اولین سفر خارجی آیت الله خامنه ای به کدام کشور بود؟

آیت الله خامنه ای در اولین سفرخارجی خود به عنوان رئیس جمهور با حافظ اسد دیدار کردند.

اولین سفر خارجی آیت الله خامنه ای به کدام کشور بود؟

اولین سفر خارجی آیت الله خامنه ای به عنوان رئیس جمهور در شهریور ماه سال 1363 صورت گرفت. ایشان در این سفر با حافظ اسد رئیس جمهور وقت سوریه دیدار و گفتگو کردند.

اولین سفر خارجی آیت الله خامنه ای به کدام کشور بود؟

منبع: خبرآنلاین

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • رضا.
    0

    سوالی در ذهنم سالهاست که بی جواب مانده و اینکه چرا رهبر در کشور ما سفر خا جی نمی‌رود. در مورد امام خمینی که حتی سفر استانی هم نمی‌رفت شاید کبر سن یااحیانا وضعیت جسمانی مانع بود ولی در مورد رهبری واقعانمیدانم علت چیست. اگر جواب عده ایی این است که رهبر مسئولیت مستقیم در اداره کشور یا سیاست خارجه ندارد ولی ما شاهد دیدار بلند مرتبه ترین مقامات دنیا در سفر به ایران با ایشان هستیم.

    نظرات شما -
    • yaser
      0

      رهبر انقلاب سفرهای خارجی در دوره ریاست جمهوری رفته اند. در دوره رهبری، به نظر من، شان ولایت فقیه ایجاب نمی کند که ایشان مهمان کشورهای دیگر باشند

    • رضا.
      0

      ببخشید شان ولایت یعنی چه؟ اگر حرف شما ملاک باشد باید رهبران دینی و یا حتی پیامبر و ائمه که همزمان حکومت هم می‌کردند به خاطر شان امامت و رسالت نباید سفر کنند! به نظرم منطقی نمی آید.

    • داروغه
      0

      شیطنت نکن ،آرام باش

    • ملاک قانون است
      0

      در کشور ما قانون به شکل تشکیلاتی وظایف را تقسیم کرده و مسئولیتها و چگونگی عملکرد در زمانها و شرایط مختلف قید شده است. مثلا رئیس جمهور حکم اداره کشور و امورات اجرایی کشور را دارد و به توسط وزیرانی که هستند این امورات انجام میپذیرد ، پس حتی در باب انجام امورات خارج از کشور هم در بیشتر اوقات رئیس جمهور حضور ندارن و وزیر مربوطه کار را انجام میدهند ، و رئیس جمهور فقط در صدر مقامات بلند پایه به کشورهای خارج سفر میکنند. در هر صورت در قانون ما اینطور آمده که رهبری هم وظایفشان مشخص است. هر چند ایشان هم زمان ریاست جمهوری طبق وظایفشان به کشورها سفر میکردن.

  • رفیق
    0

    به «روسیه» رفته و خواهد رفت.

  • داروغه
    0

    رهبرم ایران به فدایت

  • مهری
    0

    اگرکمی برسی کنید می بینید رهبرهای دینی کشورهای دیگر هم زیاداهل سفرهای خارجی نیستند مثل پاپ،۲-اگرمی رفت؟ می گفتین چرا خارج میره۳-رهبربیشتربراین نظراعتقاددارند:هیچ کس نه خواراند پشت ما جزناخن انگشت ما،هرچه خود داشت زبیگانه تمنا میکرد.مسئولا هم اگر مثل ایشون به جوانان کشور اعتمادمی کردن این همه بیکارنبود..........ظریف این همه میره چکارکرده؟؟!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها