اظهارات جنجالی تازه سید مجید حسینی درباره مافیای کنکور در گفتگو با خبرفوری

با راهکار وزیر علوم کنکور حذف نمی‌شود! / طرح جدید آموزش و پرورش، فقط بخوربخور و آقازاده بازی را بیشتر می‌کند

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: نماینده های مجلس به جای فعالیت در توییتر در مجلس فعال باشند و بروند پشت صندلی ها.

با راهکار وزیر علوم کنکور حذف نمی‌شود! / طرح جدید آموزش و پرورش، فقط بخوربخور و آقازاده بازی را بیشتر می‌کند

کرونا شرایط تمام امور کشور از جمله برگزاری کنکور را تحتتاثیر شیوع خود گذاشت تا جایی که نشان داد قدرت مافیای کنکور از قدرت تصمیم گیری بسیاری از مسئولین کشور برای تعویق امتحانات بیشتر است. پس از جابجایی زمان کنکور، مجلسی ها و دولتی ها به دنبال حذف کنکور با نیت قطع کردن دست مافیا از سیستم آموزشی کشور هستند اما به نظر می رسد چنین امری محقق نمی شود.

سید مجید حسینی، در گفتگوی زنده با خبر فوری گفت: با طرح جدید وزیر آموزش و پرورش برای کنکور فقط بخور بخور و رانت و آقازاده بازی افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: به جای آدرس غلط عدالت را در نظام آموزشی رعایت کنید و کنکور خودش درست می شود
عضو هیات علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: نماینده های مجلس به جای فعالیت در توییتر در مجلس فعال باشند و بروند پشت صندلی ها.

به گزارش خبر فوری منصور غلامی روز شنبه با بیان اینکه جایگزینی برای حذف کنکور در رشته های پرطرفدار وجود ندارد، اظهار داشت: آموزش و پرورش برای حذف کنکور باید سه سال آخر تحصیلی دانش آموز را به صورت امتحان نهایی و با ارزیابی یکسان برگزار کند تا دانشگاه ها بتوانند نتیجه تحصیل سه سال دانش‌آموزان را کنار هم قرار دهند و با دقت بیشتری انتخاب کنند.

وزیر علوم ادامه داد: سال گذشته با وزارت آموزش و پرورش مسأله ای را در این زمینه پیگیری کردیم. آموزش و پرورش برای حذف کنکور باید سه سال آخر تحصیلی دانش آموز را به صورت امتحان نهایی و با ارزیابی یکسان برگزار کند تا دانشگاه ها بتوانند نتیجه تحصیل سه سال دانش آموزان را کنار هم قرار دهند و با دقت بیشتر انتخاب کنند.

وی افزود: در غیر این صورت، فقط ارزیابی امتحانات نهایی سال آخر دبیرستان دقت لازم را برای رشته های پرطرفدار فراهم نمی کند. به عنوان مثال، به یک رشته محل ۵۰ نفر ظرفیت اختصاص می یابد، اما ناگهان ۲۰۰ نفر شرایط مشابه برای پذیرش در آن رشته دارند که هیچ راهی برای انتخاب آنها نیست و باید کنکور برگزار شود.

وزیر علوم تاکید کرد: تا زمانی که این مسأله به صورت استاندارد برطرف نشود، سازمان سنجش و آموزش کشور نمی تواند کاری انجام دهد.

این مقام مسوول وزارت علوم همچنین با اشاره به رشته های پرطرفدار دانشگاه ها خاطرنشان کرد: ضرورت برگزاری آزمون برای رشته های پرطرفدار مثل مهندسی، پزشکی و علوم انسانی در دانشگاه های بزرگ مطرح است؛ اما در سایر دانشگاه ها امکان پذیرش بدون آزمون وجود دارد. همانطور که این امر سال گذشته هم انجام شد و امسال فرایند ثبت نام در پذیرش بدون آزمون تا هفته اول شهریور ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور وجود دارد.

از سوی دیگر علیرضا سلیمی درباره آخرین وضعیت طرح جدایی سنجش از پذیرش که مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی آن را در هفت محور به کمیسیون آموزش مجلس پیشنهاد داده است، ‌اظهارداشت:‌ این طرح در مراحل اولیه قرار دارد و در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است.

وی این طرح را در حد یک ایده دانست و افزود: هدف طرح جدایی سنجش از پذیرش به دنبال حذف کنکور و راه اندازی سازمان ملی سنجش و پذیرش است. راه‌اندازی این سازمان به معنای حذف سازمان سنجش آموزش کشور نیست بلکه ماموریت های آن تغییر می کند. کنکور نیازمند تغییرات جدی است و سنجش و پذیرش باید به دانشگاه ها واگذار شود.
طرح جدایی سنجش از پذیرش دانشجو با هدف کاهش فشار اضطراب و نگرانی بر روی داوطلبان ورود به دانشگاه و انتقاد از برگزاری چند ساعته آزمون تهیه شده است.

این طرح به دنبال ادامه حذف کنکور در سایر رشته ها و مقاطع تحصیلی بوده و تاکید دارد یک سازمان ملی سنجش و پذیرش باید راه اندازی شود.

جدایی نظام سنجش از پذیرش، برگزاری چند باره آزمون در طول سال، استناد به سوابق تحصیلی به ویژه در دوران متوسطه، محوریت دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو، اولویت دادن به سنجش و پذیرش مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، اصلاح سهمیه‌ها با ساماندهی آن‌ و اولویت دادن به بومی گزینی، همچنین سرعت در اجرایی شدن این ایده از مباحث مد نظر پیش نویس طرح مرکز پژوهش های مجلس اسلامی شورای اسلامی است.

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی این طرح را خردادماه امسال به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه کرد.این طرح بیشتر بر جدایی سنجش از پذیرش تاکید دارد و در حالت عادی دانشگاه‌ها در فضایی که از آن بی‌اطلاع هستند یک سری دانشجو برای پذیرش دریافت می کنند.

منبع: خبرفوری

76

حجم ویدیو: 69.19M | مدت زمان ویدیو: 00:34:23 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • نامدار صداقت
    2

    خیلی عجیب است که کسی چون مجید حسینی بر این موضوع عدالت طلبانه تاکید دارد که خود تمام زندگی شغلی ،اجتماعی . فرهنگی و سیاسی اش مملو از رانت و مافیایا است . او در ملک واگذار شده شهرداری موسوم به املاک نجومی ،بدون پرداخت اقساط حداقلی آن ،ساکن است . با رانت قالیباف بدون هرگونه نخبگی و استحقاق ، عضو هیات علمی دانشگاه شده است . سایر بخش ها را به لحاظ عذر اخلاقی نمی نویسم .

    نظرات شما -
    • قادر
      0

      مدرکی دارید یا حرف مفت میزنید

  • عزیز
    1

    آدم خجالت می کشه ببینید در گذشته چه کسانی عضو هیئات علمی دانشگاه بخصوص دانشگاههای تهران و پلی تکنیک و شیراز بودند ،الان چه کسانی هستند که فقط از طریق بازی های سیاسی و رانت های جناحی وارد مجموعه های علمی و اداری دانشگاهها شدند. واقعا صدحیف

  • متین
    0

    تاوقتی صندلی پزشکی دانشگاه تازه با قیمت قدیم یک میلیارد تومن فروش میره دلیلی نداره اجازه بدن کنکور حذف شه کنکور فقط لاف پوشونیه برا اینکه به یه سری بچه مایع دار با پول صندلی پزشکی و مهندسی بدن و خیلی راحت رتبه کنکورشون بدون دردسر تک رقمی ثبت شه و اجازه اعتراض هم به کسی ندن ...دیدیم که میگیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها