پرونده گازرسانی به زاهدان امسال بسته می‌شود/ اخطار قطع سهمیه سوخت مایع و ال. پی. جی برای افرادی که مشترک گاز نشوند

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: پرونده گازرسانی به زاهدان امسال بسته خواهد شد و در حوزه ایرانشهر تقریبا شبکه کامل و در حال توسعه است.

پرونده گازرسانی به زاهدان امسال بسته می‌شود/ اخطار قطع سهمیه سوخت مایع و ال. پی. جی برای افرادی که مشترک گاز نشوند

رضا پنجابی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: گازرسانی به پهناورترین استان کشور با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همکاری سایر دستگاه‌ها در افق ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد.

وی افزود: از سال ۸۹ گاز وارد ایرانشهر و بعد از آن توسعه گازرسانی در سیستان و بلوچستان آغاز شد که در مرحله اول برای ۳۰۰ هزار خانوار و سپس برای ۷۰۰ هزار خانوار طرح جامع مصوب شد.

وی گفت: خطوط انتقال گاز در سیستان و بلوچستان در حال انجام بوده که از زاهدان به زابل در ۲ خط و زاهدان تا دو راهی دشتک با ۷۵ درصد پیشرفت در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: خط انتقال گاز از ایرانشهر به خاش و میرجاوه و همچنین به چابهار در سه فاز در حال انجام است.

وی بیان کرد: حدود ۶۶ درصد از شبکه‌های توزیع و تغذیه پوشش داده شده و در زاهدان، زابل، خاش، بزمان و گلمورتی دلگان عملیات اجرایی انجام می‌شود.

پنجابی با بیان اینکه یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه در زاهدان کار شده و ۱۰۰ کیلومتر دیگر آن در دست اجراست، گفت: طرح ضربتی گاز از سال ۹۷ در استان استارت خورده و تاکنون بیش‌از ۹۰ درصد زاهدان شبکه گذاری انجام شده است.

وی افزود: همگرایی خوبی در سیستان و بلوچستان ایجاد شده و از استان‌های معین مانند خراسان رضوی ، سمنان، همدان، فارس و گیلان به کمک این استان در بحث گازرسانی آمدند و تقریبا پروژه‌ها با تمامی شرایط سخت اقتصادی و ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم‌اینک شبکه گذاری گاز در زابل ۹۰ کیلومتر انجام شده و در بمپور ۱۳۰ و محمدان ۲۳۰ مشترک داریم و پیمان سپاری به خاش و شهرک صنعتی میرجاوه نیز صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: اقدامات اجرایی برای گازرسانی به دلگان و بزمان نیز شروع شده که امیدواریم هرچه سریعتر به شبکه سراسری متصل شوند.

پنجابی‌خاطرنشان کرد: در زاهدان گازرسانی به دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه آزاد اسلامی، بیمارستان‌های پیامبر اعظم (ص) و تامین اجتماعی انجام شده است.

وی گفت: ۲۸۰ مصرف کننده تجاری و ۳۰ واحد مذهبی داریم که یکی از اهداف استراتژیک این شرکت، گازرسانی به مصرف کنندگان عمده است و حدود ۱۰ واحد مصرف کننده گاز طبیعی در شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه گازدار شدند که این امر همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: پرونده گازرسانی به زاهدان امسال بسته خواهد شد و در حوزه ایرانشهر تقریبا شبکه کامل و در حال توسعه است.

وی ادامه داد: در هفته دولت نیز گاز به ورودی مجتمع بافت بلوچ و شهرک صنعتی ایرانشهر رسید و در این راستا ۳۰ واحد صنعتی پوشش داده می‌شوند.

پنجابی بیان کرد: در ایرانشهر ۹۷ واحد صنعت در نظر گرفته شده که پروژه تا پایان سال بهره‌برداری و ۳۶ میلیون متر مکعب گاز جایگزین فرآورده‌های نفتی و مایع می‌شود.

وی گفت: این شرکت سال گذشته به ۸۰ درصد اهداف خود دست یافته و دغدغه ما اینست که از سرمایه‌های انسانی بومی استفاده کنیم و در این راستا سال ۸۵ با توافق جهاد دانشگاهی ظرفیت‌های بومی آموزش دیدند و هم‌اینک حدود ۸۰ درصد ظرفیت بومی در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: از ظرفیت فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های استان نیز استفاده می‌شود و پیمانکاران مکلف شدند از نیروهای بومی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت گاز سیستان و بلوچستان رتبه 11را در سطح ملی دارد و امسال موفق شده در جایزه سرآمدی شرکت ملی گاز تقدیرنامه ۲ ستاره را کسب کند.

پنجابی ادامه داد: این شرکت همچنین در راستای اهداف کلان وزارت نفت قدم برداشته و مهمترین بحث آموزش و توانمندی نیروی انسانی است.

وی گفت: برای اولین بار در کشور شهروندان سیستان و بلوچستان می‌توانند از تسهیلات پنج میلیون تومانی گازرسانی بهره‌مند شوند که پیگیری برای افزایش این تسهیلات و همچنین ارائه تسهیلات به صنایع نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: پیش‌بینی می‌شود در فاز بعدی حجم زیادی از انشعابات گاز در حوزه‌های مختلف واگذار شود و هم‌اینک سه واحد نیروگاهی در استان داریم که به شبکه گاز متصل شدند.

وی اظهارداشت: هفت روستای گاز دار و ۸۰۰ مشترک روستایی داریم و ۲۶ روستا نیز بزودی به جرگه روستاهای دارای گاز استان افزوده خواهند شد.

پنجابی ادامه داد: برای گازدار کردن فضاهای آموزشی نیز مکاتبات زیادی صورت گرفته و ۸۰ درصد واحدهای آموزشی در زاهدان مشترک شرکت گاز هستند.

وی گفت: مطابق آخرین دستورالعمل ابلاغی اگر در زمستان مکانی باشد که علمک گاز نصب شده اما برای دریافت گاز مراجعه نکرده باشند، سهمیه سوخت مایع و ال. پی. جی آنها قطع می‌شود و سوختی نخواهند داشت.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: همچنین شهروندان می‌توانند در صورت بروز مشکل با شماره ۱۰۴ اتفاقات شرکت گاز تماس گرفته تا هرچه سریعتر مشکل برطرف شود.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها