تصاویر آتش‌سوزی جنگل‌های کالیفرنیا از فضا

یکی از فصانوردان

تصاویر آتش‌سوزی جنگل‌های کالیفرنیا از فضا

هم‌اکنون جنگل‌های کالیفرنیا در حال سوختن در آتش است و بیش از ۳۶۰ شعله آتش جداگانه در سراسر ایالت دیده می‌شود.

شدت این آتش سوزی‌ها به اندازه ای زیاد است که تاثیرات آن از فضا نیز قابل مشاهده است.

در این راستا، "کریس کاسیدی"(Chris Cassidy) فضانورد فعلی مستقر در "ایستگاه فضایی بین‌المللی"، روز گذشته ۲۱ اوت، تصاویری از این آتش‌سوزی‌های گسترده و انتشار دود در منطقه را منتشر کرد.

کاسیدی نوشت: از همه آتش‌نشانان و تیم‌های اورژانس که در منطقه کار می‌کنند و سعی در مهار آتش دارند، تشکر می‌کنم. فکر ما و دعای ما سوی مردمی است که در مناطق آسیب دیده بوده‌اند.

به گزارش نیویورک تایمز، فصل سخت وقوع آتش در کالیفرنیا، نتیجه طوفان‌های غیرمعمول به همراه صاعقه است که در گرمای بی‌سابقه هوا رخ می‌دهد.

تصاویر آتش‌سوزی جنگل‌های کالیفرنیا از فضا

گفته شده دولت پیش از موج گرمای فعلی می‌دانسته که این زمان فصل وقوع آتش است.

سازمان آتش نشانی کالیفرنیا پیش بینی کرد که میزان کم بارندگی در شمال کالیفرنیا خطرساز است. به خصوص در ماه‌های اوت و سپتامبر، و در پاییز هم خطر آتش‌سوزی ناشی از وزش باد در قسمت جنوبی کالیفرنیا وجود دارد.

این آتش‌سوزی بیش از ۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های شمال کالیفرنیا را در روزهای اخیر از بین برده و دهها خانه و ساختمان دیگر نیز ویران شده‌اند.

سه فضانورد فعلی مستقر در ایستگاه فضایی به نام‌های "کریس کاسیدی(Chris Cassidy) از ناسا،" آناتولی ایوانیشین"(Anatoly Ivanishin) و "ایوان واگنر"(Ivan Vagner) از سازمان فضایی روسیه هستند.

این فضانوردان اصولا فجایعی که در زمین رخ می‌دهد را از فضا ملاحظه می‌کنند. به عنوان مثال، کاسیدی چندی پیش تصاویری از انفجار بیروت نیز منتشر کرد.

تصاویر آتش‌سوزی جنگل‌های کالیفرنیا از فضا

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها