۷۵۰ میلیارد ریال مرحله اول از کل اعتبار مصوب یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برای پهنه شمالی حاشیه شهر زاهدان با اقدامی جهادی، محورهای اولویت اول در طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی را به سرعت و با کیفیت شروع کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: لازم به ذکر است طی ابلاغیه ۱۳ مرداد امسال باقی‌مانده تخصیص تا سقف ۱۰۰ درصد( یعنی ۷۵۰ میلیارد مرحله دوم) نیز به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ شده است.

وی اظهارداشت: همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در روستاها و محلات هدف، طراحی و احداث پارک و فضای بازی کودکان و فضای خاص همچون پاتوق محله را در دستور کار دارد.
عرب، خاطرنشان کرد: تامین ۱۰ هکتار زمین توسط بنیاد مسکن برای خانوارهایی که اراضی آنها در طرح بازگشایی و تعریض معابر قرار دارند از دیگر اقدامات است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها