فعال سیاسی اصولگرا:

بعید است اصولگرایان از لاریجانی حمایت کنند

فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که محتمل نیست که جریان اصولگرا از علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حمایت کنند.

بعید است اصولگرایان از لاریجانی حمایت کنند

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز با اشاره به احتمال حضور لاریجانی در انتخابات سال ۱۴۰۰، گفت: از قدیم گفته اند که فرض محال محال نیست.

او ادامه داد: به نظرم در انتخابات آینده این جناح‌های مختلف هستند که باید برای لاریجانی شرط بگذارند؛ شرط جناح‌های مختلف هم برای آقای لاریجانی این است که در صورتی تحت حمایت جریان ما خواهی بود که زیر چتر حمایتی سایر جریان‌های سیاسی نباشی، بنابراین ما به سمت انتخاباتی پیش می‌رویم که مرزبندی جناح‌ها بیشتر خواهد بود.

کنعانی مقدم افزود: با این حال اگر لاریجانی درصدد است تا جریان اصولگرا به عنوان عقبه تفکری او با هم متحد شده و از او در انتخابات حمایت کنند این امر چندان محتمل به نظر نمی‌رسد، مگر اینکه ما به دنبال این باشیم که در سال ۱۴۰۰ از یک دولت ائتلافی برخوردار باشیم؛ در این صورت همه جناح‌ها باید به جای کسب قدرت به این فکر باشند که مسائل و مشکلات کشور را حل کنند، زیرا می‌دانند جناح‌ها اگر درگیر رقابت‌های درونی شوند نمی‌توانند در انتخابات شانسی برای پیروزی داشته باشند.

دبیرکل حزب سبز اضافه کرد: اگر این اتفاق رخ دهد فردی که مورد قبول همه جناح‌ها و گروه‌ها باشد شانس بیشتری برای انتخابات دارد؛ بنابراین بعید می‌دانم که اصولگرایان از لاریجانی حمایت کنند، زیرا همانطور که گفتم مقبولیت ملی حرف اول را می‌زند.

او خاطرنشان کرد: ممکن است که ما در جناح‌های مختلف افرادی داشته باشیم که چندان هم نامشان بر سر زبان‌ها نیست، ولی این قابلیت را دارند که نقطه وصل سایر جناح‌ها برای تشکیل یک دولت کارآمد و ائتلافی باشند.

کنعانی مقدم درباره حزب متبوع لاریجانی،گفت: آقای لاریجانی خودش بار‌ها اعلام کرده که مستقل است و نمی‌خواهد برچسب جناحی یا گروهی بر او بخورد، اما از نظر برچسب فکری به اصولگرایان متمایل است؛ پس اگر به اصلاح طلبان متمایل شود رای اصولگرایان را از دست می‌دهد، بنابراین مستقل وارد شدن لاریجانی در انتخابات اقدام سختی برای او محسوب خواهد شد.

فعال اصولگرا درباره حمایت طیف اصولگرا از لاریجانی هم گفت: اصولگرایان طیف وسیعی بوده که برخی از آنها صرفا با لاریجانی همکار هستند و بیشتر آنها هم در برابر او ایستاده‌اند، پس به نظر می‌رسد که اگر آقای لاریجانی در صحنه انتخابات آینده تکلیف خود را نخواهد مشخص کند، نمی‌تواند رای جناحی داشته باشد مگر اینکه بخواهد رای خاکستری را جذب کند که آن هم شرایط خاص خود را دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها