اخذ مجوز هیئت‌های مذهبی از سازمان تبلیغات/ آموزش و پرورش فضای روباز لازم برای عزاداری را فراهم می‌کند

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در اصفهان با اشاره به لزوم اخذ مجوز توسط هیئت‌های مذهبی گفت: آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان فضای روباز لازم برای هیئت‌ها را فراهم می‌کنند.

اخذ مجوز هیئت‌های مذهبی از سازمان تبلیغات/ آموزش و پرورش فضای روباز لازم برای عزاداری را فراهم می‌کند

حجت‌الله غلامی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری ستاد کرونا استان اصفهان اظهار داشت: امروز چهل و پنجمین جلسه ستاد استانی با حضور استاندار و اعضا برگزار شد و در مقدمه توضیحاتی از وضعیت اصفهان از سوی دانشگاه علوم پزشکی داده شد.

وی افزود: در بسیاری از استان‌ها روند نزولی شیوع بیماری کرونا را داریم و متاسفانه در استان اصفهان روند ملایم صعودی طی می‌شود، تاکید همه بر این بود که تلاش کنیم این روند صعودی به روند نزولی تبدیل شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در اصفهان بیان کرد: اصل بحث جلسه بر راهکار برای روند نزولی بود، مقرر شد که شورای اداری استان با حضور فرمانداران و همه مدیران استان در هفته آینده برگزار شود و دستور جلسه اصلی شورای اداری استان بررسی و نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی باشد.

وی تصریح کرد: جلسه شورای اداری استان می‌تواند اثر مثبتی داشته باشد تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شیب را نزولی کنیم، در ادامه این بحث قرار شد یک تیم بازرسی ویژه در 24 شهرستان با حضور معاونت بهداشت و درمان، فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی، سپاه و سازمان تبلیغات تشکیل شود.

غلامی بیان کرد: این تیم ویژه به صورت میدانی و به صورت جلسه روزانه در پایان هر روز گزارش برای دبیرخانه ستاد استانی ارسال کنند و با جمع‌بندی و رصد گزارشات، موضوع به کمیته انتظامی ارجاع و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی گفت: مقرر شد صدا و سیما به صورت ویژه در این خصوص برنامه داشته باشد و نیروی انتظامی اقدامات ویژه داشته و برخی فضاها کنترل شود همچنین اقداماتی توسط شهرداری‌های مراکز شهرستان و اصفهان صورت گرفته اما لازمه موفقیت در این بحث همراهی نیروی انتظامی بود که در جلسات کمیته حمل و نقل به نتیجه می‌رسانیم.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در اصفهان اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی استان مورد بازرسی و ارزیابی قرار می‌گیرند تا با توجه به دستورالعمل ستاد کرونا اعمال ضوابط کنند و در مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان شاهد رعایت 100 درصدی باشیم.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم افزود: محور اصلی این است که مراسم‌های محرم در فضاهای روباز انجام شود و در فضای سرپوشیده مراسمی نداریم.همچنین با آموزش و پرورش و اداره‌کل ورزش و جوانان برای برگزاری مراسم در فضای روباز هماهنگ شده تا از امکانات آنها استفاده شود.

غلامی خاطرنشان کرد:همه هیئت‌ها و تشکل‌هایی که قصد برگزاری مراسم عزاداری دارند باید از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز اخذ کنند. در سازمان تبلیغات اسلامی کارگروهی تشکیل شده که مصوبه ستاد ملی کرونا بوده تا هر روز جلسات برگزار می‌شود و پیگیر اجرای دستورالعمل‌ها است.

منبع: تسنیم

77

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها