چگونه باید کودکان را با کرونا آشنا کنیم؟

یک روانپزشک به بیان نکاتی در خصوص چگونگی نحوه صحیح برخورد والدین با کودکان در زمان شیوع ویروس کرونا و توضیح درباره آن پرداخت.

چگونه باید کودکان را با کرونا آشنا کنیم؟

یک روانپزشک به بیان نکاتی در خصوص چگونگی نحوه صحیح برخورد والدین با کودکان در زمان شیوع ویروس کرونا و توضیح درباره آن پرداخت.

حمید یوسفی در خصوص نحوه صحیح برخورد والدین با کودکان در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: کودکان و نوجوانان واکنش‌های والدین و بزرگتر‌های خود را در مقابل ویروس کرونا می‌بینند و از آن‌ها الگو برداری می‌کنند و اگر والدین و اطرافیان نسبت به این ویروس ترس و نگرانی داشته باشند و مدام اخبار مرگ و میر ناشی از این بیماری چک کنند، کودکان نیز این کار را از آن‌ها می‌آموزند و در مقابل کرونا دچار ترس و اضطراب می‌شوند.

وی ضمن تاکید بر اینکه بهتر است والدین در این دوران مراقب رفتار خود در خانه و صحبت هایشان با دیگران در خصوص بیماری کرونا باشند، ادامه داد: توصیه می‌شود برای اینکه توضیح بهتری در مورد ویروس کرونا به کودکانمان ارائه دهیم با طرز فکر آن‌ها در این خصوص آشنا شویم و از آن‌ها بپرسیم چگونه درباره کرونا فکر می‌کنند و چه احساسی نسبت به آن دارند.

این روانپزشک توضیح داد: در مورد این بیماری باید با توجه سن و فهم کودکان برای آن‌ها توضیح دهیم و سعی کنیم باور‌های غلط فرزندانمان در مورد کرونا را از بین ببریم، برای مثال برخی از کودکان تصور می‌کنند ابتلا به این بیماری آخر دنیاست و هرکس به آن دچار شود از دنیا می‌رود و یا اینکه هر فردی از خانه خارج شود گرفتار این بیماری می‌شود.

یوسفی افزود: با گرفتن اطلاعات از کودکان و آشنایی با باور‌های آن‌ها در مورد این بیماری می‌توانیم تصورات غلط فرزندانمان را اصلاح کنیم و با توجه فهم و درک آن‌ها اطلاعات درستی در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بهتر است رعایت بهداشتی را بدون ترساندن و با توجه به سن آن‌ها برای کودکان توضیح دهیم و خودمان نیز آن‌ها را رعایت کنیم تا کودکان از ما بیاموزند، اظهار کرد: توصیه می شود از طریق اقداماتی نظیر انجام بازی های گروهی با خانواده، ورزش و تفریح در حد امکان و با توجه به شرایط موجود به کودکان کمک کنیم تا استرس و اضطراب ناشی از این بیماری را به شیوه مناسبی تخلیه کنند.

منبع: میزان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها