شکایت ایران از آمریکا بابت سرقت محموله سوخت صادراتی به ونزوئلا

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بابت توقیف کشتی های حامل سوخت صادراتی ایران به ونزوئلا، به سازمان جهانی دریانوردی شکایت کرد.

شکایت ایران از آمریکا بابت سرقت محموله سوخت صادراتی به ونزوئلا

جلیل اسلامی در خصوص سرقت کشتی‌های حامل سوخت صادراتی ایران به ونزوئلا اظهار داشت: صادرات فرآورده‌های نفتی و سوخت با توجه به سیاست‌های دولت و نظام باید انجام شود و ما تلاش می‌کنیم در سازمان بنادر تحریم‌ها مانعی بر سر صادرات فرآورده‌های نفتی و دیگر کالاها نباشد.

وی افزود: با هماهنگی‌هایی که با لایه‌های مختلف حاکمیتی در بخش صادرات و حمل و نقل انجام شده، تلاش می‌کنیم تا مسیر صادرات دریایی به صورت مستمر انجام شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: در بخش صادرات فرآورده‌ها، انجام صادرات با هماهنگی شرکت ملی نفت، سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت‌های حمل سوخت انجام می‌شود. سازمان بنادر هم موظف است تا فرآیندهای حاکمیتی آن شامل ایمنی حمل و نقل و ایمنی دریایی را کنترل کند تا مشکلی در این خصوص پیش نیاید.

اسلامی تصریح کرد: همچنین موظفیم تا جلوی توقف و بسته شدن مسیر صادرات و تردد کشتی‌های حامل سوخت ونزوئلا و دیگر کشورها را بگیریم.

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به پرسشی در خصوص شکایت ایران به سازمان جهانی دریانوردی (IMO) در خصوص توقیف کشتی‌های حامل سوخت ایران به ونزوئلا اظهار داشت: ما در مقاطع مختلف و در اتفاقات گوناگون در قالب بیانیه‌های اعتراضی و شکایت‌های حقوقی، اعتراض خود را به آیمو اعلام کرده‌ایم که از کشتی‌های آزاد ایران جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص توقیف کشتی‌های حامل سوخت به ونزوئلا نیز چندین بار با دبیر کل سازمان جهانی دریانوردی صحبت و اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم. این برای اولین بار است که آنها قول داده‌اند که این موضوع را پیگیری کنند.

به گفته اسلامی در حال حاضر محموله سوخت صادراتی ایران به ونزوئلا که از سوی آمریکا توقیف شده بود در یکی از بنادر این کشور تخلیه شده است.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • کیان
    0

    تا چند روز پیش از رییس جمهورو وکیل و وزیر دولتی که‌همه گفتند نه کشتی مال ایرانه نه پرچم و محموله هم فروخته شده ، مگر میشود برای چیزی که مالکش نیستیم شکایت کنیم مگر اینکه باز دروغ مسئولین دولتی بوده

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      از سر تا. پای. روحانی را. با دروغ. وریا. گرفته است. این. هم. یک. نمونه. دیگر. گشتیها. مال آیران. نیست

  • اصغر محمدی
    0

    شما را بخدای که میپرسدید قسم بسه دیگر دروغگوی مردم از شما الگو برداری میکنند چه انتظاری می توان از این مردم داشت ؟؟؟

  • الف مم
    0

    دروغ دروغ .خجالت پیش شما شرمنده میشه .حیف ایران که زیر چکمه شماست .خجالت خجالت خجالت .....این ۴ کشتی که مال شما نبود .امریکا که دروغ میگفت .با ابن احوال مشخص شد .که درغ گو ترین سیاست مدارای جهان شما هستید .

  • رز حسینی
    0

    یادمان نرود آمریکا شیطان بزرگ است چرا به دولت خود بدوبیراه بگوییم خدا ترامپ ودارودسته اش را لعنت کندهر چه می کشیم از جانب شیاطین است یا امام زمان پشت ما باش که بی یاوریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها