اطلاعات ملی آمریکا: کنگره به افشای اطلاعات طبقه بندی متهم است

رییس آژانس اطلاعات ملی آمریکا از تصمیم خود برای ارائه نکردن گزارشات امنیتی انتخابات ماه نوامبر آمریکا به کنگره دفاع کرد و دلیل تصمیمات خود را افشای اطلاعات طبقه بندی شده توسط برخی از اعضای کنگره اعلام کرد.

اطلاعات ملی آمریکا: کنگره به افشای اطلاعات طبقه بندی متهم است

جان راتکلیف رییس آژانس اطلاعات ملی آمریکا در دفاع از عدم ارائه گزارشات انتخاباتی، کنگره را به افشای اطلاعات طبقه بندی متهم کرد.

راتکلیف در مصاحبه با برنامه سیدنی مورنینگ از تصمیم خود برای ارائه نکردن گزارشات امنیتی انتخابات ماه نوامبر آمریکا به کنگره دفاع کرد و دلیل تصمیمات خود را افشای اطلاعات طبقه بندی شده توسط برخی از اعضای کنگره اعلام کرد.

راتکلیف افزود: تنها بعد از پایان یافتن جلسه ی گزارش انتخاباتی، یکی از اعضای کنگره بلافاصله به یکی از نهادها مراجعه کرد و به دلایل سیاسی اطلاعات محرمانه و طبقه بندی آن جلسه را افشا کرد.

راتکلیف در مورد دخالت های انتخاباتی روسیه و چین در انتخابات آتی آمریکا گفت: من نمی خواهم نقش روسیه (در دخالت در انتخابات آمریکا) را کوچک جلوه نشان دهم. آنها تهدیدی جدی برای امنیت ملی هستند اما روز به روز تهدیدهایی که از سوی چین با آن روبرو هستیم به طور چشمگیری بیشتر است.

آدام شیف رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در هفته گذشته دولت ترامپ را به روایت نادرست برای کم اهمیت جلوه دادن دخالت های روسیه در انتخابات ۲۰۲۰ متهم کرد.

شیف به شبکه سی ان ان گفت: آنها (آژانس اطلاعات ملی آمریکا) قصد دارند به جای ارائه گزارش شفاهی تنها به یک گزارش مکتوب در مورد امنیت انتخابات آتی بسنده کنند.

شیف افزود: کتمان حقیقت پنهان کاری است روس ها دوباره برای کمک به رئیس جمهوری در انتخاب مجدد وی مداخله می کنند.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها