مصائب روحانی / مروری بر اتفاقات تلخ دوره ریاست‌جمهوری روحانی

اگر حسن روحانی را بداقبال‌ترین رئیس‌جمهور ایران بدانیم سخن گزافی نگفته‌ایم. دولت دوم روحانی در حالی سال آخر خود را پشت سر می‌گذارد که در این نزدیک به هشت سال، با انواع و اقسام مشکلات مواجه بوده است.

مصائب روحانی / مروری بر اتفاقات تلخ دوره ریاست‌جمهوری روحانی

دوم شهریور آغاز هفته دولت است و حسن روحانی در حالی آخرین هفته دولت دوران ریاست جمهوری خود را پشت سر می‌گذارد که قطعا با اهداف و برنامه‌هایی که در ابتدای حضورش به عنوان رئیس‌جمهور تعیین کرده بود فاصله زیادی دارد. در نزدیک به هشت سال گذشته، علاوه بر برخی تصمیمات اشتباه، مدیریت ناهماهنگ، دعواهای سیاسی و جناحی، فساد برخی مدیران و بسیاری عوامل دیگر که باعث شده دولت نتواند رضایت حداکثری مردم را جلب کند، حوادثی در کشور اتفاق افتاده است که در برخی کشورها بروز یکی از آنها می‌تواند به سقوط دولت و ایجاد بحرانی بزرگ بدل شود.

دولت‌ تدبیر و امید با وجود تمام نواقص و معایبش، بداقبالی‌ها و حوادث تلخی را تجربه کرده که با وجودآنها می‌توان به روحانی لقب "رئیس‌جمهور بداقبال" را داد. رسم معمول این است که در آستانه هفته دولت از دستاوردهای دولت‌ها سخن گفته شود اما علاوه بر تصمیمات دولتمردان که قطعا اشتباهات متعددی داشته‌اند و در جای خود به آنها پرداخته شده و می‌شود، شاید یادآوری برخی اتفاقات که بیشتر آنها خارج از اراده دولت بوده و اضافه کردن آنها به رفتارهای اشتباه، نشان دهد که چرا دولتی که با عنوان تدبیر و امید بر سر کار آمد در سال پایانی خود به نوعی مردم را ناامید کرده و به بی‌تدبیری متهم است.

در ادامه تنها بخشی از حوادث و اتفاقات تلخی که در زمان حضور روحانی به عنوان رئیس‌جمهور در کشور رخ داده است مرور می‌شود:

۱۳۹۲؛ برف ویرانگر

در ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ دولت اول روحانی رسما آغاز به کار کرد و حدود یک ماه بعد اولین اتفاق تلخ رخ داد. در شامگاه دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از اصفهان به سمت تهران در حال حرکت بود،‌ در حوالی کیلومتر ۲۸ اتوبان قم-تهران بعد از مجتمع مهتاب به علت ترکیدگی لاستیک جلو از بغل با یک دستگاه سواری هوندا برخورد و پس از آن با شکستن گاردریل وسط وارد مسیر مقابل شد. در همین حال یک دستگاه اتوبوس اسکانیای دیگر که از تهران به سمت اردکان یزد در حال حرکت بود با مشاهده اتوبوسی که از لاین مخالف وارد مسیر شد سعی به فرار کرد و به سمت راست منحرف شد، اما هر دو اتوبوس به صورت رخ به رخ در لاین سمت راست با هم برخورد کردند. هر دو اتوبوس اسکانیا پس از حادثه دچار حریق شدند. به علت ضعف بدنه اتوبوس‌ها و نقص در سیستم برق‌رسانی هر دو اتوبوس پس از حادثه دچار آتش‌سوزی شدند که تعدادی از مسافران عقب موفق شدند با شکستن شیشه اتوبوس از آتش‌سوزی فرار کرده و خود را به بیرون پرتاب کنند. این حادثه منجر به مرگ ۴۴ تن و زخمی شدن ۳۹ تن دیگر شد.

در سوم آبان ۱۳۹۲ در نقطه صفر مرزی بخش کوهک از شهرستان سراوان، درگیری شدیدی‌ میان نیروهای مرزبانی کشور با گروهک موسوم به جیش‌العدل صورت گرفت. پس از این حادثه رجب‌علی شیخ‌زاده معاون سیاسی-امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان از شهادت ۱۴ مرزبان در این درگیری خبر داد. در بهمن همان سال هم این گروهک تروریستی با حمله به پاسگاه مرزی در منطقه جکیگور اقدام به ربایش پنج تن از مرزبانان ایرانی کرد. در این میان گروهبان یکم جمشید دانایی‌فر پس از ۳۶ روز اسارت در چهارم فروردین ۱۳۹۳ توسط گروهک موسوم به جیش‌العدل به شهادت رسید. البته چند روز پس از این حادثه تلخ چهار مرزبان دیگر، آزاد و به ایران منتقل شدند.

در بهمن ۱۳۹۲ بارش سنگین برف در استان‌های شمالی و غربی کشور باعث ایجاد مشکلات فراوان از جمله قطع آب و برق، بسته شدن محورهای مواصلاتی و آسیب به منازل مردم در این استان‌ها شد. در پی بارش شدید برف در مناطق مختلف کشور به‌ویژه در استان گیلان و غرب استان مازندران، کردستان و چند استان دیگر رئیس‌جمهور در ۱۴ بهمن ۹۲، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، عباس آخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی و حمید چیت‌چیان وزیر وقت نیرو را موظف کرد تا در اسرع وقت پیگیری‌های لازم را در راستای بهبود شرایط مردم در زمینه تأمین آب، برق و وسایل گرمایشی و تسریع در روند کمک‌رسانی و ارائه خدمات مناسب به آنان در روستاها و نقاط دورافتاده و بازگشایی راه‌ها و جاده‌ها در این مناطق انجام دهند تا مردم در شرایط سخت ناشی از سرما دچار کمترین مشکل شوند.

۱۳۹۳؛ اسیدپاشی پرحاشیه

در ۱۲خرداد ۱۳۹۳ طوفان شدیدی تهران را درنوردید که نه نامی داشت و نه هشداری نسبت به وقوع آن داده شده بود و همه را غافلگیر کرد. بر اثر این طوفان که با سرعتی وحشتناک تهران را درنوردید، پنج نفر از شهروندان تهران به علت سقوط و اصابت اشیاء سرگردان در هوا به سر شان، جان خود را از دست دادند و ۴۵ نفر هم مجروح شدند. در مورد این طوفان و چرایی عدم پیش‌بینی هواشناسی و عدم هشدار به شهروندان صحبت‌های بسیاری شد و سازمان‌های مسئول و درگیر هر یک دیگری را مسئول معرفی کردند.

در ۱۹ مرداد همین سال پرواز شماره ۵۹۱۶ که از نوع هواپیمای آنتونف ۱۴۰ و متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بود، با ۴۸ مسافر و خدمه در ساعت ۹:۱۸ باند فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد طبس ترک کرد ولی کمتر از چهار دقیقه پس از بلند شدن به دلیل نقص فنی درخواست فرود اضطراری داشت اما قبل از فرود ایمن در باند مهرآباد با برخورد به دیوار کارخانه شیشه‌سازی مینا طعمه حریق شد. در این سانحه هوایی ۴۰ نفر کشته شدند.

اما اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای اصفهان در مهر ۱۳۹۳، از تلخ‌ترین اتفاقات این سال بود. بر اساس آمار پلیس چهار مورد اسیدپاشی بر روی صورت زنان جوان در اصفهان رخ داد که شباهت این اسیدپاشی‌ها با یکدیگر شائبه زنجیره‌ای بودن آنها را تقویت می‌کرد. بر اثر این اتفاق که منجر به حساسیت افکار عمومی شد یکی از بانوان از دنیا رفت و دیگران دچار آسیب‌های جدی شدند. این اتفاق باعث ایجاد برخی تنش‌ها و ایجاد حاشیه‌هایی در اصفهان و برخی شهرهای دیگر شد.

در ۱۹ مهر ۱۳۹۳ یک هواپیمای ملخی متعلق به نیروی انتظامی با هفت سرنشین‌ از تهران به مقصد زاهدان پرواز کرد و در ساعت ۱۹:۲۰ این هواپیما ‌در حوالی منطقه انار کرمان از رادار خارج شد. ارزیابی‌های اولیه نشان داد که خلبان هواپیما قصد فرود اضطراری داشته اما به دلیل موقعیت شب و نامساعد بودن زمینی که برای فرود انتخاب کرده به هواپیما آسیب رسیده و سپس متلاشی شده است. پیدا شدن لاشه این هواپیما مدتی زمان برد اما در کاوش‌های محلی هم لاشه و هم اجساد سرنشینان آن پیدا شدند. نکته تلخ دیگر این ماجرا واژگونی خودروی حامل سربازان و پرسنل ناجا در مسیر امدادرسانی به هواپیما بعد از کشف لاشه بود که در این حادثه نیز تعدادی از این افراد جان خود را از دست دادند.

در ۲۹ مهر ۱۳۹۳ محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز و رئیس دانشگاه امام صادق (ع) که از بزرگان جریان اصولگرا و پدر معنوی جناح راست بود، پس از چند ماه بیماری از دنیا رفت. درگذشت این سیاستمدار باسابقه که از روحانیون متنفذ جناح راست به حساب می‌آمد یکی دیگر از بداقبالی‌های روحانی بود چرا که مهدوی‌کنی از جمله سیاستمدارانی به حساب می‌آمد که می‌توانست از تندروی برخی مخالفان سرسخت دولت در جناح راست جلوگیری کند.

صبح ۲۴ آذر ۱۳۹۳ یک دستگاه تریلی با دو دستگاه ون در داخل خاک عراق مسیر بدره-مهران برخورد کرد. بر اثر این برخورد ۹ نفر از زائران ایرانی که قصد بازگشت به کشور را داشتند، جان خود را از دست دادند و ۲۱ نفر نیز مصدوم شدند. کشته شدن ۱۰ نفر در ششم اسفند بر اثر برخورد یک دستگاه تریلر با اتوبوس در جاده اصفهان-کاشان و مرگ ۱۰ نفر دیگر در تصادف دو سواری پراید و پژو در جاده خواف به رشتخوار در ۲۴ اسفند از حوادث جاده‌ای تلخ دیگر در این سال بود.

همچنین ظهر روز ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ سقف تونل شماره ۲ متروی مشهد فرو ریخت. ‌در این حادثه ۱۳ نفر زیر آوار ماندند که دو نفر از آنها کشته و ۱۱ نفر دیگر مجروح شدند.

یکی دیگر از اتفاقاتی که در سال ۱۳۹۳ رخ داد بحران کم‌آبی بود. در مورد بحران آب، نه‌تنها تهران بلکه خیلی از استان‌های دیگر کشور هر کدام گرفتار این موضوع شدند و جدای از بخش کشاورزی، مردم ایران در بخش شرب نیز با مشکلات کمبود آب مواجه شدند. به‌خصوص در تهران وضعیت ذخایر آب در سدها به حدی ناگوار شد که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به همراه تعدادی از مقامات دولتی دیگر به سد لار و دیگر سدهای حوالی تهران رفتند تا از نزدیک شاهد موجودی این سدها باشند. در مورد علت این موضوع نیز جدای از مسائل طبیعی که ایران از نظر بارش نسبت به گذشته وضعیت نامطلوب‌تری داشت، مساله مجوزهای پی‌درپی دولت سابق برای حفر چاه و از سوی دیگر افزایش حفر چاه‌های غیرمجاز در کشور به مساله بحران آب در کشور دامن زد.

۱۳۹۴؛ تنش با عربستان

سال ۱۳۹۴ را می‌توان سال تنش با عربستان نامید. ابتدا در فروردین این سال دو نوجوان ١٤ و ١٥ ساله ایرانی که پس از انجام حج عمره در حال بازگشت به ایران بودند در فرودگاه جده از سوی ماموران عربستانی مورد تعرض و به گفته مسئولان وزارت خارجه "شبه‌تجاوز" قرار گرفتند. موضوعی که با وجود اعلام خبر بازداشت ماموران خاطی از سوی مقامات سعودی باعث سردی روابط دو کشور شد.

روز جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ در جریان توسعه مسجدالحرام در مکه یک دستگاه جرثقیل سقوط کرد که این اتفاق منجر به مرگ ۱۰۷ نفر و جراحت ۲۳۸ نفر از اتباع کشورهای مختلف شد. در این حادثه ۱۱ زائر ایرانی جان باختند و ۱۵ نفر مصدوم شدند.

هنوز ترکش‌های حادثه سقوط جرثقیل میان دو کشور ایران و عربستان فروکش نکرده بود که در ۲ مهر همان سال فاجعه منا رخ داد. در روز عید قربان و مراسم رمی جمرات، به دلیل ازدحام جمعیت و شیطنت عوامل سعودی تعداد زیادی از حجاج در منطقه منا جان باختند. آمار کشته‌شدگان این حادثه از ۲۴۰۰ تا ۷۷۰۰ نفر عنوان شده و مقامات سعودی آمار دقیق و درستی از آن ارائه نکرده‌اند. در این فاجعه بیش از ۴۶۰ حاجی ایرانی به شهادت رسیدند. پس از این حادثه مقامات ایرانی نسبت به نحوه مدیریت سعودی‌ها در حج به شدت اعتراض کردند و به مقامات عربستان هشدار دادند.

این اتفاقات تنش در روابط ایران و عربستان را به اوج رساند. در ۱۲ دی ۱۳۹۴، شیخ نمر باقر النمر روحانی معترض شیعی که در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال ۲۰۱۲ بازداشت شده بود اعدام شد. فردای آن روز عده‌ای از تهران نسبت به این اقدام دولت سعودی اعتراض و خودسرانه به سفارت عربستان حمله کردند و آن را به آتش کشیدند. اتفاقی که با توجه به تنش‌های پیش از آن و مشکلات منطقه‌ای دو کشور، منجر به خروج دیپلمات‌های سعودی از ایران و اقدام متقابل ایران و قطع روابط دیپلماتیک دو کشور شد.

بامداد روز جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ شیخ عباس واعظطبسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان خراسان، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو چهار دوره پیشین مجلس خبرگان رهبری پس از یک دوره بیماری و یک هفته کما، در ۸۱ سالگی از دنیا رفت. درگذشت این روحانی بانفوذ که از دوستان نزدیک هاشمی‌رفسنجانی به حساب می‌آمد و به‌خصوص در خراسان نفوذ ویژه‌ای داشت یکی دیگر از مواردی بود که از نظر سیاسی برای حسن روحانی اتفاق تلخی به حساب می‌آمد چرا که طبسی هم مانند مهدوی‌کنی می‌توانست برخی تندروی‌هایی را که علیه دولت صورت می‌گرفت، کنترل کند.

۱۳۹۵؛ درگذشت پدر معنوی دولت اعتدال

در خرداد ۱۳۹۵ با انتشار فیش‌های حقوقی مدیران بیمه مرکزی ایران، رئیس صندوق توسعه ملی، مدیران بانک رفاه کارگران و ... جنجال فیش‌های نجومی به پاشد. موضوعی که مدیران دولتی را به شدت تحت فشار گذاشت و منجر به استعفاء و برکناری تعدادی از مدیران دولتی شد. با انتشار فیش‌هایی با مبالغ عجیب و نامتعارف، سوالات زیادی را در افکار عمومی ایجاد شده بود. با وجود دستورات رئیس‌جمهور برای رسیدگی و جلوگیری از آن و با وجود آنکه در بهمن ۱۳۹۵ رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد که دیوان محاسبات تمامی اضافه دریافت نجومی مدیران را به خزانه بازگردانده است، این موضوع به یکی از دستاویزهای رقبای انتخاباتی روحانی بدل شد و همچنان تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ داغ بود.

در پنجم آذر ۱۳۹۵ برخورد دو قطار مسافربری در محور سمنان-دامغان در حوالی ایستگاه هفت‌خوان، یکی از مرگبارترین حوادث ریلی ایران را رقم زد. در این حادثه که در ساعت ۷:۲۲ صبح به وقوع پیوست، قطار سمنان-مشهد از پشت به قطار تبریز-مشهد که در همان ریل متوقف بود، برخورد کرد. در پی برخورد این دو قطار، چهار واگن از ریل خارج و پنج واگن هم دچار حریق شد. در این حادثه ۴۷ نفر کشته و ۱۰۳ نفر مصدوم شدند. علت این حادثه خطای انسانی عنوان شد و صحبت‌های عباس آخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی درباره بیمه بودن حادثه‌دیدگان جنجال‌هایی را ایجاد کرد.

شامگاه ۱۹ دی ۱۳۹۵ خبری ایرانیان و حتی جهانیان را دچار شوک کرد. اکبر هاشمی‌رفسنجانی در حالی که مشغول شنا در یکی از استخرهای مجموعه سعدآباد تهران بود دچار علائم ایست قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان شهدای تجریش در سن ۸۳ سالگی درگذشت. هاشمی‌رفسنجانی که آن زمان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، سابقه دو دوره ریاست جمهوری، دو دوره ریاست مجلس شورای اسلامی، فرماندهی جنگ در دوران دفاع مقدس، عضویت در شورای انقلاب، ریاست مجلس خبرگان رهبری و بسیاری از مناصب کلیدی نظام جمهوری اسلامی را در کارنامه داشت. این اتفاق آن هم تنها چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ برای روحانی و دولتش یک فقدان بزرگ به حساب می‌آمد چرا که هاشمی‌رفسنجانی حامی سرسخت دولت اعتدالگرای رئیس‌جمهور و به نوعی پدر معنوی روحانی و جریان اعتدال در سیاست ایران محسوب می‌شد.

مرگ هاشمی آن هم تنها چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ برای روحانی و دولتش یک فقدان بزرگ به حساب می‌آمد چرا که هاشمی‌رفسنجانی حامی سرسخت دولت اعتدالگرای رئیس‌جمهور و به نوعی پدر معنوی روحانی و جریان اعتدال در سیاست ایران محسوب می‌شد

ساعت ۷:۵۹ صبح پنجشنبه ۳۰ دی‌ ۱۳۹۵، وقوع آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اطلاع داده شد. طبق اعلام مراجع رسمی، ساختمان پلاسکو از طبقه هشتم به بالا دچار حریق شده بود. شدت حادثه به حدی بود که عبور و مرور در خیابان‌های اطراف را دچار مشکل و اختلال کرده و دود ناشی از حادثه، آسمان منطقه را هم فراگرفته بود. حوالی ساعت ۱۱:۳۰ و در حالی که تعداد زیادی آتش‌نشان در داخل ساختمان در حال کنترل آتش بودند، همه ساختمان پلاسکو به طور عمودی درون خود فرو ریخت و به این ترتیب اولین ساختمان مدرن خاورمیانه به صورت کامل تخریب شد. بر اثر این حادثه ۱۶ آتش‌نشان به شهادت رسیدند. عملیات آواربرداری پلاسکو ۹ روز طول کشید و طی آن ۱۹۰۰ کامیون حدود ۲۰ هزار تن خاک و نخاله را از محل خارج کردند. آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو و شهادت آتش‌نشانان به شدت افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داد و بیش از یک هفته در صدر اخبار قرار داشت.

در بهمن و اسفند این سال سیل در جنوب کشور به‌خصوص اهواز ،جهرم و سیستان و بلوچستان مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرد. در این اتفاقات سیلاب‌های ناشی از طغیان رودخانه کارون به اهواز رسید و اهالی چند روستای این شهرستان را با سیلاب درگیر کرد. شهرستان جهرم نیز به دلیل شکسته‌شدن سد محمدآباد گرفتار این بلای طبیعی شد. بعد از بارش باران، حجم آب زیادی وارد این سد شد که به موجب آن قسمتی از سد شکسته و آب آن تخلیه و وارد شهر جهرم شد. همچنین ظغیان رودخانه‌هی فصلی خسارات زیادی را به مردم سیستان و بلوچستان وارد کرد.

۱۳۹۶؛ اعتراضات خیابانی

فروردین ۱۳۹۶ با سیل در شمال و غرب کشور آغاز شد. این سیل که پنج استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، زنجان و مازندران را در برمی‌گرفت خسارات زیادی را در این استان‌ها ایجاد کرد و باعث درگذشت ۴۸ نفر از هموطنانمان شد.

در ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ تونل معدن زمستان یورت آزادشهر در استان گلستان منفجر شد و تعدادی از معدن‌چیان مصدوم و مجروح شدند و ۴۳ نفراز آنان جان باختند. در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، بسیاری از منتقدان انگشت اتهام خود را به سمت دولت نشانه رفتند و چهار روز بعد از حادثه رئیس‌جمهور به محل حادثه رفت و ضمن بازدید از محل حادثه با خانواده قربانیان و معدن‌کاران آسیب‌دیده دیدار و گفت‌وگو و اعلام کرد که دولت پیگیر موضوعات مربوط به این حادثه خواهد بود. البته معدن‌چیان که از وضعیت مطالبتشان گله‌مند بودند با شعارهای اعتراض‌آمیز به استقبال رئیس‌جمهوری رفتند. نبود ایمنی کافی، مناسب نبودن وضعیت معدن‌چیان و کمبود امکانات باعث انتقاداتی از سوی بسیاری از مردم و رسانه‌ها شد. آبان‌ همان سال بود بالاخره تکلیف مقصر این حادثه مشخص شد و رئیس کل دادگستری استان گلستان اعلام کرد که براساس گزارش کمیته‌ حقیقت‌یاب، مقصر حادثه، کارفرمای معدن بوده است.

صبح روز ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، دو حادثه‌ تروریستی در دو نقطه از تهران گزارش شد. ابتدا خبر تیراندازی در مجلس شورای اسلامی و ۱۰ دقیقه بعد خبر تیراندازی و انفجار عامل انتحاری در نزدیکی مرقد امام (ره) منتشر شد. حملاتی تروریستی که بلافاصله داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت. این غائله که به سرعت با واکنش نیروهای امنیتی مواجه شد از اولین شلیک تا هلاکت آخرین تروریست حدود پنج ساعت طول کشید و افکار عمومی و رسانه‌های ایران و جهان را متوجه خود کرد. در این دو حادثه‌ تروریستی ۱۸ نفر از هموطنانمان جان باختند و عده‌ای مجروح شدند.

شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳ ریشتر در نزدیکی ازگله استان کرمانشاه در نزدیکی مرز ایران و عراق رخ داد. در این حادثه بیش از ۶۰۰ نفر از ایرانیان جان باختند، بیش از ۹۳۰۰ نفر مصدوم شدند و تعداد زیادی خانه ویران شد.

هفتم دی ۱۳۹۶ سرآغاز اتفاقاتی بود که چندین روز کشور را درگیر خود کرد. گروهی خاص از مخالفین دولت در مشهد با راه‌اندازی تظاهراتی اعتراضی نسبت به سیاست‌های اقتصادی دولت و وضع معیشتی کشور آغازگر اعتراضاتی بودند که باعث شد دامنه این اعتراضات به چند شهر دیگر هم کشیده شود و اعتراضات خیابانی و به دنبال آن آشوب و شعارهای ساختارشکنانه در چندین شهر، برای چند روز کشور را درگیر خود کرد. در این اعتراضات تعدادی از معترضان کشته و زخمی شدند.

روز شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶، نفتکش سانچی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران که برای تحویل میعانات گازی از عسلویه به مقصد کره جنوبی حرکت کرده بود در سواحل چین با یک کشتی فله‌بر چینی به نام کریستال برخورد کرد. محموله نفتکش سانچی، نفت فوق‌سبک با درجه اشتعال بسیار بالا بود که این موجب آتش‌سوزی گسترده و انفجارهای مهیب در کشتی سانچی شد. با وجود تمام تلاش‌ها برای خاموش کردن آتش، سانچی سوخت و غرق شد. در این حادثه ۳۲ خدمه‌ کشتی که ۳۰ نفرشان ایرانی بودند ناپدید شدند و بعد از چند روز تلاش برای یافتن پیکر قربانیان، تنها پیکر سه نفر از آنها پیدا شد.

بهمن ۱۳۹۶، با افزایش زمزمه‌های احتمال خروج آمریکا از برجام، آغاز افزایش قیمت دلار بود. این افزایش تا آنجا پیش رفت که روز ۲۴ بهمن قیمت دلار از سه هزار و ۷۰۰ تومان ابتدای سال به پنج هزار تومان رسید. رئیس‌جمهوری در واکنش به این نوسان بی‌سابقه گفت که چنین افزایشی عامل اقتصادی و تجاری ندارد بلکه نوعی بازی روانی است. روحانی از مردم خواست که در مسیر پرریسک معاملات ارز قدم نگذارند. در پی این اتفاقات، روز ۲۵ بهمن پلیس آگاهی با حضور در پاتوق دلارفروش‌های غیرمجاز، ده‌ها نفر را دستگیر کرد.

در ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ یک فروند هواپیمای اِی. تی. آر. مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان، که از تهران عازم یاسوج بود از صفحه رادار محو شد. این هواپیما ۵۰ دقیقه بعد از پرواز در ارتفاع چهار هزار متری کوه دنا سقوط کرد و تمامی ۶۶ سرنشین آن جان‌ باختند. به دلیل صعب‌العبور بودن محل سقوط و بارش برف و کولاک، پیدا کردن لاشه هواپیما و انتقال اجساد چندین روز طول کشید.

۱۳۹۷؛ خروج آمریکا از برجام

با ادامه افزایش قیمت ارز در سال ۱۳۹۷، در ۲۶ فروردین این سال، بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای، کار خرید و فروش اسکناس ارز را قانوناً ممنوع کرد و عملیات مجاز صرافی‌ها را به "انتقال ارز به دستور هر یک از بانک‌های دارای مجوز ارزی، خرید ارز ناشی از صادرات کالاهای غیرنفتی از صادرکنندگان و فروش ارز خریداری‌شده به متقاضیان از طریق سیستم بانکی" محدود کرد. با این تصمیم بانک‌های دولتی به عنوان جایگزین صرافی‌ها برای خرید ارز مردم معرفی شدند و خرید و فروش ارز خارج از سیستم بانکی جرم تلقی شد. این بخشنامه که در اجرای مصوبه هیئت وزیران برای ساماندهی بازار ارز صادر شد، عملاً چهارراه استانبول و میدان فردوسی تهران را که بورس صرافی‌های پایتخت است تعطیل کرد.

در بهمن ۱۳۹۵ با روی کار آمدن دونالد ترامپ به جای باراک اوباما در کاخ سفید، او از ابتدا با ایران بنای ناسازگاری گذاشت و سرانجام در اردیبهشت ۱۳۹۷، رئیس‌جمهور ایالات متحده خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد. ساعتی پس از اعلام خروج آمریکا از برجام، حسن روحانی در یک سخنرانی زنده تلویزیونی، این اقدام را به مثابه خروج یک موجود مزاحم از برجام توصیف کرد و گفت: از این لحظه توافق بین ایران و پنج کشور دیگر است. ۵+۱ دیگر یکی را از دست داده و از این پس باید منتظر باشیم که ۶ کشور چگونه به تعهدات خود عمل می‌کنند؛ اما اگر ببینیم منافع ما تضمین نمی‌شود، تصمیمات نظام را اعلام می‌کنم.

هرچند سایر طرفین برجام به ظاهر به این توافق پایبند ماندند اما آمریکا در این مدت تحریم‌های یک‌جانبه خود را علیه ایران افزایش داد و با تهدید و تطمیع متحدانش و کشورهای دیگر تلاش کرد هر روز دایره فشار خود را بر ایران تنگ‌تر کند. موضوعی که فروش نفت و گاز ایران را با مشکل جدی مواجه کرده است و حتی ایران را در تهیه اقلام ضروری مثل دارو در تنگنا قرار داده است.

روز ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ همزمان با آغاز هفته‌ دفاع مقدس، چهار تروریست به مراسم رژه‌ نیروهای مسلح در اهواز حمله کردند که منجر به شهادت ۲۵ نفر و جراحت ۶۹ تن دیگر شد. در ابتدا سخنگوی گروه موسوم به الاحوازیه مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت اما سپس داعش مدعی شد که این عملیات را اجرا کرده است. شهدای این حمله تروریستی شامل مردم عادی از جمله یک کودک چهارساله و تعدادی از نیروهای نظامی بودند. چهار تروریست نیز در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند.

شامگاه دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷، در حمله گروهک‌های تروریستی، ۱۴ تن از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان مستقر بودند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک‌های ضد انقلاب ربوده شدند. بنا به اعلام سپاه، عوامل گروهک‌های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و روبه‌روی یکی از پاسگاه‌های مرزی کشور پاکستان رقم زدند.

ظهر سه‌شنبه چهارم دی‌ ۱۳۹۷، واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران، منجر به مرگ ۹ دانشجو و مصدومیت ۲۷ نفر دیگر شد. این حادثه به سرعت ابعاد رسانه‌ای گسترده‌ای به خود گرفت و با تجمع اعتراضی دانشجویان و خانواده‌های داغ‌دیده تا چند روز در رأس خبرها بود.‌ به دنبال پیگیری‌های مسئولان برای مشخص‌کردن مقصر حادثه، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اعلام کرد که براساس گزارش ارسال‌شده به این کمیسیون، ضعف نظارتی دانشگاه آزاد در این زمینه محرز شد.

شامگاه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷، اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران که پس از اتمام مأموریت مرزبانی عازم شهرهای خود بودند، در جاده‌ی خاش-زاهدان، توسط اعضای گروهک تروریستی موسوم به جیش‌العدل، هدف حمله انتحاری قرار گرفت. در این حمله‌ی تروریستی که با انفجار یک خودروی حامل مواد منفجره در کنار اتوبوس یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه انجام شد، ۲۷ تن از نیروهای سپاه به شهادت رسیدند و عده‌ای مجروح شدند.

۱۳۹۸؛ ترور سردار مقاومت

سال ۱۳۹۸ با باران‌های سیل‌آسا که از چند روز پیش از تحویل سال شروع شده بود آغاز شد و استان‌های مختلف کشور را مثل، گلستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان و ... درگیر خود کرد. این سیل گسترده در اقصی نقاط ایران بیش از ۵۰ کشته و ۶۰۰ زخمی و میلیاردها تومان خسارت بر جای گذاشت. همچنین در آبان این سال زلزله‌ای در آذربایجان شرقی پنج کشته و بیش از ۲۲۰ مصدوم بر جای گذاشت.

در ۲۴ آبان ۱۳۹۸ به دنبال اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین با تصمیم سران سه قوه، قیمت بنزین سهمیه‌ای از ۱۰۰۰ تومان به ۱۵۰۰ و قیمت بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان اعلام و استفاده از کارت سوخت الزامی شد. این تصمیم موجی از نارضایتی را در میان مردم ایجاد کرد و اعتراضات خیابانی در شهرهای مختلف ایران صورت گرفت. این اعتراضات کم کم به آشوب کشیده شد که در جریان آن تعدادی از معترضان و نیروهای امنیتی کشته و زخمی و افراد زیادی بازداشت شدند.

بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸، ارتش آمریکا با دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، ابومهدی المهندس قائم‌مقام حشدالشعبی عراق و ۸ همراه ایرانی و عراقی این دو فرمانده جبهه مقاومت را در نزدیکی فرودگاه بغداد به وسیله موشک‌های پهپادهای خود ترور کرد و به شهادت رساند. وحید زمانی‌نیا، حسین پورجعفری، شهروز مظفری‌نیا و هادی طارمی همراهان ایرانی سردار سلیمانی بودند که در این اقدام تروریستی به شهادت رسیدند.

در ۱۸ دی ۱۳۹۸ در حالی که هنوز پیکر شهید سلیمانی در زادگاهش کرمان به خاک سپرده نشده بود درست در همان ساعت ۱:۲۰ بامداد که حاج قاسم و یارانش ترور شدند، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیاتی با عنوان "شهید سلیمانی" و با شلیک ۱۳ فروند موشک بالستیک طرح قیام و فاتح ۳۱۳، به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد عراق که مقر فرماندهی نیروهای آمریکایی در منطقه به حساب می‌آید، سیلی کوچکی در پاسخ به اقدام تروریستی آمریکایی‌ها به ارتش آنها زد.

ساعاتی پس از حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد یک فروند هواپیمای بوئینگ اوکراینی دقایقی پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) در نزدیکی تهران سقوط کرد و ۱۷۹ سرنشین آن جان باختند. از دقایق ابتدایی این ماجرا برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال هدف قرار گرفتن این هواپیما مطرح کردند و جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا و ولادیمیر زلینسکی رئیس‌جمهور اوکراین خواهان بررسی همه ابعاد این ماجرا شدند. مسئولان سازمان هواپیمایی ایران که از واقعیت ماجرا اطلاعی نداشتند ابتدا به تکذیب احتمال برخورد موشک با هواپیما پرداختند و سرانجام بیانیه ۲۱ دی ستاد کل نیروهای مسلح واقعیت ماجرا را روشن کرد. در این بیانیه پنج بندی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که "بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مسافربری اوکراینی مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی شد."

ساعاتی پس از این بیانیه هم امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عذرخواهی به خاطر این اشتباه سهوی سپاه به ارائه توضیحاتی درباره این ماجرا پرداخت. در این حادثه تلخ از میان ۱۷۹ سرنشین و خدمه این هواپیمای مسافربری که تمامی آنها جان باختند، ۱۴۷ نفر ایرانی به شهادت رسیدند و ۳۲ نفر از اتباع کشورهای کانادا، اوکراین، سوئد، افغانستان و انگلستان درگذشتند.

در ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ مواردی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و شیوع ویروس کرونا در ایران به صورت رسمی منتشر شد. موضوعی که به سرعت به یکی از نگرانی‌های جدی مردم و دغدغه‌های اصلی مسئولان بدل شد. در ماه پایانی این سال شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با این بیماری و محدودیت‌هایی برای کنترل آن اعمال شد.

۱۳۹۹؛ کرونا...

سال ۱۳۹۹ هم مانند ماه پایانی سال ۱۳۹۸، شیوع کرونا و کنترل آن یکی از اصلی‌ترین مشکلات و دغدغه‌های کشور بوده است. هرچند با اعمال محدودیت‌ها آمار ابتلا و مرگ میر بر اثر این بیماری در ابتدای تابستان رو به کاهش بود اما موج دوم شیوع ویروس کرونا از نیمه تیر آغاز شد و ادامه یافت.

در این میان بسیاری از مشاغل آسیب دیده‌اند و به اقتصاد کشور خسارات جدی وارد شده است مخصوصا که تحریم‌ها و فشارهای آمریکا و همراهانش اقتصاد ایران را تحت فشار قرار داده و همه این موارد و البته برخی سوءمدیریت‌ها باعث شده مردم تحت فشار اقتصادی قرار گیرند. افزایش نرخ ارز و قیمت سکه و طلا و به دنبال آن سایر اجناس و خدمات یکی دیگر از مشکلات اصلی کشور در سال ۱۳۹۹ بوده است که همچنانت نوسان در بازار ادامه دارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 258
  • محمد
    0

    روحانی اگه برای توجیه ناتوانی خودش به پر و پای بقیه نمیپیچید این همه درد سر برای خودش درست نمیکرد

  • محمد
    0

    آقای روحانی بد اقبال نبود . ناتوان . بی مسئولیت . درغگو و خائن بود . وقتی کسی در کاری موفق نمی شود از دو حالت خارج نیست یا توانایی انجام آن کار را ندارد و یا خائن است وبرای خیانت پست را اشغال کرده است . بد اقبالی رو خودش با امضای بر جام انتخاب کرد .

  • ناشناس
    0

    در هر دولتي ممكن است بد اقبالي وجود اشته باشد . ديگه بدتر از دوران جنگ كه نبود. كشور ما هم كه كم سرمايه و منابع ثروت ندارد ، چرا بايد مردم اينقدر فقير باشند و سفره هاشون خالي شده باشد . چرا يك خانواده معمولي نميتواندًيك جهيزيه مختصر براي دخترش آماده كند و هزاران چرا و چراهاي ديگر .... روحاني اقتصاد كشور را به نابودي كشاند و به مردم خيانتي كرد كه جبران ناپذير است، روحاني چطور ميتواند سر روي بالشت بگذارد و آسوده بخوابد. خدا و قيامتي هم وجود دارد . مردم از ايشان نميگذرند ...

  • شهدای فکه
    0

    بداقبال چیه خبرفوری ، داری دولت محبوبتان را قدیسه میکنید ایشون اصلا‌ فقط با مصلحت ۸ سال حکومت کردند وگرنه به اندازه یک کارمند معمولی مدیریت ندارند من که میدونم این کامنت رو منتشر نمی کنی لاقل اینقدر فرد مورد دلخواه تان که پدر ملت رو درآورده قدیسه نکنید !

  • صادق
    0

    روحانی از قبل هم دروغ زیاد میگفت فقط بیوگرافی شو بخونید. دروغ میگفت دکترا داره وقتی نداشت. حتی اسم دانشگاهش رو دروغ می‌گفته.و هفتاد درصد پایان‌نامه دکتراش سرقت علمی بوده و برادرش مشاور ارشدش هست

  • حسین
    0

    روحانی بد اقبال نیست دروغگوئه و دور برش پر از خائن و جاسوس

  • منصور طایی
    0

    به نظر من آقای روحانی قوی ترینر دولتی است که اراده خدمت به ملت را دارد ولی خیلی سنگها جلو راه این ریس جمهوری افتاد

    نظرات شما -
    • فهیمه
      0

      قوی ترین دولت تو بی کفایتی و بی لیاقتی و خائن بودن وگرنه نقطه قوت دیگه ای حداقل ما که ندیدیم . این حرفا سر زیر برف کردنه

    • ناشناس
      0

      روحانی مچکریم بابت تورم گرونی بیکاری دلار وسکه وطلای. مسکن سرب فلک کشیده مچکریم ازاینکه ایرانو کردی ویران. مچکریم از اینهمه خدمت

  • افشین
    0

    صددر صد مقصر وضعیت موجود خود روحانی است

  • سجادبیگ محمدی
    0

    عملکرد جناب روحانی در این بلایا و مصیبت ها چی بود توچال ،تفریح،سکوت

  • hori
    0

    مقصر اصلی جمهوری اسلامی هست ولاغیر

  • حمید طبببیان
    0

    روحانی مچکریم هرکس بود کمر خم میکرد تشکر از مقام معظم رهبری که همجوره حمایت کرد و تشکر از شما که استوار ماندی

  • حسنی
    0

    روحانی بی تدبیر ترین رئیس جمهور نه تنها در میان رئیس جمهور های قبل از خود بلکه بی تدبیر ترین رئیس جمهور در جهان است که باعث نا امیدی در اقشار مختلف مردم شد، رئیس جمهوری که با شعار تدبیر وامید آمده بود!!!!!!!

  • امیرحسین
    0

    توی این حکومت رییس جمهور هیچ کارست، همه رییس جمهورا ۴ سال اول خوبن ۴ سال دوم خراب میکنن، پس دیگه خودتون بفهمین چه خبره! ما مردم شدیم بازیچه! من که دیگه رای نمیدم، اگه اعتقاد به آزای اندیشه دارین لطفا این کامنت رو منتشر کنین، اجازه بدین حداقل انتقاد همیشه آزاد بمونه

    نظرات شما -
    • یک شهروند معمولی
      0

      اگه هیچکارست چراااااا رای میدین؟؟؟؟ چرا با رای بنفشتون ما رو بدبخت میکنید؟؟!تو رو خدا رای ندید شما ها.

    • ممدقلی
      0

      ھنوز ھیچکارہ ھست ک موقع رای گیری خودتون رو میکشید واقعا رای بدید شما چ بھتر اگر رئیس جمھور ھمہ کارہ بود چکار میکردید ھنوز بخاطر یک ھیچکارہ خواستید اعلان جنگ کنید و میلیونھا نفر را بکشید اتفاقا بنظر ما ایشان ھمہ کارہ ھست بیشترین اختیارات رو در چھل سال داشتہ

  • ش ج
    0

    فقط در دولت آقای روحانی دزدی وبرهان اقتصادی وخروج طلا ود لار از کشور بوده ونبود فروش نفت وبی مسولیتی وهر وقت یک حرف زدن

  • تنها
    0

    مقصر اصلی ورود نا خواسته ایران به جنگ با داعش وصرف میلیاردها دلار در سوریه و عراق بود‌.مقصر آنهایی هستند که از قبل نظام دننبال ثروت اندوزی در دولتها بودند.وسرمایه ملی را به تاراج بردند.نه روحانی بلکه تما می حکومت ونظام مقصرند‌.چون روحانی از خودش اختیاری ندارد.تصمیمات در جای دیگری گرفته میشود.

  • علی
    0

    ۱۰۰ درصد روحانی و تیمش مقصرند

  • بازنشسته
    0

    روحانی با تشویق سیاسیون ویران طلب و....برای تصاحب قدرت و انتقام گیری از رهبری و نهادهای انقلابی روی کارآمدن درحالی که فاقد کارآمدی بود و همکارانش تیزهمه سیاسی بودند تاعملگرا ..... ولذا مقصراول وآخرخودش است

  • سجاد س
    0

    فقط همین می‌دونم ضعیف ترین رئیس جمهور تاریخ ایران همین آقای روحانی بودند

  • اصغر زارعي
    0

    متاسفانه دولت بي تدبير فقط شعار داد ولي از عقل و عمل خبري نبود و سرمايه اجتماعي كشور رو نابود كرد و سرمايه ملي را به تاراج دولت خسته فاسد كه بالاتربن فياد تاريخ ابران در اين دولت رقم خورد .

  • کارگر
    0

    هرچی هست دودش توچشم ما فقرا میره

  • احسان ک
    0

    بی تدبیری، انتصاب مسئولین ناکارآمد،بی توجهی به نظر متخصصان موجب این مشکلات گردیدو۹۹ درصد مقصر خود دولت است

  • رضا
    0

    روحانی بداقبال نبود، بی تدبیر، خودباخته، تنبل و بی اراده، سست عنصر و مردم فریب و به شدت دروغگو بود. اغلب مشکلاتی که امروز داریم ناشی از وادادگی و ناکارآمدی روحانی است. آیا تصمیمات به شدت غلط روحانی که منجر به افزایش چند برابری نقدینگی، هدر دادن ده ها تن طلا و میلیاردها دلار ذخایر ارزی شد هم ناشی از بداقبالی است؟ آیا عدم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و عدم حذف یارانه اقشار غیر نیازمند، عدم جدیت در شفافیت اقتصادی و سیاسی، عدم اصلاح ساختار باکی و مالیاتی و مبارزه با قاچاق نیز ناشی از بد اقبالی است؟ روحانی آنقدر ناکارآمد است که باید محاکمه شود.

  • محمد بیات
    0

    صد در صد بی تدبیری ها بر خواسته از دولت است و تحریم ها بهانه‌ای است برای عدم پاسخگویی.

  • علی
    0

    محترمانه ترین چیز برای این دولت و همه مسئولانش گم شدن است . تو رو بخدا برید گم شید تا مردم یه نفس راحت بکشند هرچند ما بعد از شما مردم دیگر زندگی نمی کنند چون چیزی دیگه نذاشتید .

  • محمد
    0

    بدترین رئیس جمهور تاریخ ایران حسن روحانی بود ...

  • شهرام
    0

    یعنی تا حالا نفهمیدین که تو کشور ما رییس جمهور فقط یک دکور یا مترسک هست که فقط برای نمایش انتساب میشه نه انتخاب و حاکم شخص دیگریست و رییس جمهور فقط مجری هست که بدون اجازه آب هم نمیتونه بخوره میگم انتساب چونکه پنج تا آدم بی لیاقتا میزارن میگن برین به یکیشون رای بدین ما هم دلمون خوشه که انتخاب میکنم و جالبه که همشون چهار سال دوم ترررر میزنن و بعد از پایان دوره همشون ممنوع صدا و تصویر میشن جالب نیست؟؟؟؟

  • احمدی
    0

    خودش سقه سیاهه

  • امیرعلی
    0

    الکی نگید بداقبال...بی عرضه ترین بیشتر بهش میاد

  • Ali
    0

    واقعا متاسفم برای این مملکت که هنوز متوجه عمدی بودن خرابکاری های روحانی نشده ،کسی که دست نشانده انگلیس هست انتظار بیشتر ازش نیست ،خودمون هیچ حداقل برای آینده بچه هاتون یکم بفکر باشیم ،

  • مهران
    0

    وقتی حاکمان یک نظام منافع ملتهای دیگر مثل عراق وفلسطین ولبنان وسوریه ویمن و.....را برمنافع مردم ترجیح دهند وبه مردم کشور بعنوان یک قربانی برای اهداف خود نگاه کنند.وبه منابع ودرآمدهای کشور بعنوان غنیمت بنگرند تا همه را غارت کنند بیشترازاین هم نباید انتظار داشت.این همه ویرانی وتعطیلی شرکتها وکارخانها بی کاری جوانان آمار منفی رشد جمعیت ۸میلیون آواره درکشورهای دیگر فقر وفلاکت و........همش مقصر روحانی نیست

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      حاکمان نطام گفتند که شما آقای روحانی را انتخاب کنید؟ شما میدانید که صادرات ما به عراق به تنهایی چندین برابر کشورهای اروپایی است که به لطف بی توجهی و غربگدایی این دولت کاهش یافت؟ شما می دانید داعش بعد از سوریه و عراق می خواست به ایران حمله کند؟ شما می دانید که بانیان اسرائیل تا تخت جمشید را ملک اسرائیل می دانند؟ امنیت چه در جهان گذشته و مخصوصاً در جهان امروزی به هم پیوسته است. آمار دزدی ها و اختلاس های مدیران روحانی در مقابل هزینه های نظامی ما در منطقه که تامین کننده امنیت ما است چقدر است؟

    • ایران
      0

      آقای محمد آیا شما میدانید که دارید چرت و پرت می گویید؟

    • ناشناس
      0

      معرفی میکنم اقای ایران : تحلیگر bbcوعضو سیا

    • ممدقلی
      0

      حق با آقای محمد است شما چرت گفتی امنیت قابل قیمت گذاری نیست اگر روفانی اختیارات بیشتری داشت حالا داعش در ایران خلافت میکرد ضمن اینکہ کل بودجہ نظامی ایران در داخل و خارج تا فلسطین فقط پنج درصد ھست پس لطف کنید اگر رئیس جمھور ھیچکارہ ھست دیگر رای ندھید ما تاوان انتخاب غلط شما را میدھیم

  • محمد معصومي
    0

    تو رو خدا اين حرفا رو نزنيد بداقبال ترين !!! مثل اينكه فراموش كرديد ما ٨ سال جنگ داشتيم اون موقع شرايط وخيمتر بود يا الان ؟ زمان خاتمي نفت بشكه اي ٥ تا ٦ دلار داشتيم مشكل اقاي روحاني نداشتن هيچ پلن اقتصادي هست وزراي ناكارامد نداشتن ثبات تصميم گيري افتضاح چپاول بيت المال وزرايي كه در كمال وقاحت از ندانستن قيمت كالاهاي اساسي در بازار بي خبر هستند نشستن در كاخ و برج و تصميم گيري براي مردم نتيجه اش بهتر از اين نميشه ..... اگر خود مردم بدون مسئول مملكت رو اداره ميكردن ايا بدتر از اين ميشد ؟؟؟؟؟

  • صادق
    0

    سلام خداقوت : شايد اگر فقط امريكا از برجام نمي رفت بيرون الان صددرصد خودرو پيكاني در خيابانها نبود و هر خانوار ايراني يك خودرو استاندار داشتند كه پرايد نبود و شهر بسيار زيباتر مي شد .روحاني موفق ترين دولت بود اگر برجام پايدار مي ماند . حتي اگر روحاني در دور دوم كنار مي رفت بهترين رئيس جمهور بود . بقول قديمي هاي دنيا ديده . در زمان رياست روحاني فقط دماوند فعال نشد و آتشفاش فعال نداشتيم . تمام بلاياي جوي و غير مترقبه آمد طوري كه در كشور معاونت ستاد بحران شكل گرفت و تمام سيل بندها مجددا احياء شد ... زلزله ، سيل طوفان ، ترور ؛ سقوط هواپيما ... خلاصه روحاني مدير و مدبري دانا بود كه زياد دشمن داخلي داشت همان منافقين كور صفت هماناني كه از پشت بر روحاني كابيه اش حنجر مي زدند مي زنند . روحاني داشت كشور را با سازندگي بالاتر از استاد سازندگي آقاي رفسنجاني خدابياموز پيش مي برد . هيچ اداره نيست در زمان روحاني باز سازي نو سازي بهينه سازي انرژي ووو نشده باشد . خيلي زحمت كشيد ولي دشمنان داخلي لرزه بر دلشان افتاد تا شايد ديگر رفقاي اينان نتوانند دولت را تا دهه ها بدست گيرند چون روحاني شاهكار مي كرد . بازم خدا را شكر روحاني زمان خروج امريكا از برجام بود و گرنه شايد حالا ما سوريه يا يمن دومي بوديم شايدم عراق تا دندان مسلح زمان بوش . عراق بسيار مسلح شده بود توسط همين روس ها هم زمان جنگ با ما هم زمان جنگ با امريكا . روس ها اس 100 در 40 سال پيش به صدام دادن باعث شهادت صدها استاد خلبان كشور شد .اگر روس ها صدام حمايت نمي كردن حالا وضع اينگونه نبود ما بسمت اتم بالستيك و خلاصه خصوصيات كره شمالي بگيريم الگو بجاي كره جنوبي پيشرفته بريم افكار كره شمالي عهد دقيانوس ضبط كنيم . روحاني را سه چيز نابود كرد : تندروي افراطيون منافق صفت داخلي - خروج امريكا از برجام بدليل حمله گروهي به سفارت عربستان و دقوزآباد كه اسرائيل لو داد و دخالت در سوريه ... - و سوم حوادث مخرب طبيعي همگي دست بدست داد تا شايسته ترين دولت و كابيه را با يك هول منافقين كور دل داخلي خراب بشه . خداوند باني باعث كساني كه برجام نابود كردن و پشت روحاني خالي كردن لعنت كند انشاالله

    نظرات شما -
    • علی
      0

      آفرین خود شما هم گفتید روحانی موفق بود اگر برجام موفق میشد .خوب روحانی هم همین رو میگفت . دیدید که زائید و دوقلو هم آورد.

  • عبود
    0

    این همه تندروها برجام راتوسر روحانی ودولتش میکوبند چرا حالاازخوشحالی توپوست خودشون نمیگنجن که امریکا توشورای امنیت شکست خورد ومنزوی شد وشکست دوم هم به خاطرمکانیسم ماشه داره به امریکا تحمیل میشه اینها مگربه خاطربرجام نیست توکشور رئیس جمهور کاره ای نیست فقط همین

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      مگه شکست تو شورای امنیت برای مردم نون و آب میشه ؟ مگه برجام برای کسی فایده داشت .

    • ممدقلی
      0

      شکست آمریکا بدون برجام ھم میشد ھدف از برجام قرار بود ھفت سال پیش تحریم رو بردارہ شکست آمریکا ھم ربطی بہ برجام ندارد بلکہ حاصل مقاومت مردم انقلابی و سپاہ ھست برجام زندہ اش ھم سم مضاعف بود چہ برسد سایہ اش روحش چون راہ را برای برجامھای بعدی و تجزیہ و اشغال کشور و جنگ و قحطی باز میکرد مثل زمان رضاخان کہ بیطرف بود اما نصف جمعیت از گرسنگی مرد

  • Sfar
    0

    شرایط سخت تحریم، کرونا، قیمت نفت و ... همگی قبول! اما این ها واقعا پنجاه درصد کار است ، من فکر می کنم سوء مدیریت دولت دوازدهم هم پنجاه درصد قضیه است مثلا قیمت دلار به سوء مدیریت خیلی مربوط است

  • کهنه سرباز وطن
    0

    همان خطی که مشکلات برای بنی‌صدر و بازرگان خاتمی درآورد وسر هاشمی زیر آب برد بزرگترین مشکل نه روحانی بلکه ملت ایران است همانهایی که پول دارند اسلحه دارند نهادهای ثروت قدرت‌ رسانه ملی در اختیار شان است و حمایت رهبری را دارند به نظر من رای گیری اصلآ با تفکرات شیعه گری منافات دارد از نظر شیعه که آقایان مروج آن هستند انسان ها حق انتخاب ندارند واصولا شیعه با شورا ومشورت مخالف است در عقیده حوزویان مردم عوام تلقی می شوند خواص هستند که باید برای عوام تصمیم بگیرند وآن حوزویان هستند ومردم باید مرید ومقلد آنان باشند ومطمئن باشید ما از دست ظالم در 57 خلاص شدیم ولی گرفتار جهال شدیم

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      این شیعه ای که شما می گید همون شیعه انگلیسی هست و گرنه انقلاب امام(ره) ساز و کار انتخابات رو آورد اما امثال شما با انتخاب مقلدان انگلیس همچون روحانی گند زدید بهش . 40 ساله مملکت دست شما لیبرال هاست . 95 درصد امکانات کشور دست دولت شماست اما تو ساخت پرایدش و .....موندید . 5 درصد امکانات دست نیروهای مسلح هست پیشرفته ترین موشک ها و پهپاد ها و.........رو می سازن. 40 سال برای تجربه کافیه ملت سال 1400 برای همیشه ار شر دولت های لیبرال خلاص می شن.

    • ایران
      0

      می دونی چرا بدترین ماشین هارو داریم و بهترین موشک هارو؟؟ چون هنوز از موشکا استفاده نشد وگرنه اونا هم در نوع خودشون بی نظیرن با توجه به هر ده موشکی ک پرتاب میشه ۶تاش میفته تو کرمانشاه، داداش از پای اخبار ۲۰:۳۰ پاشو پاهات خواب رفت :)

    • ب. ایرانی ضدوطن
      0

      کلا صحبتهای کدوم شبکه های معاندو عین طوطی بلغور میکنی برو دستاتو بشور یه وقت اب میزنی صورتت تاازخواب بیدارشی کرونا نگیری اجنبی پرست

  • علی
    0

    از شما بعید بود دلیل کاهش قیمت نفت و کاهش فروش نفت با وادادگی ما مقابل آمریکا رابطه داشت و چون در این دولت بیشترین وادادگی را داشتیم بیشترین کاهش هم شاهد بودیم دولت جز مذاکره با آمریکا برنامه خاصی نداشت... هنوز یادمان نرفته که زمان احمدی نژاد هر اتفاقی می افتاد پاقدم احمدی نژاد بود حالا شده بداقبالی روحانی

  • مهرداد
    0

    طوری دوستان نظر میدن انگار قبل از روحانی گل و بلبل بود. کدوم دولت تقریبا تمام ۸ سال رو تحریم بوده. متاسفانه همه نگاه انتقام جویانه دارن. تازه خیلی از مسائل بخاطر استکبار ستیزیه جمهوری اسلامیه. میشه هم تو دهن استکابار زد و هم اقتصاد ژاپن رو داشت؟ وقتی قبول کردی که برده غرب نباشی تاوانش همینه.

    نظرات شما -
    • صابری
      0

      یعنی باید برده غرب باشیم چراازروی حماقت حرف می‌زنیم بایدتحقیربشیم تا مشکلات کشورمون حل بشه اندکی تامل

    • ایران
      0

      به نظر ایشون برده بودن در اصلش مهم نیست مهم اینه ک برده غرب نباشیم ولی اگه برده چین و روسیه شدیم عیبی نداره، واقعا در برده بودن صابری

    • ممدقلی
      0

      شما ھم بردہ غرب ھستید کہ بہ غرب پرست رای دادید اما دیدید کہ مشکلات بیشتر شد اختیارات میخواھید کہ کشور را بفروشید بہ بردگی و اسارت درآورید و تجزیہ کنید ناراحتی شما از قدرت گرفتن دین ھست اکثرا غیر مذھبی یا ریا کار ھستید

  • عباس کریمیان
    0

    95درصد خود دولت .سیستم مقصر همه این بدبختیها وگرفتاریهای مردم هستن..دولت حتی در گفتن کوچک ترین حقایق و.واقعیت به مردم اعتماد ندارد ..این دزدیها اقازاده پرستی ..ایناهم امریکا مقصر ..چه پول های که نبردن ...خدایا خودت کمک ما مردم مظلوم ایران بکن

    نظرات شما -
    • ایران
      0

      تقصیر اونیه ک بعداز گرونی بنزین به جای اینکه مخالفت کنه میگم من با رئیس جمهور موافقم ولی وقت گند همه چی در میاد تورم ۱۰۰ درصدی پیش میاد میگه ب۶ من چه خودتون رئیس جمهور انتخاب کردید:)

  • reza
    0

    به نظر من مشکل اصلی مملکت از دولت هامون نیس از جایی که تصمیمای کلی نظام رو می گیرن

    نظرات شما -
    • علی
      0

      چرا هیچی نمیدونی از دولت طرفداری میکنی؟؟

    • نیکخواه
      0

      آقا جان ایراد از دولت ها تون نیست از رییس دولت تونه همونی که میگه "کی بود کی بود ، من نبودم ، تازه جمعه صبح فهمیدم"

    • علی
      0

      ما همیشه تصمیم نظام را داشتیم چرا فقط در این دولت اینقدر بدبخت شدیم.

  • ملت
    0

    دیگه برا قانع کردن ملت حرفی نیست؟ساخت ویلای شمال تهران بلاطبیعی بود؟حقوق نجومی و بی کفایتی و بی نظارتی هم خدا از اسمون بلانازل کرد؟خبردارشدن جمعه هاو مسافرت نوروزی هم بداقبالی بود؟راستی از این همه گرانی و رانت و اختلاس و پول های ناپدید شده چخبر؟خواستید به ملت بذل و بخشش کنید راهزن ها پول ها رو بردن ؟درحین شراط جنگی نبستن اسمان و جواب تهدیدترامپ با گرا دادن چی لابد خدا میخواست ما رو تو اتفافات تست کنه.!!!واقعا ملت رو کودن فرض کردید یا .....هستند که این اراجیف رو باور کنند

  • ناشناس
    0

    به نظرم روحانی یا هر رییس جمهور دیگه ای بیاد مقصر نیست

    نظرات شما -
    • نیکخواه
      0

      اوکی . . . میگیم یکی خوبش رو از سر جلیز بیتا اینا برات بیارن سوا کن ، جدا کنه دیگه ؟؟؟

  • مصطفی نبوی
    0

    متاسفانه غیر از دروغ چیزی از ایشون کسی ندیده... هیچ کار مفیدی ندیدیم. بزرگترین نقص جمهوری اسلامی اینه که کسی که توانایی کاری رو نداره از کار برکنارش نمیکنه تا گندش در بیاد...

  • مارال
    0

    تحریم های ظالمانه و مدیریت جاهلانه،چطور پول و ثروت برای فک و فامیل هاش و دوستانش هست به مردم که میرسن میگن تحریمم و غیره..یک کارگر باید صدسال جون بکنه تا یه خونه ۷۵ متری شاید پس از مرگ در گور بخرد!!!پدرم کارگره یه پراید دست دوم نتونستیم بخریم انقدر توو خونه موندیم داریم دق میکنیم یه مسافرت که برای انسان لازمه نمیتونیم بریم

  • علی
    0

    دولت پیرمردها تمام امیدش به جای خدا به کدخدا بود، ۷ ساله رو برجام سرمایه گذاری کرده به امید اینکه روزی از سیب و گلابی برجام بخوره هنوز هم کوتاه نمیاد و امید داره که دولت بعدی آمریکا برگرده به برجام و برجام تو سال آخر دولت گلابی بده، اینهمه ظرفیت ها و توان ملی نابود شد به امید برجام نافرجام

  • Mmmm
    0

    اگرمملکت رابه حال خودرهامیکردیم دراین مدت خیلی وضع بهترمیشدتا اینجوررئیس جمهور بی کفایتی

  • مهدی
    0

    ایشان بزرگترین رانت رو با ارز ۴۲۰۰ به اطرافیان خودش داد. کسایی که تو تیم ایشان بودن تا صد سال آینده نیازی به کار کردن ندارن. وزرای بسیار پیر و ناکارامد. ناامیدی. فقر. گرانی. بیکاری....از دستاوردی های دولت ایشان هست و اینکه سن ازدواج رو در ایران به بالای ۴۰ سال رساند. اکثر کشور در این سن افراد بازنشسته میشن!!!!! فقط چندتا حرف قشنگ برا آزادی و ....

  • شهروند ناراضی
    0

    آره دیگه این توجیه رو نکنید چ توجیهی دارید دیگه؟؟؟؟ مملکت بلاخیزه و اقلیم ایران اینجوره...اتفاقا هم خوش شانسه هم خوب شانتاژ بلده ک همه گندکاریشو بذاره سر این اتفاقا. ی جوری میگید انگار جنگ و خیلی اتفاقای دیگه رو یادتون رفته...فقط این سالها ب لطف فضای مجازی اخبار راحت و سریع پخش میشه.وگرنه همیشه بوده. درضمن خیلی از بلاها رو هم ک سیاسی و بین المللی و اقتصادی خود بی کفایتش بوده.یکیش عملکردش در مورد کرونا...انگار سایستش کشتن همه اس

  • علی
    0

    روحانی کاره ای نیست. مشکل از جای دیگه هست. هر کی بود وضع همین بود. کشوری که تو یه روز واسه نصف دنیا ارزوی مرگ میکنه بهتر از این نمیشه. همه کشور گدا گشنه خلیج فارس یا اون ترکیه ببین به کجا رسیدن، ایران با این همه ثروت داره تو بد بختی دست و پا میزنه. البته این تحریم ها به قول یه بنده خدایی واسه برادران قاچاقچی خیلی خوبه. چون فقط خودشون میتونه تو این شرایط بی دردسر برن جنسای اشغال چین بیارن دولا پهنا به خلق الله بفروش. تجارت اگه ازاد باشه، تحریم نباشه که خیلی از این برادر از نون خوردن میافتن. البته خدا نکنه. ملت از بدبختی بکن، باز مهم نیست فقط یه عده تامین باشن. بقیه جهنم

    نظرات شما -
    • علی
      0

      به این میگن فرار رو به جلو . اگه روحانی کاره ای نیست پس چرا شما موقع انتخابات براش سرو گردن میشکستید . لابد میگید این هم رهبری انتخاب کرده و بهش دستور داده مملکت رو یکجا در داخل و خارج به فنا بده . رهبری به روحانی دستور داده بیا رئیس جمهور شو کل شرکتها و کارخانه ها رو تعطیل کن . و کل بیت المال رو بین خودت و دوستان و اشنا هات تقسیم کن . اره رهبری بهش گفته تا میتونید اختلاس کنید . دزدی کنید . بریز و بپاش کنید . امنیت مردم رو برید معامله کنید و نان و ناموس ایران رو بفروشید . کم اوردید بدبخت ها چون از ارباب تون و کدخداتون چیزی بهتون نماسید .

    • ناشناس
      0

      شاه کلید تمام بدبختیا بریزید توخیابون. وشادی ورقص کنید

  • علی
    0

    اینقدر بی تدبیری و فشل بودن دولت و بیگانه پرستی آن عیان است که با این مطالب ناصواب و ادرس غلط دادن که حوادث طبیعی و کرونا و ... را بهانه کنید حتی برای اصلاحات چی ها هم قابل قبول نیست. 7 سال است غیرصادقید هم با مردم هم خودتان. ناصادق ترین دولت ایران دولت موجود است. من بنوبه خود یقه همه شماها را روز قیامت می گیرم. انشاالله جرات کنید و بی کم و کاست نشر دهید.

  • ممم
    0

    اینو نگفتین که تنها دولتی بود که هم خودش وهم کابینش اقوام و خویشان ودوستان خود را به استخدام مرکز مهم دولتی در آورده و ضمنا به آنها وام های یک میلیارد تومان به بالا داده ،وضمنا برادر خودشان ومعاون اولشان جهانگیری دزدی های کلان کردند واگر دولت بعدی اصلاح طلب نباشد واگراز بین مردم باشد البته اگر ،دزدی ها ورشوه ها واختلاس ها ودروغهای این دولت بیشتر لو خواهد رفت

  • ع ص
    0

    صددرصدناکارآمدی رئیس جمهورتکراراشتباهات گذشته و مدیریت اشتباه مسؤلین

  • بیتا
    0

    روحانی مترسک سر جالیزه کاره ای نیست

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      اگه راست میگید کاره ای نبوده پس چرا بهش رای دادید مگه احمق بودید .

    • نیکخواه
      0

      خاک بر سر اونایی که به جای رییس جمهور مترسک واسه جالیزشون انتخاب کردند

    • ناشناس
      0

      جالبه چه مترسکه دروغگو وبی خاصیتی به به

  • حسین وثیقی
    0

    هر دولتی بود بدتر از این بود چون دولت تو مملکت ما کاره ای نیست

    نظرات شما -
    • حسن قفل
      0

      یعنی هر کس دیگه میومد دلار بیشتر از ۲۶ تومن میشد ؟؟روحانی دوره قبل گفت اگر من نیام دلار میشه ۵ تومن .باز صد رحمت به ۵ تومن.روحانی ناکارآمد

    • م
      0

      دولت درهرکشوری ازبیسوادن تشکیل بشه همینه ایران مستثنی نیست شیخ .کلید.مدیریت. اقتصاد.فرهنگ. سیاست.روضه خوان. کار هر ....

  • احمدرضا
    0

    حسن فریدون یا حسن روحانی؟ دکترا با اسم فریدون، ریاست جمهوری با نام روحانی؟ خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!!!!! بنظرم قوه قضائیه باید یک شورای رسیدگی به میزان انجام وعده‌های منتخبین مردم پس از اتمام دوره آنها تشکیل دهد و علاوه بر بررسی رفتارهای آنان، با آنان در صورت عدم انجام وعده‌ها، برخورد قاطع قانونی داشته باشد.

  • حمید داداشیان
    0

    ما رییس جمهور انتخاب کردیم که مشکلات مدیرت کنه اگه قرار باشه رییس جمهور فقط بیاد بشینه کشور خودش هدایت شه که خودمونم میتونستیم اینکارو کنیم پس کم تقصیر نیست دولت ما و دروغگویی هم جزو خصوصیاتشه و مدیرت نکردن هیچ چیز علل خصوص قیمت ها و خودروسازی و....

  • فریبا حسنی
    0

    تقریبا هیچ کاره هست قدرتی نداره

    نظرات شما -
    • نیکخواه
      0

      با این حساب ننه قمر الملوک مقصره و همه کاره است

    • ب فریبا
      0

      بببببله بی قدرته که نمیتونه همرو ی جا بکشه داره با مرگ تدریجی همروزجر کش میکنه

  • علیزاده
    0

    خیانتی که روحانی به مردم کردهیچ رئیس جمهوری نکرده بودروحانی بهترین خوراک وپوشاک روداره وشکم سیرازگرسنه بی خبره واونهایی که طرفداری میکنن حتما جیره خوره دولت هست یاازقشرمرفه جامعه که براشون هیچ فرقی نداره سری به پایین شهربزنین چه خانواده هاکه گرسنه میخوابن واین دورازانسانیته

  • صادق
    0

    ....تو مملکت بعد یکی میاد میگه بلای طبیعی و بد شانسی بود دم شما گرم واقعا اینهمه وعده داد الان میگه شرایط عوض شده مگه نمیدونست ممکنه شرایط عوض شه که وعده الکی داد ؟

  • ح م
    0

    قشنگ معلومه کانال شما اصلاح طلب و حامی روحانیه..

  • ن.م
    0

    ۴۰ سالمه ، نه امکانات اولیه ی زندگی مثل خونه و ماشین دارم .نه مردی بخاطر موقعیت مالی پدرم امد خواستگاریم. نه امید به اینده .خیلی از همسنهای من تو این وضعیت هستن خیلی دوست دارم بدونم زندگی تو زعفرانیه داخل یه ویلای حیاط دار بزرگ چه طعمی داره

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      طعم خوب مگه نمیبینی هرروز لپها سرختر و هرروز خنده ها ملیحتر میشه

    • ن.م
      0

      چرا حرف های منو سانسور کردید؟؟؟؟؟؟؟

    • ادمین
      0

      با نام کاربری "ن.م" تنها دو پیام ارسال شده که هر دو منتشر شده است.

  • بی نام
    0

    باسلام ،چه فرقی میکنه این نباشه یکی دیگه ،از وقتی انقلاب شد این علف های حرز همینطور روییدند وزیاد شدند ،تا به الان که دارن نفس کشیدن را هم به مردم سخت میکنند ،از همون اویل یه عده رفتن که دشمن خارجی وارد خاک کشورمون نشه که به همه چیز دست پیدا کنه اما متوجه نشدند که در داخل چه خبره ،دزدها همون موقع حساب کار دستشون اومده بود وفکر همه جا را کرده بودند ،میدونستند یه همچین روزهایی در راهه برای همین از همون اول زرنگ بودند چکار کنند ،نه مثل ما بدبختها که الان به نون شبمان ماندیم ،ویک ریال هم در جیبمان پیدا نمیشه ،واز بی کفنی زندهایم ،خوش بحالشان هم این دنیا را حال میکنن هم اون دنیا را خریدن ،ما که هم در این دنیا سوختیم وهم اون دنیا باید بسوزیم

  • احمدی
    0

    سلام ،از نظر من آقای حسن روحانی صد در صد مقصر هستند ،چون تمام چشم امید شون به خارج بود ،و افرادی که انتخاب کرده بود بی لیاقت و بی عرضه بودند ،

  • ......
    0

    رييس جمهوري كه خبر از قيمت بنزين نداره و وزرايي كه خبر از قيمت كالاها ندارند ، مملكتش هم از اين بهتر نميشه .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      رئیس خواب وزرا خواب مردم خواب اما مدیرای. واقازاده های دزد بیدارن. وهوشیار

  • عاي
    0

    بي عرضه ترين بي برنامه ترين و بي كفايت ترين و بي خيال ترين رييس نسبت به مردم و كشورش و كم كار ترين دولت و رييس جمهوري كه تا حالا ديدم دست به هر چي زد تا نابودش نكرد رها نكرد و جز حرف مفت و وعده دروغين به مردم نداد اينقدر كه كدخدا و چش آبي ها براشون مهم بود مردم كشور نه ديگر تكرار نمي كنيم هر چند كه من اصلا تو ٢ دوره قبولش نداشتم و راي ندادم

    نظرات شما -
    • بی‌نام‌
      0

      کامل ترین‌و‌ راستگو‌ترین‌و‌حقیقت ترین کامنت از میان همه‌نظرات است.

  • ۱۳
    0

    (بی امید) در دولت تدبیر وامید

  • ترشیزکهن
    0

    فقط همین قدر بگم ضربه ای که روحانی و مسئولین به این مردم و مملکت زدن شمر به امام حسین و اهل بیتش نزد روحانی و مسئولین روی یزید و یزیدیان رو سفید کردند

  • یک ایرانی وطن دوست
    0

    دروغگو ترین ریاکارترین ودزدترین دولت تو این چهل سال بوده هشت سال تو بدترین شرایط جنگ بودیم اما همچین روزها رو ندیدیم. فقط فکر غارت مملکته خودش و وزراش و دور و بریهاش

  • ناشناس
    0

    بد قدمی ناشی گری همراه با سوء استفاده از مشکلات مردم و نداشتن برنامه ای مشخص وانتخاب افراد فمنیست در دولتش باعث شد اثر گذاری دولتش روز به روز کمتر شود به گونه ای که اگر رهبری دخالت نمی کرد که باید دخالت نکند تا قوانین قانون اساسی در مورد استیضاح بی کفایتان به جریان بیفتدالان احتمالأ بر کنار شده ودرخانه تحت نظر بود و مردم خود را آماده انخابات زود رس می کردند وعبرتی می شد برای آیندگان

  • نرجس اسماعیل نڙاد
    0

    باسلام وقتی کار بلد نباشی وپروژه بسیار سنگینی برداری وسعت خرابی ها وویرانیها در همه سطوح پروژه خودنمایی خواهد کرد واین رسوایی طبیعی هست برای اقای روحانی چون کار بلد ومدیر نبود بلکه از روی سیاسی کاری بهش رای دادن و رای اورد

  • داریوش
    0

    ضعف و بی عرضه گی دولت رو گردن بداقبالی نندازید...از وقتی روحانی امده کشور بی صاحب شده از توالت عمومی تا ارداره ها هر جور دلشون میخواد با مردم رفتار میکنن و رشوه میگیرن...بیکاری ، اختلاس ، پارتی بازی ، خیانت ب مردم....

  • رضا
    0

    صددرصدمقصره چون ازروی اخلاص کارنکردفقط چون قدرت دستش بودخوشحال بودوتمام کارهای مثبت دولتهای قبل رانفی کردولی خودش بعدامجبوربه اجرای همان کارهاشد.مردم رابدبخت کردرفت پی کارش.وقتی میگه من خودم صبح جمعه فهمیدم بنزین گرون شده ومیخنده یعنی مردم براش هیچ اهمیتی ندارن ومردم رواسکول فرض کرده.ممنون

  • معصومه
    0

    روحانی خودش از ویروس کرونا بیشتر به مردم صدمه زد همه رو بدبخت کرد

  • علیرضا سلجوقی
    0

    وای روحانی بدترین روز های زندگیم تو دوران ریاست جمهوری شما بود بهترین دوران زندگیم نابود شد اگر قیامتی باشه ازت نمیگذرم

  • خان
    0

    حسن روحانی در دوره اول خیلی خوب عمل کرد و تورم خیلی خیلی پایین آمد ولی در دوره دوم با بد اقبالی ایشان از یکطرف تحریم های بک جانبه امریکا . بد عهدی اروپا در برجام و کروناو..... و بعضا مخالفان داخلی که دوست ندارند روحانی موفق شود . سعی دارند و داشتند چوب لای چرخ دولت بگذارند بخصوص جوسازی آنان در فضای مجازی

    نظرات شما -
    • نیکخواه
      0

      حسن جون در دور اول کاشته های دیگران برداشت کرد و در دوره بعد برجام کاشت و گلابی هاش رو چید . بدو بدو گلابی علی برکت الله

  • علی
    0

    روحانی در ایجاد این وضعیت ۱۰۰ درصد مقصره

  • فاطمه
    0

    ایشان ازابتدا به نیت تخریب احمدی نژاد وارد میدان شد وتلاش کرد زحمات اورا نادیده بگیرد مثل مسکن مهر که حداقل دردوره اول این طرح مسکوت ماند وبه همین ترتیب کارخوابید واین همه خانه ازیکسوبا توجه به پایین آمدن استهلاک وازسوی دیگر ارتقا سطح تورم و گران کردن همان خانه ها ، وعدم تحویل بسیاری ازخانه ها ...به گرانی مسکن دامن زد و....به همین ترتیب گفتند سدهای زیادی ساخته و بیهوده ...و مخرب طبیعت... بعد ازسیل های مکرر گفتند سدها مانع تخریب بیشترشدو ... متاسفانه ازابتدا باانگیزه صددرصد برای خدمت وارد نشد پشتوانه های اعتقادی خوبی هم نداشت ...

  • آرش
    0

    ۱۰۰ ٪ ایشان و تیمش مقصر هستند

  • سعید
    0

    تعجب میکنم که این بداقبالی فقط دامن مردم عادی رو‌گرفته! برای وزرا و معاونین و رییس و روسا همچین هم بد نبوده این دوران بد اقبالی اینکه تولید مسکن رو متوقف میکنن اینکه تمام برنامه های مملکت رو معطوف به برجام میکنن اینکه خودروسازان که زیر نظر مستقیم دولت هستن رو رها کردن و مسوولین برای خودشون چندهزارچندهزار خودرو ثبت نام میکنن اینکه ارز مملکت رو با نرخ ۴۲۰۰ بین دوستان خود تقسیم میکنن اینکه وزیر بهداشت با طرح سلامتش حوزه سلامت رو نابود میکنه اینها هم از بد اقبالی دولته!؟ دزدها هم وقتی میخان برن دزدی دوتا نقشه دارن پلن آ و پلن بی اینا بعداز توافق برجام و جز اون نقشه هیچ برنامه دیگه ای برای مملکت نداشتند و وقتی برجام هوا رفت توسط آمریکا، کلا همه چیز هوا رفت

  • Mm
    0

    وقتی انسان ریاکار باشه و بخواهد با آبروی دیگران بازی کند ، خدا هم اینجوری زمینش میزنه ، البته اینو میدونم این بشر اصلا وجدان نداره راستی آهای جهانگیری یادته ... اگه هر کسی به جای تو بود تا الان باید از خجالت ......

  • علی
    0

    خودتون بخاطر شکم و زیر شکم و آزادی رفاه بهش رای دادید و به هیچ کدام نرسیدید نه به گندم نه به جو من که به رییسی رای دادم یادش بخیر دخترای بد حجاب بخاطر آزادی میگفتن رییسی تو کنار امام رضایی دلت پاکه دعا کن روحانی رای بیاره

  • محمد شمس
    0

    آقای روحانی و دار و دسته اش بزودی در دادگاه عدل الهی محاکمه و به سزای اعمال ننگینشان خواهند رسید.(شایسته بود کسی که نمیتواند مسئولیتی را انجام دهد نمیبایست پا در میدان بگذارد)

  • سعید
    0

    با سلام.شاید دست های پشت پرده دیگه توی کار باشه!.به هر حال هر کی دیگه جای اون روحانی بود یا چند هفته قهر میکرد خونه نشین میشد یا هوچی گری راه مینداخت.روحانی سپر نظام شده و تمام حرف ها رو بجان خرید صداش هم در نیومد.تاریخ قضاوت خواهد کرد

    نظرات شما -
    • سرباز گمنام
      0

      کی حاضره سپر کسی بشه؟کی در راه رضای خدا موش میگیره؟اگه منافع کسی در بین نباشه؛محاله تکلیف شرعی خودش بدونه و خودشو به اب و آتیش بزنه تا رئیس جمهور شه.توانایی و سواد و زد و بند اقای تاج رو دیدید،خروجی تقسیم و تسهیم پست و مقام میشه این؟

  • محمد ابراهیمی
    0

    کسی که برای خدا کار کنه خدا خودش بهش آبرو میده مثل احمدی نژاد که این همه ازش بد گفتن اما الان همهکه دنبالشن ، روحانی میخواست احمدی نژاد بی آبرو کنه اما همیشه گفتن از کسی بترس که جز خدا کسی نداره ، خلاصه بی خیال روحانی فقط مموتی خودمون

  • محمود
    0

    با سلام با ایشون کار نداریم فقط با شورای نگهبان به اصطلاح قانون کار داریم که این روحانی رو مدبر مومن رجال سیاسی متعهد کاردان دونست به قرآن من که حلالشان نخواهم کرد اگر واقعا قیامتی باشد که خودشان میگویند منحوس ترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی

  • عبد
    0

    روحانی - هاراگیری

  • حسن کذاب
    0

    تیترتون اشتباهه باید مینوشتیدروحانی مادرتمام مصائب ومشکلات مردم بااین تیتری که زدید نمیتوانیدچهره خبیث بخیل وخائن روحانی راتمیز کنید مانندکرمی دربدنه نظام رسوخ کرده ودرحال نابودی معیشت اقتصاد صنعت تولید است حمایت ازظالم عین ظلم است ودران شریک

  • محمد
    0

    خدا لعنت کنه باعث بانی این همه بدبختی مردم،من الان متاهلم و هشت ماهه بیکارم آخه چرا به فکر جونا نیستید مملکت ما بخدا بهترینه در همه چی ولی بی عرضگی مسئولین تیشه به ریشه مردم زده

  • مهقانی
    0

    باید دید چطور باعث تحریم شدیم وقتی دشمن از تحریم ایران تقریبا ناامید شد گرای مذاکره دادن به دشمن نشانه ی چیه؟ وقتی دیدن سمبه پرزوره فشارو بیشتر کردن اخرشم همه چی رو انداختن گردن تحریم بدون اینکه اشاره کنند واسه چی سر موضوعی که از اساس دروغه یعنی ساختن بمب هسته ایی وارد مذاکره با دشمن شدن مگه اینکه واقعا داشتن بمب هسته ایی میساختن؟!! کسی میاد به خاطر کاری که نکرده مذاکره کنه و کلی امتیاز بده؟! یا روحانی خائنه یا احمق تعبیر بهتری کسی میدونه بگه

    نظرات شما -
    • یک شهروند معمولی
      0

      یک خائن بی شناسنامه هست ایشون.

  • حسین
    0

    خود کرده را تدبیر نیست خودتان آزادی میخاستید بیا آزادی قیمت ها تا دلتون میخواد قیمت ها را بالا ببرید چون به آزادی رسیدید آزادی جرایم اقتصادی فقط مهاجر ها افغانستانی ها ضرر میبینن اینها کسایی هستن که حق رای نداشتن باسخت ترین کارها تو ایران و حقوق پایین توی ایران اسلامی روز راشب میکنند و خداراعبادت و از حرم حفاظت میکنند

  • خسرو بیرانوند
    0

    با سلام به ایرانیان کوتاه عرض کنم روحانی وارث تحریم های جهان قطع نامه های شورای امنیت بلایای طبیعی ،دشمنان داخلی و خارجی ،مصببت های دولت دهم بودهر کسی دیگه رییس جمهور بود وضع از این بهتر نبود

    نظرات شما -
    • نیکخواه
      0

      اصلاح نمایید ، روحانی باعث و بانی تمامی تحریمها و عامل بدبختی طبیعی و غیر طبیعی میباشد و او دشمن شماره یک داخلی و خارجی بوده و مصیبت دولت دهم از او و کابینه ناکارآمدش میباشد . دنبال قاتل بروسلی نگردید و آدرس غلط ندهید . علی برکت الله

    • ناشناس
      0

      بااینهمه مشکلات چرا برای بار دوم خودشو ب اب اتیش زد که رای بیاره. ؟! کشورو میسپرد دست کاردانه وبالیاقتهاوجوانها

  • سلمان
    0

    بطور منطقی، شرایط سخت اقتصادی سیاستهای انقباضی و عدالت محور را از سوی مسؤولین و مردم می طلبد و البته اعتماد به توانمندی های بومی؛ ولی کارگزاران دولتین اخیر، با سوءمدیریتی برخاسته از خود برتر بینی و خود عاقل پنداری، فشارهای خارجی را دوچندان ساختند که البته تنها بر ملت تحمیل شده و‌ می شود و ظاهرا حداقل تا یک سال بعد، چاره ای بجز تحمل این خسارت محض نیست!

  • اسلامی
    0

    وقتی ادعا داری و رو هوا حرف میزنی و همه رو محکوم و خودت رو بالاتر از دیگران میدونی باید منتظر زیر پا اومدن هم باشی ..فقط منتظرم این دولت تموم بشه و خسارت های این دولت برآورد بشه ببینیم دولت قبلش خوب بود یا دولت ایشون که از وقتی اومده نه کار مفیدی کرده نه گشایشی ..فقط دهنش باز بوده و زر زر کرده ..بلد نیستی بشین تو خونه و سیب زمینی پوست بکن و پوشک بچه هات رو عوض کن

  • علی
    0

    هرکس در اینجا بار دوم هم به روحانی رای داده نمیتواند اوراملامت کند خود را ملامت کند به یک خادم امام رضا رای ندادید به وعده وعید های دنیایی پوچ اعتماد کردید بیا بگیر حالشو ببر گوگولی کرونا با ارز همه بلایی هست که خودت برایش بی تابی میکردی

  • جواد ر
    0

    اوه ه هه ۹ ماه دیگه باید تحملش کنیم زنده موندی صلوات

  • یک ایرانی با غیرت
    0

    سلام..جواب این سوال واسه تمام ایرانیها کاملا روشنه.روحانی کاملا(100%) تقصیر کاره...بنظر من نه تنها در این 8 سال بلکه چه زمانی که در مجلس بود چه زمانی که در گروه مذاکره اتمی خیانتی بزرگ کرد.همیشه ژست آدم خوبه رو میگیره خوب هم حرف میزنه.یه چیز جالب از صحبت کردنش همیشه میگه ما باید فلان کاررو بکنیم باید فلان کنیم و بهمان کنیم.پایان ریاستشه هنوز هیچ گشایش مثبتی در وضعیت مردم که حاصل نشده هیچ.90% هم در زیر خط فقرن....پناه بر خدا عادل

  • شاهین
    0

    اصلا خود حسن روحانی در خیلی از این ها دست داشته و عمدی داشت کشور رو به لبه پرتگاه میبرد و برد و اگر حمایت اقا نبود این اقا الان بار ها زمین خورده بود و خودش میخواست خدا لعنت کنه کسانی که زندگی مردم رو دستمایه متامع سیاسی خود میکنن و مکرو و مکروالله و الله خیروالماکرین

  • محمد
    0

    بر اساس آمار های نفتی خیلی واضح معلوم میشه که هر چقدر بر طبل مقاومت و خود کفایی بکوبیم نه تنها منزوی تر نمی‌شیم بلکه جهان به سمتی پیش می‌ره که ما رو بپذیره و حتی رویکردی بهتر به ما نشان بده.ما طی همین هشت سال با وا دادگی سیاسی ،سر صلح و تسلیم فرو آوردن و نشان دادن توانایی هامون ،هم دستمان برای دشمن رو شد و هم از بخشی از توانایی هامون کاستیم به امید اینکه شاید نظری به ما شود. احمدی نژاد و دوران عجیبش با اشتباهاتی که در سیستم اداره کردنش بود ولی نماد پیشرفت و ترقی و نزدیک شدن تمام جامعه به شرایط عادی بود.احمدی نژاد مهم ترین و بارز ترین کاری که کرد نگاه به داخل بود و با همین نگاه نا توانایی های دیگه اش پوشش داده میشد.علاوه بر این به جای نگاه به ابر قدرت ها نگاه به ضعفای دنیا داشت که با دست یاری دادن جایگاه سیاسی ایران رو تغییر بده و موفق بود.که ثمره آن نگاه صادرات بنزین همین دولت به ونزوئلا بود. در آن دوران نه کسی شاخ و شونه می کشید و نه قیمت نفت پایین بود.ولی در همین دوران کشورهای معمولی مثل عربستان ما رو تهدید می کنند و کشور های مثل کره پول ایران رو بلوکه می کنند.تمام این مشکلات و سختی های مردم ثمره ضعف اداره کشور و سیاست های نادرست و حتی فجیع دولت روحانیست. بی شک و بی تردید هرگز نمی توان بلایای طبیعی رو عامل ناکارآمدی این دولت دانست.چون خود این دولت دچار مشکلات و ضعف های بیشماریست که بلا های طبیعی در مقابل آنها چیزی جز یک شوخی نیست. هرچند که خبری که شما زدید نگاهی به تبرئه همین دولت داره و از نظر رسانه ایی دنبال روشن کردن چراغی برای انحراف اذهان از ناکارآمدی دولت داره.

  • پویا
    0

    اون بالا رفتنهای خرکی زمان احمدی نژاد این پایین رفتنهارو داشته. وگرنه بلایای طبیعی که ربطی به کسی نداره. کند کاریهای دولت مثلا مهر ورز حالا حالاها مهمان ما خواهد بود.

  • مهسا
    0

    ۴ سال اول بی لیاقتیش مقصر احمدی نژاد بود حالا برف و زلزله... این چه دیدگاه مسخره ایه کسی که برادر رفیق وشفیقش دزد باشه ووزرا ش همه بی کفایت و پیر پاتال چه انتظاری ازش می ره مگه روحانیان نباید ساده زندگی کنن ایشون که تو کاخه بچه هاشم خارج از کشور حال میکنن گردن رهبری هم نندازین اون موقع که تو خیابون ریختین هورا براش کشیدین همه خشک وتر سوختیم رفسنجانی که خضر زنده نبود هیچ وقت نمیره اینم شد دلیل بی کفایتی !از بس بزدله و نقطه ضعف داره که ترامپ چپ و راست می ره شاخ و شانه می کشه خدا وکیلی همه مقایسه کنن زندگی خودشون رو با زمان احمدی نژاد فقط مگه خودش بیاد گند اینو پاک کنه

  • افتخاری
    0

    شماها که خبر فوری هستید از کجا معلوم بنی صدر ایران نیستید که بنی صدر ها می ننویسید بد شانس مگه زمان جنگ بنی صدر نیرو ما را به کشتن نداد صریح پالان گذاشت روش فرار کرد مگه ظلم با ظلم چه فرق می کنه آن روز نبرد میدان امروز نبرد اقتصا د مر د مومن خبر فوری اصلا از ایران خبر دارید نه به خدا هر ‌ثانیه جنس‌ها میره بالا مردم کپسول گاز گیر نمی اره دو تا تخم به پزه به بخوره به روحانی خودش خاعن ای مملکت هست مگر کپسول گاز از امریکا می اید که گیر نمی اید این یک نمونه بدبختی است چوب خدا صدا نداره خدا قصاص شهیدان ومردم را از بنی صدرها می گیره ?!??

  • مسعول
    0

    حسن روحانی خود مصیبتی بزرگ است که دامن ملت را گرفت روحانی از کرونا وحشتناکتر است خدا لعنتش کند

  • وحید نفر
    0

    اینکه چگونه تحریم رو‌دور بزنیم ، کار دولته.اینکه خرج دولت رو‌از مردم نگیریم کار دولته..اینکه برادرش متهم به فساد ثابت شده مالیه و الان آزاده کار روحانیه...اینکه دخترش تو اروپا داره عیاشی میکنه چی؟؟حتما اونم حوادث غیر مترقبه مثل سیل دخترشو برده آمریکا؟؟؟اصلا با برنامه اومده مردم و از این نظام خسته کنه..و اگر کسی تا الان این و متوجه نشده واقعا درک سیاسی ندارم

  • ایراندوست
    0

    خوبه حسن آقا احتیاجی به اشک تمساح ریختن نیست.ما حق مونه، دلار بکن پنجاه هزار تومن، جیک مون هم در نمیاد. ترا جون اجدادت ناله نزن،

  • محسن
    0

    کسی که چشم وذهن همش دنبال کشورهای اروپایی وآمریکابودهمچین خواری رو بایدمیدید.اگرایران تاالان سربلندوپرافتخارهست مدیون رهبری آقامیباشه وگرنه تاالان بااین کارهایی که این رییس جمهورکردبایدفاتحه ی مملکتوخونده بودن.جانم فدای رهبر

  • فهیمه
    0

    بحث تقصیرکار بودن تا اینکه یه نفر خودش باعث و بانی بعضی اتفاقات باشه فرق داره .به نظر من خیلی از کار ها و اتفاقاتی که تو این ۸ سال افتاده از عمد بوده . و کسی غیر از رییس جمهور که باید نگهدار و نگهبان کشور باشه نمیتونسته اجازه این کارا رو بده حالا چه از عمد بوده چه با بی کفایتی و بی تدبیری . که من احتمال اول رو قوی تر میدونم .

  • ابراهیم حامدی
    0

    کلمه ی بد اقبال هم ار حسن روحانی متنفر است

  • م
    0

    انتخاب حسین فریدون به دستیاری شانسی بود یا عمدی حسن حسین را نمیشناخت

  • نصیری
    0

    وقتی از خدا رو برگردونی و قبله حاجات بشه کدخدا ، بهتر از این نخواهد بود

  • سید حسن فیض جوادیان
    0

    دولت روحانی مثل دولت احمد نژاد مدیریت کافی نداشت. خیلی از مشکلات بدلیل عدم کفایت دولت ایشان بود.

  • عابدین میرزایی
    0

    روحانی 100% مقصر است

  • رضا
    0

    ۱۰۰ درصد تقصیر کاره سهل انگاری کامل دولت باعث این وضعیت شده

  • احسان خوبرو
    0

    همه اینها از نحوست این دولت هست

  • مهری
    0

    حرف نزن بابا هشت سال توشدهشت سال دفاع مقدس آنقدر که تودراین سالها بابرجام به ماخسارت زدی صدام حسین نزد

  • بینام
    0

    من فقط منتظرم دولت بعدی بیا که مجلس و قوه قضاییه ودولت یکی بشند بعد ببینیم چه گلی به سر ما میزنند ولی اینو میدونم مثل دوره احمدی نژاد همه این آقایون ساکت میشند ودر مقابل بدترین اتفاق هنوز ساکتند

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      چی شد؟ بازم میگید دوره احمدی نژاد!؟

  • زهره شیرلزی
    0

    با سلام کلا حسن روحانی قدمش نحس بود که از زمین واسمون برامون بلا نازل شد ....تاریخ برای ما تو دوره ایشون تکرار شد وحالا دقیقا متوجه مفهوم مردی بنام ابوموسی اشعری در دوره خلافت حضرت علی ع شدیم

  • مریم
    0

    واقعاً آدم صبوری هستند

    نظرات شما -
    • علی
      0

      واقعا صبورند وقتی مردم تو فلاکت و بدبختی جون میدند وقتی مردم بیچاره با تورم و گرونی و بیکاری دست به گریانند آقای روحانی با صبوری لبخند میزنند . واقعا صبر ایوب دارن

  • مطلب حیدری
    0

    بغیراز بلایای طبیعی همه مشکلات از بی تدبیری خودباختگی وادادگی دربرابر غرب این دولت گرین کارتیست.خدا مفتضح وغذابشان کند.چطور میخواهند جواب خلق الله را بدهند.ایااز گرانی ومعیشت مردم خبردارند؟

  • رامتین
    0

    حضرت علی می گه هر کس بر مسندی که خود می داند لایق آن مقام و مسند نیست تکیه بزند خائن است. بنده به شخصه ایمان دارم که اگر مسئولیت اجرایی کشور را دست یک آدم لامذهب بی قید و بند و بی سواد و امل و کوته فکر و... می دادند به والله وضع مملکت از این بهتر بود. شما به کارای این به اصطلاح آقا چه در این هفت سال و چه از اول انقلاب به بعد نگاه کنید حال آدم به هم می خوره از این همه دروغ ریا فریب نفاق و هرچه صفات و رذایل اخلاقی که می شه ازش اسم برد. ضمنا" خدا هم جای حق نشسته وقتی که تریبون و رسانه و ... دستش بود چه تهمتهای ناروا و چه نامردیها که در حق دولت قبل و شخص احمدی نژاد نکرد. بنده حداقل پیش وجدان خودم آسوده ام که نه در دور اول و نه در دور دوم به این شخص رای ندادم چون از پیشینه این شخص اطلاع داشتم و می دونستم که یه روزی دستش واسه ملت رو می شه ولی خب چه سود که ملت تاوان بدی دادند.

  • مهدی
    0

    عمده اتفاقات سیاسی متاثر از بی تدبیری دولت تدبیر و امید بود که تمام امیدش رو به بیرون از کشور بسته بود و از قدرت داخلی مردم غافل شده بود از اشتباهات آخوندی گرفته تا ظریف و زنگنه وحتی وزرای اقتصادی که کمترین توجهی به قدرت تولید داخلی نداشتند در این بین وزارت اطلاعات هم که کاملا خواب بود که خیلی از جاسوسها تا بیخ گوش رییس جمهور هم پیش رفتن وگرنه بلایای طبیعی در همه جای جهان کم و بیش هست

  • ایرانی
    0

    مقصر خودمونیم که بدون تحقیق و فکر رای دادیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      عزیزکم درست کاملا درست اما چرا شورای نگهبان تاییدش کرد چرا

    • صادقی
      0

      میفرمایند که چرا شورای نگهبان تاییدشون کرده !! ایشون خائن نیستند که .. از این مشکلات هم همیشه و در همه دولتها بوده ، منتها غرب زدگی و عدم اتکا به داخل و نیروهای داخلی و عدم تقویت مناسب داخل در بخشهای متفاوت ، اشرافی گری ، مشاوران ضعیف و گاها نفوذی این بلاها رو سر مردم آورده . ایشون خائن نیستند اما مدیریت و تدبیرخود و اغلب همکارانشون بسیار ضعیفه

    • ناشناس
      0

      اقای صادقی لطفا خیانت وخائن رو معنی کنید اینهای که گفتن دلیل بر خیانت نیست پس چیه؟یکهو کشوررو بسپرن ب امریکا میشه خیانت برادر ارجمند

  • یاس
    0

    مقصر اصلی کسانی هستن که به این جماعت رای دادن و تکرار کردن!

  • علی
    0

    اگه یونگ پو رو به جای روحانی گذاشته بودن بهتر بود

  • محسن هاشمی
    0

    کاملأ مقصره چون اصلا مدیریت بلد نیست همه اینها بهانه ای بیش نیست

    نظرات شما -
    • مرتضی
      0

      بداقبال!!!! آقای خبر فوری در استفاده از کلمات دقت کنید لطفا: بفرمایید بی تدبیر،تنبل،اشرافی این صفتها برای این دولت برازنده است. آدرس غلط دادن ممنوع است. ما متوجه میشیم و میفهمیم.

  • ا
    0

    سلام چون غربگرا است۱دوست نداشت اقتصاد مقاومتی را تمام فکرش رابطه بااروپا نقی زاده زمان است شگنکنیدازمواغقین سرسخت انحلال ارتش بود بر خلاف نظرحضرتامام

  • حسین
    0

    کسیکه از روز اول به فکر تخریب بود، به فکر عقب روندن کشور، عوض اینکه نگاهش به خدا باشه به کدخدا بود خودش عین نحسی و بد یمنیه

  • نکوکاری
    0

    والا ازوقتی که ایشون روزجمعه فهمیدن بنزین گرون شدمن متوجه شدم کلا هیچ نقشی توی ملکت گردن عروس گردان کس دیگریست ولسلام

  • م ن
    0

    مقصر هستند و البته نحس

  • فضول خان
    0

    حرف مفت نزنید در تمام ادوار از این مشکلات بوده زلزله و سیل و برف و بیماری و تحریم همیشه بوده ولی بی عرضگی بی تدبیری خودکامگی خودرایی و دروغگویی به اندازه این ملعون نبوده

  • عبدالله نکوکاری
    0

    من اصلا ایشونو مقصر نمیدونم خدا عالمه کسی ازپشت ماجرا خبر نداره ودلیل اینهمه سکوتش برای همه مبهمه هیچ وقت ماه پشت ابرپنهون نمیمونه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سکوت بخاطره خزانه خالیه سکوت بخاطره بی ارزش شدن ریاله وپاسپورت ایرانیه سکوت بخاطره تعطیلی پشت سرهم کارخانه هاس سکوت بخاطره ولنجک نشینه سکوت بخاطره جیب پرپول خودشون ووخاندانشونه.واقعا پشت سکوتش دنیای از حرفه ولی حیف نمیتونه بگه حیف

    • علی
      0

      اره بیچاره یه چیز های هم پشت پوزخنده هاش مونده که بعدا میگه .

  • محمد
    0

    اگه خوب دقت کنین، مخالفین داخلی دولت دقیقا همون حرفهای دشمنای خارجی را با رنگ و لعاب دیگه ای دارن میگن این یعنی دولت روحانی بعد فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی، عملا با یک مشت مخالفین آماده و منتظر فرصت روبرو شد.

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      با این چیزها نمیشه بی عرضه گی دولت روحانی رو ماست مالی کنید . هر تیمی گل میخوره اول میگه مشکل از داور بود . بعد میگه زمین ناهموار بود .بعد میگه جهت باد با ما نبود . خیلی منصف باشه میگه تیم ما خسته بود .

  • عبدالله جابری
    0

    سلام باید منصف باشیم وچهارسال اول را فراموش نکنیم ودرچهارساله دوم همه عواملی که گفتید به اضافه سو مدیریت درناکامی تاثیر داشتند.بهرحال جهان سوم هستیم زیربارتحریم تحمل طاقتفرساست وسیستم طوری هست که تمام قدرت واختیارات دست رییس جمهور نیست.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      آقای منصف که شب ها با شکم سیر میخابی اگر الان گرسنه بودی از روحانی بدتر بودی

    • یاسین
      0

      ۴ سال اول خواستن امثال شما رو گول بزنن

    • رث2
      0

      پس چرا آمد؟ خودش قسم خورد که اگر میدانستم که آمدنم فایده نداره نمی آمدم!!! چرا گفت که من کلید حل مشکلات دارم؟ علی لعنت الله

  • علی
    0

    امام حسن عسکری میفرماید تمام بدی ها در یک اتاق است و کلید آن دروغ است در احادیث آمده راستگو باشید ولو به ضررتان باشد

  • مجتبی جلینی
    0

    مجتبی متاسفم از ملتی که وسعت دیدشان نهایتا تا نوک دماغشان است چرا کسی از این همه چوبی که لای چرخ دولت میگذارند چیزی نمیگه بنده اگه بدانم که این آقا اختیار یک رئیس جمهور واقعی را دارد صد بار دیگر مثل دو داوره قبلی به ایشان رای میدهم اما حیف که!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      منباب تذکر وزیر نفت اقای زنگنه بعداز7سال که دروزارتخانش افتضاح ب بار اورد گفت میرود خانه نشینی پیشه کند وخداحافظ وزارت ؟!خوب حالا مقصر روحانی ووزرایش نیستند عجب از جهالت ونادانی برخی مردم افسوس صدافسوس

    • یک شهروند معمولی
      0

      انشاء الله خدا تو روز قیامت با روحانی محشور ات کنه.

    • علی
      0

      تو وسعت دیدت خوب بوده که رئیس جمهوری انتخاب کردی که بقول خودت هیچ اختیاری از خودش ندا ه . پس کدو تنبل بودی .

  • سلام
    0

    جناب روحانی بدشانس ترین رییس جمهور بودو با وجود مصائب و مشکلات بسیار و برخی کارشکنی ها ، نسبتا خوب از عهده ی مسئولیتش بر امد . ترامپ به امید تسلیم ایران بعد از سه ماه ،سخت ترین تحریمها را وضع کرد ولی دولت انصافا خوب مقاومت کرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مقاومت دولت ینی له شدن مردم افرین عجب تحلیلی

    • یاسین
      0

      حیف که نمیشه سال دیگه بهش رای بدی

  • امید
    0

    من نه به آقای روحانی رای دادم و نه از ایشون خوشم میاد ولی کوته فکریه اگر کسی فکر کنه همه کاره ایشونه والسلام

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      نه پس کار عمه من بود . چرا واقعا حرف احمقانه میزنید . بی تدبیری رو واقعا نمی بینید . این وضعیت رو نمی بینید باز میگید کار روحانی نبود .اولا اگه به گفته شما روحانی کاره ای نبود و اختیاری نداشته پس لابد احمق بوده که این پست رو قبول کرده فقط میخواسته خودشو رسوا کنه . دوما یا جسارتا شاید مردم احمق بودند که به کسی رای دادن که میدانستند هیچ اختیاری از خودش نداره . فرافکنی نکنید کسی که کاری را شروع کرده باید تا اخرش مسئولیتش را بپذیرد. دولت روحانی مثل قوم مغول کشور را به غارت برده و به یه ویرانه تبدیل کردن حال میگید تقصیری نداشته بنده خدا .پس به عقل شما یکی مثل رهبری بهش می گفته آقای روحانی اقتصاد داخلی و تجارت خارجی رو به فنا بده . فساد و رانت ایجاد کن . دزدی و اختلاس رو زیاد کن . خون مردم رو تو شیشه کن . و روحانی هم بیچاره موبه مو فقط فرامین رو اجرا میکرده . روحانی هم هیچ کارست و ماهم کسی رو انتخاب نکردیم . اصلا مگه روحانی رئیس جمهور بوده .

    • ممدقلی
      0

      خوب ھم رای دادی داری از رئیس جمھور محبوب حمایت میکنی حق ھم دارید شما پولدارھا اما مرگ ھم ھست قیامت ھست

  • مم
    0

    روحانی دست مردهابست دکمه مانتوزن هاروبازکردغیرت وهمت وباهم له کردبه نظرم تواین مملکت فقط امام خمینی راست می گفت ومردم باهیجان ونشاط برای زندگی بهترتلاش می کردندوقتی مردم کسل وناامیداندیا ریاکاری وکلاهبری روترجیح میدن مشکل از ریشه است به گفته امیرالمومنین مردم به حاکمانشان بیشترشباهت دارندتاپدرومادرشان

  • مهدی
    0

    بدجوری گند زده،لطفا روفو نفرمائید نمونه: برجام جز خسارت چی داشت؟

  • حیدری
    0

    بدبختی از زمین واسمان بارید تو این هشت سال

  • مهدی
    0

    اینها میتونه درست باشه ولی بی کفایتی ، بی لیاقتی ، بی تدبیری و سوء مدیریت شخص رئیس جمهور ، وزرا و اکثر مدیران ارشد اون ، عامل اصلی این وضعیتی هست که شاهدیم .

    نظرات شما -
    • پرویز۱۱۹۸
      0

      اقا کشوری که نصف بودجه سالش میشه خرج جاری دولت که اونم حقوقهای چندده ملیونی مدریرا ومبلمان اطاقهشون وماشینهای چندصدملیونیشون.میشه توقع دارید کشورداری هم بکنه؟ نصف بودجه راکه اینجوری میخورن بقیشم که میدزن.

  • امیرحسین
    0

    اقا این کارت ایثارگری ما کی میاد؟ هشت سال دفاع مقدس کردیم تو ۸سال روحانی

    نظرات شما -
    • ابوذر
      0

      بابا دمت گرم.

  • ریحانه
    0

    خبر فوری می خواهی با این حرف چی رو ثابت کنی؟؟؟؟بدشانسییییییی!!!!!!! بدشانسی فقط باید یقه اقشار ضعیف بگیره !!!!!! از اول دولتتت قشر کارگر ندید گرفت که الان بنده خدا ها له شدن . بی تدبیری از یک فرد فرسوده پیر خسته خواب آلوده که به جای اینکه خودش تلاش داشته باشه ا ز مردم انتظار داره !!!!!! بدشانس نه بی تدبیر

    نظرات شما -
    • فردین
      0

      عجب روی داره این رویانی

  • داروغه
    0

    تاپایان باز هم مونده

  • سنگ پا
    0

    اینم از اون تحریفای به یاد ماندنی تاریخه واقعا که چه رویی دارین شما همه چیزو می خواین فرافکنی کنین و به بیرون از خودتون نسبت بدین هر چی خرابیه از بیرونه آخه اگه تو زندگی مشکل و گره نباشه که آدم کسی رو نمی خواد حلش کنه باید یه ذره لیاقت باشه نه این که کارو از اونی که هست خرابترش کنه راستی شما که بلد بودین مصائب رو فهرست کنین جا داشت فتنه بنزینی رو هم نام می بردین اونم بخت و اقبال بود؟همه چیز فهم و عقل کل!

  • داروغه
    0

    خود روحانی مصائب هستش

  • یونس مردانی
    0

    صد در صد اقای روحانی مقصر.حالا فرض محال دوره اول نمی دونست وضعیت چطوریه.دوره دوم ک فروش نفت و تحریما و خیلی چیزا مشخص بود

  • احمدرحیمی
    0

    صددرصد مقصر هستند چون از روز اول به دنبال آمریکا و غرب دیویدند

  • فریدون
    0

    روحانی یک مدرسه را نمیتونه اداره کنه چه برسه به مملکت.

  • اسماعیل
    0

    متاسفانه دروغ و دورویی و پرروگری تو این زمونه به اوج رسید.

  • رامین موسوی
    0

    کسی که فقط می گوید باید این کار کرد و باید... معلوم میشه این آدم اصلا باورش نشده رئیس جمهوره چطور می خواد مملکتو اداره کنه

  • سکینه
    0

    ب نظرتون روحانی بعد ریس جمهوری ریششو چه رنگی میکنه

    نظرات شما -
    • د
      0

      الان که بنفش مایل به سفیده شاید بعدا بنفش مایل به آبیش بکنه

  • احسان ترابی
    0

    خدا وکیلی نه تنها مردم بلکه دولت هم تحت فشار هستش تحت فشار بدترین تحریمها خداییش

  • دعا خیر
    0

    ما فقط یک وزیر دربار کم داریم بعد ش هم تقصیر رو مشکلات مملکتو میاندازیم گردن وزیر دربار کی بود کی بود من نبودم وزیر درباریونگ جو بود رییس جمهور به این پیشنهادم فکر کن

  • امیر ۱
    0

    خبرها رو گلچینین میکنید برای منو قبلا فرستادم نذاشتین.

  • احمد
    0

    سلام خدایی هم بدشانس بود و هم ناکارآمد وهم بی تفاوت به اتفاق های اطرافش هرکه هرچه کرد کرد و هیچ بازخواستی نشد اما از حق نگذریم بدشانسی هم آورد و تورم ها بیش از ناکارآمدی ایشان رشد داشت

  • مختار امن اللهی
    0

    خود کرده را تدبیر نیست خودم کردم که لعنت بر خودم باد

  • داوود
    0

    بیشتر جنبه فان داره تا ریاست‌جمهوری سخنانش رو مثل یه بچه روی کاغذ می‌نویسه بعدش میاد از روی برگها صحبت میکنه سخنرانیش رو میکنه این کار رو هم یه بچه میتونه والا ما ک کاری ازش ندیدیم.انگار خدا از ریاست‌جمهوری ایشون عصبانی بود و این بلاها رو سر ما نازل کرده

  • علی
    0

    بدشانس نه.کار بلد نیستن فقط بلدن خوب حرف بزنن

  • امیر۱
    0

    بهترین دولت بعد انقلاب بوده دولت روحانی با درایت خاص مملکت و اداره کرده با دست خالی.

    نظرات شما -
    • سجاد
      0

      ها والا اینکه چطوری به این نتیجه رسیدی خودش از کار روحانی سخت تر بود .

  • محمد
    0

    دوستان باورکنیدروحانی فقط یه مترسکه.کلیداصلی جای دیگه س

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      کلید اصلی آمریکا و انگلیس بود

  • محمد
    0

    وقتی ازداخل ماشین میبینه که مردم لبخند زدند،متوجه میشه که همه چیز گل وبلبله،علی برکت الله

  • لنگ در هوا
    0

    اگر از اول تلگرام می بود ،می دانستید همه اش سر دواندن مردم بود.مشکل تلگرامه که اگر از اول انقلاب می بود ،میدانستید که برای چه بایستی هر روزمان ارزوی مرگ بر دیگران باشد .نه حسن روحانی ونه دیگر رئیس جمهور ها مقصر نیستند ،مقصر بدبختی؛ (خود مردمند) که این بلا را درست کردند.

  • صادق
    0

    کارشو خوب بلده قشر فقیر رو بیچارتر کرده قشر ثروتمندرو ثروتمندتر کرده از پشت تلویزیون به مردم نگاه می کنه دروغ میگه این کارا هر کسی نمی تونه انجام بده اگه کسی دیگی می شناسید کارش از جناب روحانی بهتره انجام بده معرفی کنید

  • حسین
    0

    سرنوشت قومی تغییر نمیکنه مگر اینکه خودشون بخان...

  • ناشناس
    0

    ترسو.دروغگو.شایستگی.این.منصب‌‌نداشت‌‌

  • یک شهروند معمولی
    0

    تا وقتی این کشور جمهوری باشه و با راااااای مردمممم ؛وضع همینه که هست ؛و انتظار بهتر شدن نذاشته باشید.

    نظرات شما -
    • طاها
      0

      یعنی چی؟؟؟؟ با رای مردم اداره نشه با رای چه کسی اداره بشه؟؟؟دیکتاتوری مذهبی میخوای عمو؟

  • ممم
    0

    روحانی در سیاست بی سواد ترین رئیس جمهور بود اما در دروغ گفتن واختلاس ودزدی اطرافیانش وخویشانش وایجاد فاصله طبقاتی وبیکاری وفقر روی همه رئیس جمهورهای قبلی رو سفید کرده در دهه نود فاصله مسئولین ایران با مردم شده به اندازه یک سال نوری اگر حساب بانکی واملاک آقای روحانی وخاندانشان وکل کابینش وخانوادهاشون رو بررسی کنید خواهید فهمید که چرا مسئولین تورم رو احساس نمی‌کنند اما کمر مردم زیر بار این تورم خم شد روحانی گفت برجام به ما کمک میکند عزت میدهد اما ذلت داد اما درکل جهان خوار شدیم حتی مردم عادی هم می‌دانستند که نباید برجام را امضاه کنند اما روحانی به کمک مجلس قبل برجام را امضاء کرد ومردم را که بیچاره بودن بیچاره تر کرد پس ببنید سیاست اداره کشور رو ندارد اما سیاست پر کردن جیب خودش وده نسل بعد خودشوچ رو خوب داره

  • حسین
    0

    روحانی ناکاربلد است و بی تدبیر

  • دریا
    0

    اصن خودتون یه بار متنتونو بخونید قطعا خندتون میگیره واقعا برف وسیل جز بحران یه دولته دولتی ک نتونه اینا رو مدیریت کنه گونی سیب زمینی باید جاش گذاشت ک البته اگه الانم میزاشتیم بهتر مملکت اداره میشد

  • هامون
    0

    وقتی کسی امیدش به کدخدا باشه،خدا هم از او رو بر میگردونه.اکثر مشکلات کشور از بی لیاقتی روحانیه الباقیش هم از بد یمنی و نحسیشه که مردم گرفتار کرد

  • گل سرخ
    0

    روحانی خیانکار به مملکت بود هست خواهد بود روحانی عذابیه که از طرف خدا بر مردم ایران نازل شده باید صبر کنیم تا خدا خودش این عذاب رو از سر ملت کوتاه کنه

  • محمد راد حسینیان
    0

    مواظب خودت باش با دودره بازی شاید چند روزی رو سر کنید و بگذرونید، ولی‌ اصلا شک نکنید حتماً روزی در کمینگاه خدا گرفتار خواهید شد، آقای سردبیر این برنامه و این سایت وکانال،حسن‌ روحانی با اینکه ملا بود و آخوند و عمامه بسر ولی خداییش زیاد اعتقادی به این دین و مذهب نداشت،آدمی بود که فکر کرد با دروغهای فراوان می‌شود ادامه داد و خداوند هم بر اساس عدالتش مهلتش داد و در کمینگاه گرفتارش کرد و شما را هم

  • محمد راد حسینیان
    0

    آقایان و خانمهای نسبتأ محترم لیبرال و غربزده‌های وطن فروش و خودفروخته و کذاب و رفقای قالتاق و هف خط و دودره باز دولت تزویر و ریا و مدیریت سایت خبری، با وعده سرخرمن و مذاکره با کدخدا و هزاران هزار دروغ و فریب و تبلیغات و بوق و کرنا بر مسند قدرت سوار شدید در صورتی که لیاقت و شأنیت آنرا نداشتید، منتظر افشا شدن‌ و روسیاهی در دنیا و آخرت شما کذابان وطن فروش و خودفروخته توسط خدای شهیدان هستیم،،

  • مجید مرادی
    0

    این مدل ریاست کردن و امرو نهی کردن دیگه دورش گذشته مدیریت امروز باید پویا باشه خودش مغز متفکر باشه باید کار جدید انجام بده در ثانی رئیس دستگاه اجرایی کشور باید نیروی اجرایی با صابقه اجرایی قوی باشه توی این 7 سال ما جز حرف و دستورات شکمی و مدیریت دهه 60 هفتادی چیزی تز آقایون ندیدیم بیشتر بدرد مدیریت خانه سالمندان میخورن تا کشور نظرم اینه حضرات ناکارآمد و ناکاربلد هستن تا بد شانس وگرنه کسی که مدریت بحران بلد باشه توی همین شرایط به بهترین نحو کارو درمیاره

  • علی
    0

    میشه گفت‌ کار نابلد.... روحانی با حمایت هاشمی رفسنجانی و خاتمی رئیس جمهور شد.. از ابتدا برنامه ای نداشت.. هر چی اونها گفتند اونم طوطی وار گفت.. دولتی کاملا سیاسی و حزبی رو تشکیل داد.... روحانی در واقع دست نشانده ی هاشمی و خاتمی بود... بیشتر وقتشو صرف دهن کجی ب رقبای داخلی و سفرهای خارجی و مذاکره با آمریکا و اروپا گذراند.. ب هیچ عنوان نمیشه گفت بدشانس بود چون هیچ برنامه ای داخلی برای سروسامان دادن ب اوضاع کشور نداشت..

  • مردم
    0

    مهم اینه که تو ایران رئیس جمهور کاره ای نیست مهم گذشتن ۸ سال است

  • کارگر
    0

    من هنوز منتظر اون معجزه 100 روزه هستم!! هنوز منتظر دوهفته اسفند ماه هستم برای برای نابودی وشکست کرونا!! هنوز منتظرم عکس العمل شیخ رو در برابر تورم 300 ٪ در سال 97 و100%درسال 99 را ببینم هنوز منتظرم تا یک صبح جمعه جناب روحانی از خواب بیدار بشه ببینه چه گلی کاشته!!! ولی افسوس که خواب نیست!!! مطمینم اگه خواب بود بیدار میشد.... اميدوارم حداقل یک روز با شجاعت ازخواب بیدار بشه و عذرخواهی کنی از این همه دروغ و اختلاس و بی عدالتی و نا امیدی وبی تدبیری وبیکاری فقر وفساد وفحشا که بار آورده (علی برکة الله)

  • مهری
    0

    هم وطنان عزیز دلم به حال کسی که بعداز روحانی می شه رییس‌جمهور می سوزه.اگه نتونه کاری بکنه همین روحانی میگه دیدین نتونست.یکی نیست بهش بگه آخه مردحسابی توکاری کردی که تاهفت پشت ماهم نتوانند جمعش کنند.حالا ببینید من مرده شمازنده اگه نگفت؟؟!

  • زهراابراهیمی
    0

    اقای روحانی کار بلد نبود..‌ایشان خوب حرف میزنه ...منتهی بلد نبود کاری را به سرانجام برساند او باید در همه حال کنار مردم بود

  • علی نیازی
    0

    واقعا این دولت در هر زمینه ای افتضاح ببار اورده... از سکه و دلار مسکن گرفته تا بورس سالهای اخر هر دولتی مردم لحظه شماری میکنن تا تموم بشه. اصلاحی که تو بورس میتونست در بازار شکل بگیره تبدیل به یک تراژدی ریزش شده که جم و جور کردن اون بنظر با کرام الکاتبین هست.

  • Mohammad
    0

    این شرایط رو خودش ب وجود آورده... 100 درصد مقصر

  • سعید
    0

    با سلام با همه این توضیحات و با توجه به اینکه این حوادث در همه دوره ها وجود داشته و بد شانسی تلقی نمیشود ! این دولت اگر تکیه به توانمندی داخلی میکرد بیشتر موفق میشد و با اقبال داخلی هم مواجه میشد

  • جوادی
    0

    یک روز خوش در دولت ایشان نداشتیم حتی فیلم هم بلد نبودن بازی کنن که دل ملت خوش کنه خلاصه اینکاره نبود انتخاب بدی کردیم

  • خالو
    0

    حیف اون لباس

  • احمد
    0

    به نظر من بد ترین ریسجمهور بوده و دستاورد او تقریبا هیچ است. تا حالا هرچه قول داده دروغ بوده و نتونسته به قولش عمل کنه

  • ازاد
    0

    هموطنان عزیز لطفاً انصاف را رعایت کنید تا به حال رعیس جمهور ی با درایت و باسواد ایشان دیده بودید شاید خاتمی در سایه سیاست خارجی ایشان ببینید آمریکا در جهان چطور تنها مانده ترامپ گیج می زده از دست ظریف خان

  • یک رأی
    0

    با این نظر سنجی ها می خواهید چه کسی رو بعنوان فرشته نجات انتخاب کنیم؟ شل کن سفت کن و انتخاب بین بد و بدتر دوای درد این مردم و کشور عزیزمان نیست. تا حالا که همه سر و ته یک کرباس بودن هر کدوم با رد قبلی و وعده هایی با توجه به دغدغه های روز مردم بالا اومده....

  • سمیه صفایی
    0

    هر کسی نمیتواند ریس جمهور شود،مگر اینکه در این حوضه سواد کافی رو داشته باشی،که متاسفانه ایشون اصلا این سواد رو نداشتند،زمانی که نرخ بنزین یک شبه ۳۰۰۰تومان شد جواب ایشون این بود که من صبح بیدار شدم دیدم بنزین گران شده ایا این جواب در حد یک ریس جمهور است.در هر دورهای ممکنه هر مشکلی چه از لحاظ اقتصادی،روابط خارجی ،سیل زلزله...پیش بیاید وحل کردن این مشکلات وظیفه ریس جمهور است وایشون باید مدیریت کنند که متا سفانه در هیچ مقطعی ما هیچ درایتی از ایشون ندیدیم حتی در مورد آزادی موسوی وکروبی،حالا فرض را بر این بگداریم که رهبر و سپاه اجازه تام را از ایشون سلب کردن ،ولی ما حتی یک کار کوچک در جهت منافع ملت از ایشون ندیدیم،البته جای بسی تشکرداریم از جناب اقای ظریف،که حق والنصاف ایشون تا جای که نوانست برای برجام زحمت کشید

  • احمدیان
    0

    چرا به اسم احمدینژتد آلرژی دارید؟!!! اسمش توی نظر میاریم کلا حذف !!! متاسفم

  • احمد عبدی
    0

    احمدی نژاد دست گذاشته بود رو فقرا و محرومان. البته روحانی هم دست گذاشته رو فقرا و محرومان منتهی به قصد نابودی. تو این چهل سال انقلاب این همه تو کشور شکاف طبقاتی ایجاد نشده بود. ما نه خونه داشتیم نه ماشین نه سکه نه زمین نه طلا. همه چی یه دفعه شد چندین برابر یه عده چند شبه به ثروت افسانه ای رسیدن و خریدن مسکن و ماشین و ازدواج هم برای ما شد افسانه.

  • Ali m
    0

    بی انصافیه همه چی رو کامل بندازیم گردن حسن،درسته مدیران و وزیران فاسد زیاد داشت اما بد شانسیش از همه بیشتر بود! وقتی ۴ سال اول با دنیا به توافق رسید بازار بود کار بود پول بود کسی نمیگفت روحانی بده و همه زندگی خودشون رو میکردن انا وقتی ترامپ اومد روی کار و کارزار فشار حداکثری و‌ تحریمای کمر شکنی که هر کشوری رو کله پا میکرد همین حسن وا نداد و مقابله کرد که اوضاع شد این وضع موجود،ما ایرانیا حرف زور تو کتمون نمیره هرکی زور بگه ما قبول نمیکنیم نمونش ترامپ! قدرت اول دنیا زور میگه اذیت میکنه نفت رو تعطیل میکنه شرکت های خارجی میرن اجناس تو بازار یا نیست یا کمه اینا همه بخاطر قبول نکردن حرف زوره،بی انصافیه شرایط موجود رو فقط بخاطر حسن بدونیم و درکش نکنیم تو چه فشاریه،نه این که آدم سالمی باشه نه اما فشار و اذیت از جای دیگس

  • ناشناس بهتره
    0

    سالی که نیکوست از بهارش پیداست ازاول کارانچه نبایدگفته شود بیان شد نتیجه این شد که می بینیم خود تحلیل کنید حکایت را؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها