مروری بر حواشی اعتراض آلمانی‌ها به محدودیت‌های کرونایی؛

مرکل در خطر، اروپا در وحشت / آلمان به دست پسران هیتلر فتح می‌شود؟

تجمع برلینی‌ها یکی از هنجارشکنانه ترین تجمعات و اعتراضات در سالهای اخیر بوده است. بیش از 38 هزار برلینی در میدان اصلی این شهر جمع شدند. اما آنچه جالب است نه صرف اجتماع آنها بلکه شعارها و گردانندگان آنها بوده است.

مرکل در خطر، اروپا در وحشت / آلمان به دست پسران هیتلر فتح می‌شود؟

به گزارش خبر فوری ، اعتراضات و راهپیمایی بزرگ آلمانی‌ها بر ضد قوانین کرونایی دولت این کشور باعث حیرت جهانیان شده است. بسیاری انگشت به دهان مانده و به تجمع عظیم آلمانی‌ها در برلین نگاه می‌کنند. به شعارهای افراطی مردم که ماسک را پوشش بردگی می‌دانند؛ به کمک خواستن مردم یکی از مهم ترین کشورهای اروپا از ترامپ و پوتین و به دشنام‌های زشت پیروان هیتلر به آنگلا مرکل. آیا به راستی زلزله ای در آلمان در حال وقوع است؟ آیا این جماعت هنجارشکن عفونتی هستند که سالها زیر پوست آلمان جمع شده و بعد از سالها مانند چرک و خون یک دمل چرکی بیرون زده اند؟ آیا واقعا آلمان‌ها مانند دهه 30 میلادی می‌توانند دنیا را به حیرت انداخته و موجب وحشت همگان شوند؟

اینها پرسش‌هایی هستند که شاید نشود به راحتی به آنها پاسخ داد و برای درک دقیق آن احتیاج به زمان داریم. اما آنچه مشخص است این است که آلمان‌ها در تجمعات چند روزه اخیر خود همه را متحیر کرده اند. به نظر می‌رسد که کشور مقتدر و با ثباتی که آنگلا مرکل ساخته است در حال فروریختن است.

درباره تجمعات برلین مطالب بسیاری نگاشته شده و تحلیلگران بسیاری در این باره قلم زده اند. "آنا سوربری"(Anna Sauerbrey) تحلیلگر نیویورک تایمز از ابعاد مختلف به این مساله نگاه کرده و آن را بررسی نموده است. در این گزارش مروری بر تحلیل او بر وقایع چند روزه برلین داریم. می‌توان نظر تحلیلگر نیویورک تایمز را در 5 بند خلاصه کرد و در قالب فقرات زیر آورد و آن را خلاصه نمود:

1 . تجمع چند روز قبل برلینی‌ها یکی از هنجارشکنانه ترین تجمعات و اعتراضات در سالهای اخیر بوده است. بیش از 38 هزار برلینی در میدان اصلی این شهر جمع شدند. اما آنچه جالب است نه صرف اجتماع آنها بلکه شعارها و گردانندگان آنها بوده است. احزاب راست افراطی اصلی ترین و فعال ترین گروه در این تجمع بوده اند. افرادی که در برلین جمع شدند نیز ظاهری به شدت هنجارشکنانه داشتند. بسیاری از آنها روی دست خود علامت صلیب شکسته را خالکوبی کرده بودند که نشان آلمان نازی است. شعارهای این افراد نیز عجیب بود. "ماسک بردگی را بردارید"، " ما مردم آلمان هستیم" و "ترامپ و پوتین باید آلمان را آزاد کنند" از جمله اصلی ترین شعارهای معترضان بود.

2. در این تظاهرات عده زیادی پرچم Reichsflagge را حمل می‌کردند. این پرچم نشان مخصوص نازی‌ها است که سه رنگ سیاه، سفید و سرخ دارد و در وسط آن هم برخی نمادهای نازیسم ترسیم شده است. همین پرچم نشان می‌دهد که معترضین از چه سنخ و گروهی بودند. بسیاری از این افراد به شدت خشن بودند تا جایی که برای اولین بار در دهه های اخیر برخی از آنان به سمت پارلمان آلمان رفته و سعی در تصرفش داشتند.

3. آنچه بهانه اعترض بوده برداشته شدن محدودیت های کرونایی است. اما همه به خوبی می‌دانند که هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند با دستورالعملی که به شدت موفق بوده و باعث کاهش ابتلا و تلفات در آلمان شده مخالفت کند. به نظر می‌رسد که این اتفاق بهانه ای بیش نیست و علت خروش را باید در جایی دیگر جستجو نمود. به نظر می‌رسد برخی افراد ذی نفوذ پشت این اعتراضات قرار دارند؛ افرادی که توانسته اند مردم معترض را بسیج نموده و علیه دولت به کار بگیرند. میشیل بالوِگ(Michael Ballweg) یکی از این افراد است. بالوگ کارآفرین و تاجر مشهور اشتوتگارتی است که مجموعه Querdenken 711 را تاسیس و اداره می‌کند.

محدودیت‌های کرونایی کسب و کار او و افرادی شبیه او را به شدت مختل کرده است و به همین دلیل، افرادی مثل او تدارک اعتراضات بزرگی را فراهم نمودند تا موانع سود و تجارت خود را بردارند. بالوگ در سخنرانی های خود گفته که منکر کرونا ویروس نیست اما معتقد است این ویروس آنقدرها هم که دولت می‌گوید خطرناک نیست و بحث پاندمی و این چیزها جز یک مشت اراجیف نیستند.

چیزی که بالوگ در سخنرانی‌های خودش بر آن تاکید دارد بسیار عجیب بوده است. او در نطق اخیرش ترامپ را یکی از قهرمانان خود دانست که باعث تاسف او شده است. بالوگ تاکید کرد که ترامپ از وقتی از ماسک استفاده کرده دیگر قهرمان او نیست و نمی‌تواند در مقابل جنبش کرونایی بایستد.

4. نباید فراموش کرد که بالوگ فقط سر یک کوه یخ است. در دل جنبش ضدیت با دولت و محدودیت های کرونایی افراد دیگری هم حضور دارند. در اعتراضات 9 می اشتوتگارت یک مجری رادیویی معتقد به تئوری توطئه به نام "کن یبسن"(Ken Jebsen) فعالیت بسیاری کرد. او یک فعال رسانه ای است که در یوتیوب هم فعال بوده و عقاید ضد یهودی دارد. یبسن در تظاهرات اشتوتگارت گفته بود که ویروس کرونا مثل "اسب تروا" است که مخفیانه وارد محیط زندگی ما شده و به آرامی در تلاش است که کمپانی های مشهور (غالبا یهودی) را ثروتمند کرده و مردم آلمان را فقیرتر کند.

به جز یبسن و بالوگ، افراد دیگری مانند "ولفگانگ ودارگ"(Wolfgang Wodarg) هم در دل اعتراضات حضور دارند. ودراگ قبلا عضو پارلمان آلمان و حزب سوسیال دموکرات بوده و اکنون به علت مخالفت با مرکل در کنار راست های افراطی ایستاده است.

5. نکته مهم و قابل توجه اما در این اعتراضات این است که اگرچه راست‌های افراطی و گروه‌های تندرو توانستند عنان اعتراضات را به دست گرفته و خود را رهبر معترضین و مخالفین نشان دهند اما نباید از یاد برد که بدنه اصلی معترضین را طبقه متوسطی تشکیل می‌دهند که هیچ علقه ای به ایده آل‌ها و آرمان‌های راست افراطی ندارند. غالب این افراد را جوانانی تشکیل می‌دهند که به علت محدودیت های کرونایی بی‌کار شده و دچار مشکلات اقتصادی هستند. این افراد با مشکلات زیادی مواجه هستند و به همین دلیل در مقابل دولت آلمان ایستاده اند.

البته نباید فراموش کرد که در دهه 30 هم همین مشکلات داخلی باعث رشد فزاینده گرایشات به نازیسم و در نهایت قدرت گیری آدولف هیتلر شد. از این جهت باید مراقب جریانات مختلف و حوادث گوناگون در آلمان بود چرا که بال زدن یک پروانه می‌تواند به راحتی به یک طوفان مخرب و بزرگ تبدیل شود.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ن.ص
    0

    جمله اول بند 3 اشتباه نوشته شده است.اگر تمام بند 3 را بخوانید متوجه می شوید.

  • مجید
    0

    زمانیکه شما به پوپولیسم در ایران با استناد از تجربیات لیبرالیسم در غرب حمله می کردید واز نئولیبرالیسم دفاع می کردید .متوجه نبودید سالهاست که پوپولیسم حرف اول دنیا است ولیبرالیسم فقط پوسته ای از ان مانده .دنیای غرب وهمسایگان ما سالهاست که با روش پوپولیسم انهم با شدید ترین وجه ان اداره می شود .یه نیم نگاهی به سخنرانی های ترامپ بکنید دقیقا مرزهای پوپولیسم را به نقطه وندالیسم وهرج ومرج رسانده سالهای بدی در انتظار مردم دنیا است خدا بخیر کنه.

  • م
    0

    تازه فهمیدند برده امریکان

  • محقق و کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی اجتماعی
    0

    متن مندرج ناشی از باورهای مبتنی بر تحریفات صهیونیسم در مورد شخصیت هیتلر و وقایع جنگ جهانی دوم است.حتی مطلع نیستید هیتلر شروع کننده جنگ نبوده و سناریوی ایجاد جنگ از سوی سران یهودی انگلستان و با اجرای ملعون چرچیل پیگیری می شده است! گویی هیچوقت دسترسی به مطالب مستقل نداشتید و فقط تاریخ سازیهایی متفقین را قطعی فرض نمودید! به هیچوجه منظور دفاع از هیتلر و جریان موجود نیست اما تحریفات . نیز افراط و تفریطها بسیار است! ضمنا عزیزانی که از اصطلاحاتی که به غلط رایج شده و استفاده می نمایند مثل «پوپولیسم» عرض شود معنی صحیح آن « توده گرا» است و لزوما معنی منفی ندارد و سیاسیون روشنفکر نمای کم سواد خودشیفته! منظورشان از کاربرد این واژه « عوام گرایی» است! حتی الامکان از کاربرد این اصطلاحات پرهیز نمائید!!

    نظرات شما -
    • آریا مهری
      0

      تاریخ را همواره فاتحین مینویسند، حاصل 80سال تحریف تاریخ، همین تصوری است که از شخصیت پیشوا (آدولف هیتلر) ساخته شده، توسط متفقین،،،

  • مهری
    0

    انشاالله ادامه داشته باشد چون مرکل خیلی خودشودسته بالا می گیردو به دیگر کشورها مثل یه عقب مونده نگاه می کنند!! خوب می شدراهپیما یان یادش بیارندچندسال پیش آمریکایی‌ها اتاق خوابشو شنود میکردن تاانقدرسنگ انهارابه سینه نزنه .

  • شما
    0

    هیجان انگیز است!! هایل هیتلر

  • آریا مهری
    0

    وقتی گلوبالیست های چپول (فراماسون) قدرت رو در بیشتر کشورها در دست گرفتن، و با نظریه اختلاط نژادی، وایجاد جنگ های مختلف بویژه در خاورمیانه وآفریقا، باعث مهاجرت گسترده به سوی اروپا شدند، باعث سلب هویت هم در مهاجرین در مبدا و هم مردم میزبان شدند، دلیلی شد به عکس العمل مردم کشورهای مقصد، از این رو در بیشتر کشورها ی جهان وطن پرست های واقعی وادار به واکنش شدند، نمونه این واکنش ها و روی کار آمدن دولت های راستگرا رو میتوانید در اتریش، مجارستان، ایتالیا، آمریکا، برزیل، لهستان، کروواسی و،،، ببینید، در واقع اعمال گلوبالیست هایی مثل مرکل، ماکرون، باراک اوباما، و،،،،باعث هلوکاست نژاد سفید در جهان شده، به عنوان نمونه تا سال 2050کشور فرانسه، کشوری سیاهپوست با اقلیتی سفید پوست خواهد بود (یه نگاه به تیم ملی فوتبالشون بندازید)، تا همان سال کشور آلمان بیشتر از 50درصد جمعیتش از مهاجرین تشکیل شده، این وضعیت در مورد آمریکا، ایتالیا، وانگلیس بهتر نخواهد بود،،،، حضور بایدن (از تیم اوباما وگلوبالیست ها) در انتخابات آمریکا آخرین تیر ترکش این گروه پلید و کثیفه،،،،

  • داروغه
    0

    ایران کشوری بدون هیچ اعتراض

  • ناشناس
    0

    خدا گرایان با الهام گیری از وحی الهی در باره مشکلات بشری چه می گویند؟ --- خداوند بشر را با عقل و اراده آفریده است. خداوند اصول و ریشه های حقیقی نیکیها و بدیهای رفتاری و گفتاری و پنداری را به بشر توسط پیامبران ابلاغ کرده است. خداوند بشر را توسط پیامبران به سود مثبت و سازنده ی کلی برگزیدن خوبیها و زیان منفی و مخرب کلی بدیها آگاه کرده است. خداوند بشر را آگاه کرده که عقل بشری او بر اراده ی بشری او حاکم و ناظر است خداوند عقل بشر را با کمک سرشت او توان داده که به تفکیک خوبییهای سرشتی سودمند سازنده و مثبت از بدیهای منفی مخرب بپردازد. خداوند بشر را برای مدیریت بهینه ی زندگی خویش بنفع فرد و جامعه به پیروی از عقل و حاکم کردن عقل بر اراده ی خویش در رفتار و گفتار و پندار از راه وحی الهی به پیامبران آگاه کرده و حجت را بر بشر تمام نموده است. خداوند سودهای کلی مثبت و سازنده ی حاکمیت عقل بشر بر اراده ی او را در زندگی این دنیا و پس از مرگ و زیانهای گریز اراده ی بشر از حاکمیت عقل را به بشر گوشزد کرده است. قوانین و ضعی بشر بر مبنای گزینشهای نیک سرشت انسانی او برای وادار کردن او به پیروی از حاکمیت عقل در رفتار و گفتار و پندار و مهار کردن خرد گریزی اراده ی او که با رد هدایت عقل به سوی بدیها می رود پایه ریزی شده اند. بشر با عقل خود به حقانیت این قوانین باور دارد و به پاداش نیکیها و مجازات بدیها متناسب با آثار خوب و بد با کمک سرشت خود اذعان کرده و تسلیم شده است. همه ی آثار زیان بار انواع مشکلات بشر در دنیا و پس از مرگ از گریز اراده ی او از حاکمیت عقل سرچشمه می گیرند. سنت همیشگی الهی بتناسب هر اندازه آثار بد گریز ارداه بشر از حاکمیت عقل برای او در دنیا و پس از مرگ مجازات رقم می زند. وحی خداوند بتناسب آثار حاکم ساختن عقل بشر بر اراده ی او در رفتار و گفتار و پندار پاداشهای مضاعف برای بشر تعیین کرده است. بشر با سرشت خود هنگامی که با عقل خود به حجم آثار نیک و بد رفتار و گفتار و پندار خویش بر فرد و جامعه و محیط کاملا پی می برد و آگاه می شود به حجم مجازات و پاداش اذعان می کند و به این پاداش و مجازات تسلیم می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها