پلیس به تظاهرات مخالفان محدودیت‌های کرونایی در برلین پایان داد

برخی نظریه‌پردازان تئوری توطئه و بسیاری از گروه‌های افراطی ملی‌گرا که پیش از بروز بحران کرونا نیز با جامعه چند فرهنگی آلمان مخالف بودند، در تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونایی حضور فعالی داشتند.

پلیس به تظاهرات مخالفان محدودیت‌های کرونایی در برلین پایان داد

پلیس برلین گزارش داد که بیش از ۱۰ هزار نفر در راهپیمایی علیه محدودیت‌های مرتبط با کرونا در پایتخت آلمان شرکت کرده‌اند. تظاهرکنندگان فاصله اجتماعی را رعایت نکرده‌اند و پلیس به تجمع آنان پایان داد.

اعتراض مخالفان مقررات و قوانین مرتبط با کرونا در آلمان امروز شنبه هشتم شهریور (۲۸ اوت) در دروازه براندنبورگ برلین آغاز شد. تظاهرکنندگان از ماسک صورت استفاده نکرده و دستورالعمل‌های مرتبط با کرونا را زیر پا گذاشتند.

پلیس که برای مقابله با نقض مقررات مرتبط با کرونا و رعایت نکردن فاصله اجتماعی، از تظاهرکنندگان خواسته بود تا به تجمع خود پایان دهند، در نهایت به راهپیمایی آنان پایان داد.

این تظاهرات به ابتکار گروهی در اشتوتگارت به نام Querdenken 711 سازماندهای شده بود که مورد حمایت راست‌گرایان افراطی و طرفداران تئوری‌های توطئه هستند.

این حرکت‌ اعتراضی امکان مناسبی برای قدرت‌نمایی نیروهای افراطی راست فراهم کرده بود. تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن "آزادی"، "حقیقت" و "صلح" نوشته شده بود.

در تظاهرات امروز در برلین افرادی از گروه‌های سنی مختلف و حتی شماری از خانواده‌ها با فرزندان خود شرکت کرده بودند.

برخی نظریه‌پردازان تئوری توطئه و بسیاری از گروه‌های افراطی ملی‌گرا که پیش از بروز بحران کرونا نیز با جامعه چند فرهنگی آلمان و سیاست‌های اروپامحور دولت این کشور مخالف بودند، در این تظاهرات حضور فعالی داشتند. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان و سیاستمداران در آستانه برگزاری راهپیمایی به معترضان در این باره هشدار داده بودند.

پلیس برلین ابتدا تظاهرات امروز را ممنوع کرده بود، اما دادگاه این شهر حکم به لغو این ممنوعیت داد و برگزاری تظاهرات را مجاز اعلام کرد.

البته تأکید شده بود که برگزارکنندگان بایستی محل قرار گرفتن تریبون را اندکی تغییر دهند تا فاصله کافی رعایت شود. از آنان همچنین خواسته شده بود تا به طور مرتب از طریق بلندگوها از شرکت‌کنندگان بخواهند که فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

منبع: دویچه وله

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها