مدیرعامل خبرفوری خبر داد:

اعتماد ۶۰ درصدی مخاطب به اطلاع‌رسانی رسانه‌های داخلی

مدیرعامل خبرفوری گفت: آمارها نشان می دهد بیش از ۶۰درصد مخاطبان به اطلاع رسانی رسانه های داخلی در قضیه کرونا اعتماد کردند.

اعتماد ۶۰ درصدی مخاطب به اطلاع‌رسانی رسانه‌های داخلی

مصطفی انتظاری با حضور در برنامه "انعکاس" رادیو گفت وگو، بحران کرونا را برای رسانه کاملا ناشناخته توصیف کرد و گفت: خبرنگاران و روزنامه نگارانِ امروز با مواجهه با بحرانی نظیر جنگ، به خوبی می دانند اطلاع رسانی به مخاطب چگونه اتفاق می افتد؛ اما این بیماری ناشناخته زندگی را تحت تاثیر قرار داده و همه را زمین گیر کرده است.

وی مواجهه رسانه ای با این پدیده را بسیار سخت دانست و در اینباره گفت: رسانه در هفته های نخست فقط تلاش کرد با این ویروس ارتباط برقرار کن و در ادامه به مخاطبان رساند که چگونه بایستی با این ویروس برخورد شود.

انتظاری یادآور شد: در هفته های نخست این سردرگمی رسانه ای در سایر کشورها هم دیده می شد؛ لذا تا شناخت فعلی ایجاد شد، مدیریت بحران را برای رسانه ها با مشکل روبرو ساخت.

این فعال رسانه و خبر تصریح کرد: مهم ترین آسیب کرونا به رسانه ها، ناشناختگی آن بود که البته تجربه خوبی رخ داد تا بدانیم در مواجهه با این بحران چه باید بکنیم.

انتظاری در عین حال از اعتماد عمومی به رسانه های داخلی سخن گفت: رسانه ها سعی کردند پا به پای افکار عمومی، عدم شناخت بیماری را جبران کنند.

وی با بیان این مطلب افزود: خبرنگاران هم از چیستی و چگونگی این بحران بی اطلاع بودند ولی مخاطب هیچگاه احساس نکرد رسانه همچون یک بزرگتر، قصد نصیت دارد. بلکه رسانه های ما با اعلام آمار درست، بسیاری مسائل را با عینک ابهام سنجیدند و این عملکردی موفق بودند.

انتظاری با اشاره به نظرسنجی کانال خبر فوری در همین رابطه اظهار کرد: آمارها نشان داد بیش از ۶۰درصد مخاطبان به اطلاع رسانی رسانه های داخلی در قضیه کرونا اعتماد کردند و درصد قابل ملاحظه ای انتقادات رسانه های خارجی به کشور را قابل قبول ندانسته و آن را بر اساس جهت گیری سیاسی فهم کردند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه ها در حوزه آموزش و اطلاع رسانی در موضوع کرونا موفق عمل کردند و به دغدغه های مردم پرداختند.

همچنین محمدرضا نادری، معاون خبرگزاری ایرنا کرونا را درسی بزرگ برای دنیا خواند و افزود: رسانه ها همچنان در حال آزمون و خطا هستند.

وی افزود: رسانه های خارحی در بدو این بحران، ایران را متهم کردند و در این راستا بی بی سی و رسانه های دشمن به تهدید آفرینی و زیر سوال بردن جمهوری اسلامی پرداختند.

نادری یادآور شد: آن زمان کرونا هنوز به امریکا و اروپا نرسیده بود و لذا این رسانه ها با دست باز می توانستند همه چیز را زیر سوال ببرند و البته آن را به انتخابات مربوط دانستند.

وی ادامه داد: کرونا هنوز بعنوان ویروسی ناشناخته تلقی می شود و برای شناخت نیاز به داشته هایی بود. این ویروس در دیماه در چین و دوم اسفندماه در ایران شناخته شد چراکه به تازگی کیت های مربوطه وارد کشور شده بود.

نادری پاسخ روشن ایران را در جواب به رسانه های خارجی که اعلام دیرهنگام کرونا را به منظور بازی های انتخاباتی تلقی کردند، نبود تجهیزات تشخیصی عنوان کرد و افزود: حتی رادیو بی بی سی بعد از اطلاع رسانی آمار سالمندان و آسایشگاه ها، آمار را دستکاری شده اعلام می کند.

معاون خبرگزاری ایرنا گفت: خوشبختانه یا متاسفانه وقتی کرونا به کشورهای دیگر رسید، موج قربانیان فزونی گرفت و در حال حاضر نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر قربانی شدند.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • شهروند۱
    0

    بهترین صفت خوب خبر فوری ، درج حداکثری نظرات مردمی ذیل خبرهاست ، دستمریزاد

  • خذ
    0

    چرت.مگو

  • مرتضی
    0

    یکی ار دلایلی که خبر فوری رو دنبال میکنیم اینکه خیلی از خبر هایی که اخبار تلویزیون سانسور میکنه و اعلام نمیکنه خبر فوری انتشار میده و اینکه بیشتر کامنت هارو منتشر میکنه بر خلاف سایت های دیگه که فقط کامنت هایی که دوست دارن رو منتشر میکنن

  • .
    0

    درود بر خبر فوری.مرحبا. انصافا حداکثر نظرات را پخش می کند.مثل سیمای میلی نیست که توی این ۴۱ سال فقط نظر موافقان حکومت را پخش می کند.یعنی یک نظر مخالف و منتقد حکومت تو این ۸۲ میلیون نفر نیست؟البته منظورم انتقاد از حکومت است نه دولت که یک جسد بی اختیار و بی عرضه است

  • ملا
    0

    هیچ...... 6درصد....... هم اعتماد به صدا و سیما نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها