توصیه‌هایی برای مبتلایان به اگزما در دوران کرونا

شستشوی مرتب دست‌ها یکی از بهترین و موثرترین توصیه‌ها برای پیشگیری از شیوع ویروس کووید-۱۹ و سایر ویروس‌هاست اما برای مبتلایان به بیماری‌های پوستی احتمالا همین راهکار ساده می‌تواند آسیب‌زننده و دردسرساز باشد.

توصیه‌هایی برای مبتلایان به اگزما در دوران کرونا

در افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی از قبیل اگزما، شستشوی مرتب دست‌ها منجر به خشکی، خارش، ترک برداشتن پوست، درد و حتی گاهی بروز عفونت در بیمار می‌شود.

دکتر «جاناتان سیلوربرگ» متخصص پوست از دانشکده پزشکی دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا به افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی در دوران همه گیری بیماری کووید-۱۹ و لزوم شستشوی مرتب دست‌ها توصیه‌هایی کرده و سایت تخصصی "هلث دی نیوز" به برخی از این نکات اشاره کرده است:

- شستشوی مرتب دست‌ها بهتر از استفاده از ضدعفونی کننده است: زمانی که دست ها با آب و صابون پاک شود می‌توان به سرعت از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کرد و اثرات خشکی ناشی از شستن دست‌ها را متعادل ساخت.

- از مصرف صابون های آنتی باکتریال و حاوی ضدعفونی کننده خودداری شود: تا زمانیکه این امکان فراهم باشد که حداقل برای مدت ۲۰ ثانیه دست ها را با صابون شستشو دهید و آبکشی کنید به استفاده از این صابون ها نیازی نیست.

- از کرم‌های مرطوب کننده به درستی استفاده کنید: پس از شستشوی دست ها، اجازه دهید تا خشک شوند هرچند لازم است میزان ناچیزی از رطوبت روی دست‌ها باقی بماند. در این شرایط سطح پوست دست‌ها و انگشت‌ها را به کرم مرطوب کننده آغشته کنید.

- استفاده از دستکش در کنار ضدعفونی کننده توصیه نمی‌شود: برخی افراد به منظور کاهش حساسیت ناشی از شستشو از دستکش‌های یکبار مصرف استفاده کرده و سپس روی آنها از مواد ضد عفونی کننده استفاده می‌کنند. این روش توصیه نمی‌شود چرا که هنگام استفاده از ضدعفونی کننده های دست روی پوست، تمامی سطح دست ها و انگشت ها به مواد ضدعفونی کننده آغشته می‌شود اما هنگام استفاده از دستکش ممکن است ضدعفونی کردنِ برخی قسمت‌های دستکش به درستی انجام نشود و به میکروب آلوده بماند.

- پس از پاک کردنِ دست‌ها، دستکش بپوشید: محصولات پاک کننده احساس زبری روی پوست ایجاد می‌کنند و بنابراین افراد همیشه باید پس از تمیز کردن دست‌ها از این مواد، از دستکش استفاده کنند.

- ظروف حاوی صابون و کرم مرطوب کننده را استریل کنید: در صورت به همراه داشتن ظروف حاوی صابون و کرم مرطوب کننده، آنها را به منظور پاک ساختن از میکروب‌های مضر استریل کنید.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها