رئیس اسبق قوه قضائیه:

عزاداری‌ تعطیل‌بردار نیست

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نمی‌شود در محرم و به‌ویژه تاسوعا و عاشورا، هیچ برنامه و مراسمی نباشد اما امیدواریم اجتماع عزاداران با رعایت همه پروتکل‌ها به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

عزاداری‌ تعطیل‌بردار نیست

آیت‌الله محمد یزدی با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری ماه محرم گفت: امسال بخاطر شرایط کرونا، عزاداری های مردم با تغییراتی همراه شده است اما زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا، تعطیل شدنی نیست.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین افزود: در چنین شرایطی که مسئولان کشور اعلام می کنند که اجتماعات مخصوصا در فضاهای سربسته عوارض خاصی دارد، شرعا ما هم موظفیم که به این راهنمایی ها توجه کنیم. چون به هر حال عوارض این بیماری، جزئی نیست بلکه سلامتی عموم مردم را در معرض خطر قرار داده است.

وی ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا و برپایی مراسمات ماه محرم لازم است و عزاداری و جلسات مربوط به امام حسین (ع) چیزی نیست که به راحتی تعطیل شود اما با توجه به شرایط امسال، طبعا باید در نحوه برگزاری مراسمات تغییراتی را در نظر گرفت.

یزدی با اشاره به تاکیدات رهبری درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم سوگواری گفت: باید دستورات ستاد کرونا را رعایت کنیم و با رعایت همه مقررات و دستورات بهداشتی، اجتماعات و مراسم داشته باشیم. مثلا پیشنهاد می کنم که جلسات عزاداری را در محوطه جلوی مساجد و امامزاده‌ها و کوچه‌ها و خیابان های اطراف، به نحوی که مزاحم رفت و آمد مردم هم نباشد، برگزار کنیم.

رییس شورای عالی حوزه علمیه قم در پایان تاکید کرد: به هرحال نمی‌شود در ماه محرم و به خصوص در تاسوعا و عاشورا، هیچ شعار و برنامه و مراسمی نباشد. اما همان طور که بارها سفارش شده، امیدواریم اجتماع عزاداران با رعایت همه پروتکل ها و فواصل و شرایط بهداشتی، به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    به سئوالهای زیر در محضر خداوند چگونه پاسخ خواهیم داد؟؟؟!!! --- چرا مدافعان معارف قرآن و طرفداران اهداف الهی انسان ساز نهضت عاشورای حسینی و مبازان سر سخت علیه من در آوردیها و خرافات ضد قرآن و عقل ، که تشیع لندنی و مزدوران آنان در صدا و سیمای ملی برای بدنام کردن دین و مذهب و بی آبرو کردن نظام اسلامی پیوسته به تبلیغ آنها می پردازند ، در سایه ی این نظام الهی باید احساس غریبی کنند و صدای شنوایی نداشته باشند و هیچ دین شناس خدا پرست با شهامتی با علم خود و با سلاح قرآن و عقل به یاری آنان نیاید و اکثریت آب به آسیاب دین فروشان مذهب فروش بریزند؟؟؟!!! چرا باید در سایه نظام اسلامی مذهب تشیع توسط صدا و سیمای ملی ج.ا.ا در مقابل صدها میلیون بیننده و شنوده در جهان من در آوردی پرور و خرافه خرافه گستر معرفی شود و هیچ اعتراض علمی آشکاری از مسئولان نظام علیه این وضعیت فاجعه بار بدنام کننده در هیچ رسانه ای بر نخیزد و این تصویر نزد جهانیان ایجاد شود که نظام خود مشوق این وضعیت قرآن ستیز و خرد گریز است؟؟؟!!! چرا در ایران با ترویج احادیث جعلی ضد قرآن و عقل بنام اهل بیت مظلوم پیامبر این اندیشه نزد جهانیان ایجاد می شود که مذهب تشیع به معارف قرآنی آکنده از هشدارهای عقلی به بشر ایمان ندارد لذا پیروان مذهب را از گرفتار شدن در دام من در آوردیها و خرافات دین زدا هرگز هشدار نمی دهد و با این روش دانسته یا ندانسته ثابت می کند که اصل این مذهب روی خرافات و من در آوردیهای تخیلات بشری بی پایه و پوچ و غیر قابل اثبات مبتنی است؟؟؟!!! چرا در ایران اسلامی مدافعان معارف قرآنی و پیرو تشیع توحیدی علوی باید پیوسته و دانسته و نداسته در رسانه های همگانی ظالمانه باید دشمنان اهل بیت و عترت طاهره ی پیامبر معرفی شوند و گردانندگان این رسانه ها و نویسندگان با تهمت و افترا و بهتان مردم را از آنان دور کنند؟؟؟!!! چه دلیلی از وحی اصیل الهی داریم که پیامبران و بندگان مقرب خدا بنفع خود و بستگان خویش با خرد ستیزی به گسترش عقاید خرافی غیر قابل اثبات می پرداختند و خود را در ویژگیهای منحصر به خدا سهیم معرفی می کردند؟؟؟!!! آیا زیبنده ی نظام اسلامی است که به جهانیان با اسناد مدارک آشکار صوتی و تصویری و نوشتاری بنام اهل بیت پیامبر مدافع من در آوردیها و خرافات ضد قرآن و عقل معرفی شود و به اصلی ترین وظیفه ی پیامبر گونه ی خود که دفاع از دین خدا و وحی اصیل الهی و مبارزه علیه تحریفگریهای دینی و مذهبی است عمل نکند؟؟؟!!!

  • ناشناس
    0

    با گناه هرگز نمی توان خدا را راضی و پیامبر و اهل بیت را خوشنود نمود --- من در آوردی پروری و خرافه گستری بنام دین و مذهب از بزرگ ترین گناهان نابخشودنی نزد خداوند به شمار می آیند زیرا دین و مذهب را لوث و بد نام می کنند. هرگز نمی توان تحت هیچ عنوانی با چنین گناهانی رضایت خدا را جلب نمود و محال است پیامبر و اهل بیت آن حضرت از این گونه گناهان بزرگ که دین و مذهب را تحریف می کنند خوشنود شوند. خدا و پیامبر و ائمه ی اطهار از اهل بیت پیامبر اصرار ورزان بر این گناهان را نفرین می کنند و در قیامت در محضر خداوند از این گونه گنه کاران اعلام بیزاری می کنند. باگناهان بزرگ ادعای ملت حسین بودن و و ادعای شیعه ی اهل بیت پیامبر بودن هرگز به اثبات نمی رسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها