روحانی: باید به حال ورزش ایران گریه کنیم!

سرمربی تیم ملی کاراته روسیه گفت: امیدوارم ماجرای ویلموتس درس عبرت برای مدیران ورزشی باشد. البته باید مسئولان مربوطه این موضوع را پیگیری کنند و هر کس چنین خطایی را مرتکب شده، تاوان آن را بدهد.

روحانی: باید به حال ورزش ایران گریه کنیم!

حسین روحانی سرمربی تیم ملی کاراته روسیه از غرامت مانده روی دست ایران بابت شکایت ویلموتس بلژیکی حسابی شاکی است. او معتقد است باید با مسببان این ماجرا برخورد جدی شود. به نظر روحانی این فاجعه را تنها سوء مدیریت مدیران رقم می‌زند و بس. فاجعه‌ای که از بیت‌المال هزینه می‌کند، بدون هیچ نتیجه‌ای. در حالی که مدیران برای کمترین هزینه در قبال ورزش‌های المپیکی حساب و کتاب زیادی می‌کشند، اما برای فوتبال خبری نیست. به نظر او باید با مسببان این قضیه برخورد جدی شود.

بالاخره به روسیه رسیدید؟
نه هنوز. من تا نتیجه تست کرونایم در فرودگاه ترکیه هستم. در واقع پیش از سفر به روسیه، طبق قوانین جدید در تهران تست pcr کرونا دادم و خوشبختانه هیچ مشکلی نداشتم، اما متاسفانه، چون تست کرونا تنها سه روز اعتبار دارد، من روز چهارم به ترکیه رسیدم و بنابراین دوباره تست pcr دادم و جواب را تا ۲۴ ساعت بعد می‌دهند. بابت همین در هتل فرودگاه هستم تا با گرفتن جواب تست کرونا به روسیه بروم.

موضوع شکایت ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال و جریمه فدراسیون فوتبال را شنیده‌اید؟
بله متأسفانه خبر خیلی تلخی بود. او کلاً در ۶ بازی سرمربی تیم ملی ایران بوده و حالا باید به خاطر اشتباهات بعضی از مدیران ورزشی نزدیک به ۱۹۰ میلیارد تومان به این آقا پرداخت شود! فقط می‌توانم بگویم که باید به حال ورزش کشورمان گریه کنیم و تأسف بخوریم.

به نظر شما که یک مربی لژیونر هستید، چه‌کار باید کرد تا چنین فاجعه‌ای دیگر در ورزش تکرار نشود؟
متأسفانه بدون اطلاعات و آگاهی با یک مربی قرارداد می‌بندند که در نهایت چنین اتفاقی رخ می‌دهد. به نظرم باید با آن‌هایی که باعث این فاجعه شده‌اند برخورد جدی شود. هر کس چنین خطایی را مرتکب شده باید تاوان مالی آن را پس بدهد. چرا باید تصمیم اشتباهی بگیرند که حالا ۱۹۰ میلیارد تومان پول به ویلموتس بدهند؟ چه کسی پاسخگوی این فاجعه است؟

روحانی: باید به حال ورزش ایران گریه کنیم!

به نظر شما اگر این پول در ورزش‌های رزمی خرج می‌شد چه اتفاق مثبتی رخ می‌داد؟
پول را وقتی باید در رشته‌های دیگر خرج کنند هزارتا بهانه می‌آورند و به دنبال ریز به ریز حساب و کتاب فدراسیون‌های رزمی هستند که ببینند بودجه یک ساله فدراسیون که کلاً سه میلیارد هم نیست صرف چه کاری شده است، اما در فوتبال بی‌حساب و کتاب پول‌ها خرج می‌شود! اگر این مبلغ در فدراسیون‌های رزمی مدال‌آور مثل کاراته و... خرج می‌شد بچه‌های ما دیگر دغدغه‌ای نداشتند، اما با همه افتخارآفرینی کاراته شما سطح زندگی ملی‌پوشان مدال‌آور ما را نگاه کنید! چرا باید در فوتبال رقم‌های نجومی برای مربیان خارجی در نظر گرفته شود؟! این اتفاقات نشان از سوء مدیریت است. پول‌های بی‌حساب و کتاب در فوتبال خرج می‌شود که هیچ کمکی به ورزش ایران نمی‌کند!

پس شما معتقدید بخشی از این پول حتی اگر صرف ورزش‌های رزمی مدال‌آور شود، تحول بزرگی در این رشته‌ها ایجاد می‌شود؟
بله بدون شک حتی بخشی از این پول می‌تواند به کاراته کمک کند. اگر در آستانه المپیک پول به بازیکنان و مربیان ایرانی بدهند آن‌ها تا روز مسابقه هیچ دغدغه‌ای ندارند، اما متأسفانه اصلاً این‌طور نیست. ما در دنیا شرایط خیلی خوبی داریم، اما اگر این پول‌ها در کاراته خرج می‌شد ما بهترین تیم دنیا بودیم. این رقمی که با سوء مدیریت باید به یک نفر پرداخت شود، می‌توانست ورزش ایران را متحول کند، اما حالا یک نفر این مبلغ را می‌گیرد و به ریش همه ما می‌خندد. متأسفم از اینکه بعضی‌ها دوست دارند به هر قیمتی یک نفر را بیاورند و از عواقب آن ترسی ندارند، همین اشتباهات باعث می‌شود چنین فاجعه‌ای رخ دهد.

حرفی مانده؟
امیدوارم ماجرای ویلموتس درس عبرت برای مدیران ورزشی باشد. البته باید مسئولان مربوطه این موضوع را پیگیری کنند و هر کس چنین خطایی را مرتکب شده، تاوان آن را بدهد، چون مبلغ قرارداد واقعاً عجیب بوده و هر چه زودتر باید همه چیز شفاف و مشخص شود. از این پول‌ها در ورزش ما خیلی خرج شده و باز هم خرج می‌شود. فوتبال قبری است که جنازه‌ای در آن نیست. اگر این پول‌ها در ورزش‌های رزمی خرج می‌شد آن وقت خروجی آن را در المپیک و بازی‌های آسیایی می‌دیدیم.

منبع: خبرورزشی

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها