محمد بنا: دستم را می‌بستند و می‌گفتند در استخر شنا کن!

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: همیشه احساس می کردم باید بهترین بازدهی را داشته باشیم و شرایط باید برای من و بچه‌ها مهیا باشد.

محمد بنا: دستم را می‌بستند و می‌گفتند در استخر شنا کن!

محمد بنا در مورد تعطیلی طولانی مدت اردوهای تیم ملی گفت: واقعاً خیلی سخت بود، ما در این مدت، جدای از آدم های عادی که باید مواردی را در خصوص کرونا رعایت می کردند، در امر ورزش و مربیگری، به من و هم به کشتی گیرانم سخت گذشت. چون همیشه درگیر اردوها و مسابقات بودیم و همه اینها تعطیل شدند. طبیعتاً در روزها و ماه اول که به طور کلی مشخص نشده بود که تعویق المپیک را داریم، مرتب از طریق فضای مجازی، کشتی گیران را گروه بندی کرده و تمرینات را زیر نظر داشتیم. با برنامه کار کردیم تا وقتی که مشخص شد مسابقه ای برگزار نمی شود.

وی افزود: همین الان هم صحبت بر این است که تا آبان ماه اتحادیه جهانی کشتی هیچ مسابقه ای را برگزار نمی کند و فقط گفته شده اواخر آذر و یا اوایل دی مسابقات جهانی بزرگسالان برگزار می شود. من فکر می کنم به احتمال قوی مسابقه ای برگزار نشود.

وی در مورد اینکه احتمال برگزاری اردوهای تیم ملی در شرایط قرنطینه وجود دارد، تأکید کرد: صددرصد باید اینطور فکر کنیم که برگزاری اردوی قرنطینه برای کشتی بهتر است. بخواهیم یا نخواهیم تمام کشتی گیران دارند تمرین می کنند و شاید یک سری موارد بهداشتی را رعایت نکنند، مثلا بیش از حد به خود فشار بیاورند و یا برخوردها را در تمرین رعایت نکنند. اگر ما بتوانیم شرایطی را مهیا کنیم که نخبه های کشتی مان را کنار خود داشته باشیم راحت تر می توانیم از آنها در مقابل بیماری محافظت کنیم.

وی در مورد اینکه گفته می شود دید خاص او باعث معرفی ستاره هایی به کشتی فرنگی شده، گفت: من همه اینها را می گذارم روی عشقی که در وجودم هست. البته همه مربیان عاشقند، مربیان خود من و قبل از من هم عاشق بودند. من به جز کشتی به چیز دیگری نمی توانم فکر کنم. یادم هست رشید محمدزاده با من هم اتاق بود، یک مدتی نبود دوباره آمد. او را به اتاق خودم بردم. ساعت ۴ صبح بلند شد گفت نمی توانم تحمل کنم و از اتاق رفت بیرون. می خواست فیلم کشتی ببیند. نگاه صددرصدی من هم به تصویرسازی ذهنی در رابطه با کشتی گیران بود. یک سری چیزها در ذهنم داشتم و با کمک همکاران توانستیم تشخیص درست بدهیم و این باعث شد مدال زیادی در سطح دنیا و المپیک به دست بیاوریم.

سرمربی تیم ملی فرنگی در مورد قهرهای گذشته اش، نیز تاکید کرد: هیچ موقع قهرهای من شخصی نبود. برای خودم قهر نمی کردم. همیشه احساس می کردم باید بهترین بازدهی کاری را داشته باشیم و شرایط باید برای من و بچه ها مهیا باشد. دست مرا می بستند و می گفتند در استخر شنا کن که این نمی شد.

وی در داوود عابدین زاده را شاگردی خواند که به حقش نرسید و در مورد اینکه آیا تبعیضی بین کشتی گیرانش قائل بوده، گفت: همیشه بحث این بود که من در انتخاب هایم سلیقه ای عمل می کنم، درحالیکه همیشه به بچه ها می گفتم، وقتی روی این صندلی می نشینم، شما برای من فرقی ندارید همه مثل بچه هایم هستید، ولی وقتی وارد تشک می شوم، نگاه من نسبت به شما فرق می کند، چون نگاهم فنی است.

بنا در پایان گفت: برحسب آن نگاه و دیدم به عنوان سرمربی چون مسئول هستم و باید جواب بدهم کشتی گیر را انتخاب می کردم. گاهی مسابقه و گاهی انتصاب که به اسم من مد شد، روش انتخابم بوده، خدا شاهد است براساس مصاحبه هایی که کشتی گیران و مربیان در مورد من انجام می دهند، انتخاب نمی کنم. همکاری بوده شاید ده‌ها بار بعد از رفتن، علیه من مصاحبه کرده و خیلی هم بد گفته اما بلافاصله وقتی آمدم همه تعجب کردند که او را هم خواستم. این درسی بود که از محمدرضا طالقانی یاد گرفتم که می گفت اگر کسی شخصا به من فحش بدهد ولی بدانم برای کشتی منفعت دارد دستش را هم می بوسم.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کریم
    0

    عیب نداره خوب شنای قورباغه برو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها