هشدار هواشناسی نسبت به افزایش بارش های تابستانه سیستان وبلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از بعداز ظهر یکشنبه با تقویت سامانه مونسون هند بارش های رگباری و تندبادهای موقت مناطق جنوبی و ارتفاعات مرکزی استان را فرا می گیرد.

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش بارش های تابستانه سیستان وبلوچستان

محسن حیدری اظهار داشت: اثر ماخطره آمیز بارش‌های پیش رو سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه و بارش تگرگ، احتمال خسارت در پی وزش تندبادهای شدید است.

وی افزود: با توجه به ویژگی‌های سامانه‌های همرفتی و مخاطرات ناشی از آن توصیه می‌شود از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و اتراق در حاشیه آنها و رفتن به ارتفاعات خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در شبانه روز گذشته نیز بارش‌های همرفتی بخش‌هایی از مناطق استان را فرا گرفت به طوری که از چهار ایستگاه شامل کجدر سرباز ۱۱، هلنچکان قصرقند ۵، شیبان دامن ایرانشهر ۴ و شهر قصرقند ۳ میلی متر بارش گزارش شد.

حیدری ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود فعالیت سامانه مونسون حداقل تا پنج شنبه پیش رو در جنوب و ارتفاعات مرکزی استان ادامه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از شدت گرفتن وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان خبرداد و افزود: پیش بینی می‌شود از سه شنبه پیش رو وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان شدت گیرد به طوری که در برخی مناطق منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توصیه می‌شود در زمان غبارآلود شدن هوا از تردد غیرضروری در فضای باز اجتناب شود و در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها