جابه‌جایی روستاهای سیل زده خوزستان منتفی شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت:جابه جایی روستاهای سیل زده غرب خوزستان که در جریان سیل فروردین ماه ۱۳۹۸ متحمل خسارت سنگین شدند به دلیل پیامدهای اجتماعی و هزینه‌زیاد منتفی و از دستور کار خارج شد.

جابه‌جایی روستاهای سیل زده خوزستان منتفی شد

مسعود انصاریان افزود: به منظور ایمن سازی ۱۶روستای غرب خوزستان واقع در حریم یا بستر رودخانه دایک‌هایی احداث شده تا در صورت بروز سیلاب احتمالی ، این روستاها محفوظ بمانند و آب وارد منازل نشود.


وی با اشاره به اینکه برای جا به‌جایی این روستاها به نقاط امن‌تر مقاومت‌هایی از سوی اهالی صورت گرفت افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با درک این موضوع ، تدابیر فنی و حفاظتی برای این روستاها در نظر گرفت و در نهایت بازسازی این روستاها به صورت "درجا" صورت گرفت.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با بیان اینکه پس از وقوع سیلاب بی سابقه ، مطالعاتی برای امکان سنجی جا به‌جایی روستاهای در معرض خطر سیلاب در حاشیه رودخانه های کرخه و دز صورت گرفت افزود: بنیاد مسکن برای ایمن سازی این روستاها وارد عمل شد و با رعایت موازین فنی اقدام به ایمن سازی و ایجاد دایک های حفاظتی و احداث خانه های روستایی با ارتفاع مناسب کرد تا در صورت ورود آب به روستاها ، جریان سیلاب وارد منازل نشود.


در جریان سیلاب بی سابقه فروردین ماه ۱۳۹۸ که با طغیان رودخانه های کارون ، دز و کرخه همراه بود حدود ۹۰ روستای غرب خوزستان در محاصره سیل قرار گرفتند و عملیات امداد رسانی به این روستاها تنها از طریق هوا و قایق صورت گرفت.


این سیلاب بیش از ۱۶۰هزار میلیارد ریال به زیرساخت‌های خوزستان خسارت زد و بیش از ۲۰۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی را زیرآب برد.
بیشترین حجم خسارت سیلاب در روستاهای دشت آزادگان ، حمیدیه ، شوش ، شوشتر و هویزه گزارش شد.


این سیلاب به ۲۵هزار و ۸۲۵ واحد روستایی خسارت زد.

عملیات مرمت واحدهای آسیب دیده روستایی خوزستان ناشی از سیلاب به پایان رسیده و روند احداث بیش از پنج هزار واحد مسکونی روستایی در شرف پایان است.

منبع: ایرنا

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها