تصمیم‌های غلط مدیریتی، غرامت‌های سنگین و فوتبالی که قربانی می‌شود؛

نامدیران!

فوتبال ایران بیش از هر زمان دیگر فشار تصمیم‌های غلط مدیریتی را روی گلوی خود احساس می‌کند و تیم‌های بزرگ آن در اقیانوسی از بدهی‌ها غرق شده‌اند.

نامدیران!

تعداد مربیانی که رفته اند و با شکایت‌های خود توانستنه اند باقی‌مانده طلب خودشان از تیم‌ها و باشگاه‌های ایرانی را بگیرند، از حساب خارج شده است. استقلال و پرسپولیس، پرافتخارترین باشگاه‌های ایران، در دو سال گذشته هر کدام دو مربی خارجی خود را از دست داده‌اند و تیم ملی نیز شرایط مشابهی را تجربه کرده است و بعد از کی‌روش، ویلموتس را هم از دست داده است. مارک ویلموتس، آندره‌آ استراماچونی، وینفرد شفر، برانکو ایوانکوویچ و گابریل کالدرون افرادی هستند که در طول دو سال گذشته هدایت تیم ملی ایران یا دو باشگاه بزرگ فوتبال را برعهده داشتند و به‌دلیل تصمیمات غلط مدیریتی حالا منتظر این هستند تا تمام پول‌شان را دریافت کنند،تا قران آخر!

نامدیران!

مرثیه‌ای برای پول‌هایی که بر باد خواهد رفت

در داستان مارک ویلموتس طرف ایرانی نتوانست حقوق سرمربی خود را برای ماه‌ها پرداخت کند. سرمربی بلژیکی نیز فدراسیون فوتبال را به پرداخت کل مبلغ قرارداد محکوم و دردسرهای بزرگی برای فوتبال ایران ایجاد کرد. دردسرهایی که در همین ابتدای کار پای وزیر ورزش، رئیس سابق فدراسیون فوتبال و اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون را به کمیسیون‌ اصل نود مجلس کشانده است و مشخص نیست تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟محکومیت شش میلیون یورویی در این پرونده تا مدت‌ها از یاد افراد حاضر در فوتبال نخواهد رفت و ممکن است برای افراد زیادی تبعات داشته باشد.این غرامت اگر پرداخت شود مثل داغی است که بر سینه فوتبالی ها خواهد ماند!

مارک ویلموتس، آندره‌آ استراماچونی، وینفرد شفر، برانکو ایوانکوویچ و گابریل کالدرون افرادی هستند که در طول دو سال گذشته هدایت تیم ملی ایران یا دو باشگاه بزرگ فوتبال را برعهده داشتند و به‌دلیل تصمیمات غلط مدیریتی حالا می‌توانند تمام پول‌شان را دریافت کنند

فصل گذشته، مدیران باشگاه استقلال بعد از باخت به شهرخودرو وینفرد شفر را اخراج کردند و بعد از گذراندن یک دوره کوتاه‌مدت با فرهاد مجیدی، تصمیم گرفتند هدایت این تیم را به آندره‌آ استراماچونی که سابقه هدایت اینتر را برعهده داشت بسپارند. در ابتدا بدرفتاری و تلاش نکردن برای رسیدن به یک توافق با شفر باعث شد تا یک پرونده سنگین دیگر نیز به پرونده‌های باشگاه استقلال اضافه شود. از سویی دیگر مدیران استقلال نتوانستند استراماچونی را حفظ کنند و پرونده او نیز حالا باشگاه استقلال را تهدید می‌کند. این اتفاقات باعث شده است تا مدیران فعلی استقلال برای مذاکره با این مربیان به ایتالیا سفر کنند تا شاید بتوانند از این دو مربی تخفیف بگیرند.

اوضاع در باشگاه پرسپولیس نیز چندان جالب نیست؛ با پایان فصل لیگ برتر هجدهم، برانکو ایوانکوویچ به‌علت پرداخت نشدن مطالباتش قرارداد خود را با باشگاه پرسپولیس فسخ کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که پرسپولیس آن فصل قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شده بود و به فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز رسیده بود. بعد از برانکو، گابریل کالدرون هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت و پرسپولیس با او موفق شد قهرمان نیم‌فصل شود. اما تصمیم‌های غلط مدیریتی یک بار دیگر باعث شد تا مسیر او و پرسپولیس از هم جدا و یکی از تیم های بزرگ پایتخت محکوم به پرداخت طلب این سرمربی شود.

نامدیران!

سرنوشت این پرونده‌ها و مقصران آن

در تمامی این موارد ضعف‌های مدیران فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس قابل مشاهده است و هیچ بعید نیست شرایط تیم‌ها از این نیز بدتر شود، اما در کنار محکوم‌ کردن مدیران این تیم‌ها باید به این موضوع نیز توجه داشت که وزارت ورزش نیز نسبت به آنچه اتفاق می‌‎افتد مسئول است. برای نمونه، مازیار ناظمی، رئیس پیشین مرکز روابط عمومی وزارت ورزش در توییتی نوشته بود: «در قرارداد ویلموتس بندی قرارداده‌ایم که در صورت فسخ از هر طرف تنها سه ماه جریمه پرداخت شود.‌ بزرگترین نقطه قوتی که در قرارداد کی‌روش و حتی برانکو هم وجود نداشت و دست فدراسیون و آقای تاج الان کلی بالاست.»

ناظمی با همین دست فرمان رفته و نشسته پشت رل فدراسیون اتومبیلرانی تا شاید طلوع معروفی که بارها درباره اش حرف زده بود از دل پیست و سرعت و گاز و ترمز بیرون بیاید!

احکام انضباطی بیشتر پرونده‌های این 5 مربی مربی صادر شده و مطابق انتظار طرف ایرانی بازنده بوده است. تنها در یک پرونده (استراماچونی) هنوز حکمی صادر نشده است. در طول دو سال گذشته مربیان خارجی به تیم‌های بزرگ فوتبال ایران آمده اند، اما همگی در دریافت مطالبات خود مشکل داشته‌اند و چهار نفر از این پنج نفر به‌دلیل این مشکلات توانستند قرارداد خود را فسخ کنند و تمام پول‌شان را طلب کنند.وینفرد شفر تنها فردی است که خودش قراردادش را فسخ نکرده و باتوجه به اینکه اخراج شده است، توانسته باشگاه استقلال را محکوم کند. تمامی این مشکلات باعث شده است تا این تیم‌ها غرق بدهی‌ها شوند و هر لحظه منتظر فاجعه بزرگ‌تری باشند.فجایعی که تن و بدن هواداران را می لرزاند و همیشه بیشترین آسیب را آنها از این اتفاقات می بینند.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها