مسافران به کهگیلویه و بویراحمد سفر نکنند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان نگران کننده است و با توجه به تعطیلات پیش رو از پذیریش مسافران و گردشگران خودداری می شود.

مسافران به کهگیلویه و بویراحمد سفر نکنند

حسین کلانتری روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: با توجه به آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی ، شاهد روند فزاینده ابتلای همشهریان به بیماری کووید۱۹ هستیم.

وی افزود: حضور مردم در آرامستان های استان به ویژه در روزهای پایان هفته امری خطرناک بوده و سبب ایجاد تجمع غیر ضرور می‌شود و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برخی از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند و باید تمامی محدودیت‌های در نظر گرفته شده از سوی ستاد استانی کرونا در آن‌ها اعمال شود.

کلانتری بیان کرد: اداراتی که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها ضعیف است از جمله شرکت برق استان بدون تعارف با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی عنوان کرد: هرگونه فراخوان از سوی ادارات که سبب تجمع و حضور افراد در این اماکن بشود ممنوع است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نادیده گرفتن حکم پلمپ را از سوی برخی گستاخانه دانست و افزود: با این دسته از متخلفان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

کلانتری ادامه داد: محدودیت‌های ترافیکی باید مبتنی بر قانون انجام بگیرد. در تعطیلات پیش رو ورود مسافر و گردشگر به استان کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است. صراحتاً به مردم استان‌های همجوار از جمله بوشهر، فارس، خوزستان و... اعلام می‌شود که از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد خودداری کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اجازه داده نخواهد شد که در مکان‌های تفریحی و گردشگری کسی اسکان پذیرد و از برپایی چادر خودداری می‌شود زیرا که سلامت مردم استان ما در خطر قرار گرفته و روند بیماری کرونا خطرناک شده است.

وی توصیه کرد که از ظرفیت دهیاری‌ها و شوراها در قطع زنجیره کرونا و کاهش بیماران کرونایی باید بیشتر استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: درصد موارد مثبت بیماری کرونا در استان افزایشی بوده و در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه روند بسیار صعودی است .

پرویز یزدان پناه افزود: وضعیت گچساران از قرمز به نارنجی تغییر یافته و سه شهرستان زرد در استان داریم.

یزدان پناه اضافه کرد: تعداد موارد بستری ناشی از بیماری کووید ۱۹روز سه شنبه افزایش یافت و به ۲۱۲ نفر رسید که ۸۲ نفر از آن‌ها کرونایی قطعی هستند. ۱۳ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و سه مورد هم زیر دستگاه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست در ایام محرم پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند چرا که شرایط این بیماری بسیار خطرناک و در حال شیوع است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها