کارگران کنتورسازی قزوین تمامی مطالبات خود را دریافت کردند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: کارگران کنتورسازی قزوین پس از گذشت پنج سال تمامی مطالبات خود را دریافت کردند.

کارگران کنتورسازی قزوین تمامی مطالبات خود را دریافت کردند

منوچهر حبیبی اظهار داشت: کارخانه کنتورسازی به دلایل متعدد به ویژه سوءمدیریت توسط مدیرعامل کارخانه از حدود 5 سال گذشته دچار مشکل در روند تولید شده بود در حالی که روز گذشته تمامی مطالبات را دریافت کردند.

وی افزود: در این مدت که روند تولید نسبت به ظرفیت رسمی کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده بود، مطالبات مالیاتی، تامین اجتماعی و سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان نیز فشار زیادی را به کارخانه وارد می‌کرد و عملاً توان پرداخت این حجم از مطالبات وجود نداشت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با تاکید بر اینکه مدیریت استان موضوع را پیگیری کرده و در سه سال اخیر اجازه تعطیلی این واحد را نداده بود عنوان کرد: با توجه به افزایش روز افزون مطالبات بیرونی، اداری، مالیاتی و همچنین عدم تامین مواد اولیه به واسطه سوءمدیریت به وجود آمده به ناچار واحد تولیدی از ابتدای امسال تعطیل شد.

وی با بیان اینکه مدیرعامل و مالکان واحد تولیدی هم اکنون در زندان هستند و سرنوشت این واحد نیز همچنان در حال پیگیری است، تصریح کرد: مدیریت استان تلاش می‌کند تا این واحد تولیدی مجدد به فعالیت بازگشته و کارگران نیز بر سر شغل سابق خود بازگردند.

حبیبی عنوان کرد: یکی از نگرانی‌های جدی مدیران استانی معوقات و مطالبات کارگرانی بود که برخی از آنها حتی تا دو سال حقوق و مزایا دریافت نکرده بودند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: در دو مرحله قبلی بخشی از مطالبات کارگران با تدابیر استاندار و مدیران استانی و همکاری سایر دستگاه‌ها پرداخت شد این در حالی است که در سفر اخیر معاون برنامه و بودجه به استان مبلغی از محل فروش بخشی از سهام شرکت کنتورسازی در یکی از استان‌های دیگر به خزانه واریز شده بود که مجدداً به استان قزوین عودت داده شد تا مطالبات کارگران پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام کارگران این واحد تولیدی بیمه‌ بیکاری معرفی شده و می‌توانند برای اخذ این بیمه به سازمان تامین اجتماعی استان مراجعه کرده و از پانزدهم شهریورماه بیمه بیماری خود را دریافت کنند‌‌.

حبیبی عنوان کرد: دستگاه‌های خدمت‌رسان نیز از این کارخانه مطالباتی دارند اما چون مطالبه کارگری جزو دیون ممتاز شمرده می‌شود پیش از پرداخت هر مطالبه‌ای دیگر ابتدا معوقات و مطالبات کارگران پرداخت شد‌.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: تمامی مطالبات کارگران کنتورسازی روز دوشنبه 10 شهریورماه پرداخت شده و اگر کارگران زیر مجموعه این واحد تولیدی نیز معوقاتی داشته باشند پس از بررسی موضوع مطالبات آنان نیز پرداخت خواهد شد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها