دو قدم مانده به آغاز لیگ والیبال؛ بلاتکلیفی ستاره‌های ملی‌پوش

در حالی که تنها ۹ روز دیگر به آغاز رقابت‌های لیگ والیبال ایران زمان باقی مانده اما برخی ستاره‌های تیم ملی وضعیت نامعلومی دارند.

دو قدم مانده به آغاز لیگ والیبال؛ بلاتکلیفی ستاره‌های ملی‌پوش

سوت رقابت‌های لیگ والیبال ایران ۹ روز دیگر به صدا درمی‌آید و پس از یک وقفه طولانی دوباره هیجان به والیبال برمی‌گردد. اواخر سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات لیگ برتر والیبال نیمه کاره تمام شد و حالا پس از ۷ ماه وقفه طولانی‌مدت قرار است لیگ والیبال دوباره از سر گرفته شود، از بین رشته‌های توپی تاکنون تنها والیبال مجوز برگزاری رقابت‌های لیگ را کسب کرده و قرار است امسال لیگ با شرایط خاص و بدون حضور تماشاگر برگزار شود.

در شرایطی که والیبالیست‌ها این روزها در تمرینات پرفشار به سر می‌برند تکلیف ستاره‌های والیبال هنوز مشخص نیست. سعید معروف کاپیتان و ابرقدرت والیبال ایران سال گذشته با لیگ چین به توافق رسید اما با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی مسابقات لغو شد و معروف هم برای اینکه از شر ویروس منحوس کرونا که مبدا آن از چین آغاز شد در امان باشد راهی آمریکا شد. پس از هفت ماه بلاتکلیفی لیگ چین در اواخر مردادماه سال جاری، به صورت متمرکز برگزار شد اما با توجه به تصمیم برگزارکنندگان لیگ، رقابت‌ها بدون بازیکن خارجی در حال برگزاری است و به این ترتیب سعید معروف نتوانست به تیمش بازگردد.

در مورد وضعیت پاسور تیم ملی امیر خوش‌خبر گفته است:«سعید معروف به قراردادش با تیم چینی پایبند است. متاسفانه لیگ چین بدون حضور بازیکنان خارجی در‌حال برگزاری است. سعید خیلی دوست دارد در چین بازی کند. او با این‌که می‌توانست قراردادش را کنسل کند، این کار را نکرد. برای فصل جدید هم مذاکراتی توسط مسئولان باشگاه بایک‌موتورز با معروف انجام شده و شاید درنهایت به تمدید قرارداد منجر شود.»

البته در این میان صحبت از تیم‌های پیشنهاددهنده از جمله ایتالیا و لهستان هم شده است اما تاکنون هیچکدام به صورت رسمی نبوده و فعلاً وضعیت ستاره تیم ملی والیبال ایران نامشخص است. باتوجه به اینکه در سال ۲۰۲۰ هیچ رویداد ملی برگزار نمی‌شود و خیلی از کشورها هم به دنبال این هستند که لیگ خود را زودتر برگزار کنند تا بازیکنان در شرایط آمادگی قرار بگیرند این نگرانی برای معروف وجود دارد که در شرایط آمادگی قرار نگیرد. کاپیتان تیم ملی کشورمان در این مدت تنها در مسابقات قاره‌ای به میدان رفته است و باتوجه به اینکه برای فصل جدید هم هنوز وضعیت مبهمی دارد بنابراین در شرایط مسابقه قرار نمی‌گیرد و در سال منتهی به المپیک برخی نگرانی‌ها از شرایط آمادگی او وجود دارد.

به غیر از سعید معروف، امیر غفور دیگر ستاره والیبال ایران هم این روزها بلاتکلیف است؛ غفور که سال گذشته در تیم لوبه ایتالیا یکی از بهترین تیم‌های جهان بازی می‌کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور شد به ایران برگردد. البته غفور در این تیم کمی با بدشانسی روبه‌رو شد به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر در بیشتر مواقع نیمکت‌نشین بود. به هر حال او هم‌اکنون در ایران به سر می‌برد و وضعیتش مشخص نیست. البته تیم سایپا با هدایت کارخانه در چندین نوبت قصد داشت تا نظر او را برای حضور در این تیم جلب کند اما این کار صورت نگرفت. به نظر می‌رسدبا توجه به اینکه تنها ۹ روز دیگر تا شروع لیگ باقی مانده این دو بازیکن قدرتمند والیبال ایران در لیگ امسال حضور نخواهند داشت. البته هنوز نقل و انتقالات اروپا به پایان نرسیده و آن‌ها می‌توانند برای حضور در یک تیم اروپایی امیدوار باشند.

به هرحال نباید فراموش کرد که در سال منتهی به المپیک هنوز تکلیف تیم ملی والیبال کشورمان مشخص نیست و باید دید بالاخره نیمکت تیم ملی به چه کسی می‌رسد؛ با توجه به این بلاتکلیفی در سال منتهی به المپیک و نبود مسابقه ملی، آمادگی والیبالیست‌ها در باشگاه‌های یکی از موضوعات مهم است که نباید آن را نادیده گرفت و حالا نداشتن تیم برای این دو ستاره والیبال ایران کمی نگران‌کننده شده است.

منبع: آنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها