خطر خاموش در کمین کاربران فضای مجازی

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا از شناسایی بدافزاری که مجرمان از آن در قالب نرم افزار اقدام به استخراج و دریافت بیت کوین می‌کنند، خبر داد.

خطر خاموش در کمین کاربران فضای مجازی

سرهنگ علی محمد رجبی با بیان اینکه به تازگی بدافزار‌هایی مشاهده شده که در قالب نرم افزار استخراج و دریافت بیت کوین در حال فعالیت هستند، گفت: پس از رصد‌های کارشناسان پلیس فتا مشاهده شده برخی از وب سایت‌های اینترنتی و تبلیغاتی که توسط افراد سودجو تحت عناوین مختلف اعم از استخراج و دریافت بیت کوین وجود دارند که حاوی بد افزار‌های آلوده بوده و قصد سوءاستفاده از سیستم و سرور شرکت‌ها را دارند.

وی افزود: این نوع بدافزار‌ها بسیار هوشمند هستند، زیرا فقط به چرخه‌های CPU برای انجام کار خود نیاز دارند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: می‌توان این بدافزار‌ها را خطر خاموش نیز نام‌گذاری کرد، هرچه این بدافزار‌ها دیرتر شناسایی و حذف شوند، مجرمان سوء استفاده بیشتری از کاربران خواهند کرد.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، بهترین راه امنیتی در برابر بدافزار‌های ارز‌های دیجیتال، بالا بردن آگاهی است، گرچه راه‌هایی برای حذف و مقابله به آن‌ها وجود دارد؛ اما کاربران باید بدافزار‌های ارز دیجیتال را بشناسند و با کریپتوجکینگ آشنایی داشته باشند و رابطه‌ی آن را با استخراج ارز‌های دیجیتال بدانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها