۵ راه ساده برای موفقیت در کارآفرینی

خیلی از مردم تصوری که از یک کارآفرین موفق دارند کسی است که ۱۸ ساعت در روز کار می کند، فعالیتی جز غذا خوردن، سخت کار کردن و کم خوابیدن ندارد.

۵ راه ساده برای موفقیت در کارآفرینی

بنابراعلام سبکتو، در کل برای موفقیت در کارآفرینی قالب مشخصی در کار نیست و برای هر فرد و هر موقعیتی ممکن است متفاوت باشد. اما چند قانون وجود دارد که راه پیشرفت را برای شما هموارتر می کند و راز موفقیت در کارآفرینی هستند.

۱. هوشمندانه تر کار کنید، نه بیشتر

خیلی از مردم تصوری که از یک کارآفرین موفق دارند کسی است که ۱۸ ساعت در روز کار می کند، فعالیتی جز غذا خوردن، سخت کار کردن و کم خوابیدن ندارد.

ما تمایل داریم که راز موفقیت در کارآفرینی را فقط همین تلاش و کار کردن بی وقفه ببینیم. اما در واقعیت این موضوع کاملاً صادق نیست و کار کردن بی حد و حصر شما را به یک کارآفرین موفق تبدیل نمی کند.

یک ضرب المثل قدیمی بین کارآفرین ها باب بود که می گفت "اگر می خواهید کاری درست انجام شود، خودتان این کار را انجام دهید." این رویکرد ممکن است گاهی مؤثر باشد، اما اکثر مردم قادر نیستند برای مدت طولانی این حجم زیاد از کار را طاقت بیاورند.

کار بیش از حد منجر به خستگی می شود که این خستگی هم منجر به خطا می شود. علاوه بر این، چند نفر واقعاً مهارت انجام همه کارها را دارند؟ اکثر ما در واقع برای چند کار محدود توانایی خوبی داریم و چیزهای دیگری نیز وجود دارد که کارمان در این چیزها متوسط باشد.

موارد زیادی هم وجود دارد که در مسیر کارآفرینی با این موارد موجه می شویم و در این نمونه ها کارمان اصلا چنگی به دل نمی زند. شما باید یاد بگیرید که چگونه هوشمندانه تر کار کنید، نه سخت تر و این طرز فکر است که راز موفقیت در کارآفرینی شما خواهد بود.

۲. افرادی را استخدام کنید که در مواردی که خوب نیستید مشغول به کار شوند

توضیح این موضوع ساده است: افرادی را استخدام کنید تا کارهایی را انجام دهند که در آن خوب نیستید. با این کار می توانید روی مناطقی از کسب و کار که بیشترین ارزش را برای شما به ارمغان می آورد متمرکز شوید.

این در حالی است که خیالتان از باقی امور راحت است چرا که کار را به کاردان سپردید. این قضیه دو سر برد است، هم برای شما و هم برای کسانی که مشغول به کار می شوند.

شاید در ابتدای مسیر کارآفرینی اینکه نیرو اضافه کنید، به نظر ترسناک بیاید و فکر مخارجی باشید که روی دستتان می گذارد. به لطف فضای دیجیتال این موضوع تا حدی حل شده و می توانید از فریلنسرها و دورکارها با قیمت بهتری استفاده کنید.

۳. بیشتر کار کنید و کمتر هزینه کنید

استفاده از فریلنسرها ایده آل ترین وضعیت برای یک شرکت تازه تأسیس است. وقتی که در ابتدای مسیر کارآفرینی قرار دارید همکاری با فریلنسرها و دورکارها می تواند به نفعتان تمام شود و هزینه زیادی روی دستتان نگذارد. در حقیقت، به لطف عرضه و تقاضای اساسی می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

این رویکرد در مقایسه با کارمندان تمام وقت بسیار مقرون به صرفه تر است، چرا که فریلنسرها با کیفیت و قیمت مناسبی مشغول به فعالیت می شوند.

۴. از شکست نترسید (چرا که تجربه خواهید کرد)

تمام مواردی که در بالا گفتیم از جمله هوشمندانه بودن و برون سپاری کارها و کمتر هزینه کردن، همه گزینه های خوبی برای رسیدن به موفقیت هستند ولی تضمینی در کار نیست. باید واقع بین باشید و بدانید که همه کسب و کارها لزوما موفق نمی شوند.

گاهی اوقات زیرساخت نادرست یا رقابت تنگاتنگ و بیشتر از حد انتظار، مسیر را برای موفقیت پیچیده و غیرقابل عبور می کند. اغلب اوقات، شرایطی کاملاً پیش بینی نشده اتفاق می افتد و جلوی حرکت رو به جلوی شما را می گیرد. مهم ترین نکته در این مواقع این است که از شکست نترسید. نه این که به استقبال شکست بروید، ولی هیولای خیالی هم تصورش نکنید.

۵. روزتان را هدفمند شروع کنید و مشتاقانه به پیش بروید

بزرگترین عامل موفقیت یک کارآفرین این واقعیت به ظاهر ساده است: آنها هر روز با انگیزه و انرژی از خواب بیدار می شوند و سخت تلاش می کنند تا همه امور را سر و سامان بدهند. یک کارآفرین موفق حتی تحت فشار هم کم نمی آورد.

یک بار استیو جابز گفت: " زندگی می‌تواند به مراتب گسترده‌تر باشد به محض این که یک حقیقت ساده را دریابید که هر چیزی در اطراف شما وجود دارد، هرچیزی که اسم زندگی روی آن گذاشته اید به وسیله افرادی درست شده است که چندان باهوش‌تر از شما نبوده اند. شما می توانید این زندگی را تغییر دهید و چیزهایی بسازید که افراد دیگر از آن استفاده کنند"

در حالی که تمام مراحل بالا موفقیت را تضمین نمی کند، اما می توانند به شما کمک کنند تا شانس موفقیت به نفع شما رقم بخورد. اگر این بار شکست بخورید، شانس بیشتری برای موفقیت دفعه بعد دارید.

به یاد داشته باشید، هر مشکلی راه حلی دارد. روی تفکر خوب متمرکز شوید و کارها تا جایی که امکان دارد برون سپاری کنید و خودتان تفکر هوشمندانه تر داشته باشید.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها