امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی به ۸۴ مورد حادثه

معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امداد رسانی نیروهای هلال احمر به ۸۴ مورد حادثه در یک ماه گذشته در استان خبر داد.

امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی به ۸۴ مورد حادثه

حمزه اسعد زاده صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث یک ماه گذشته بیان کرد: طی این مدت نیروهای هلال احمر به ۸۴ مورد حادثه امدادرسانی کرده‌اند.

وی افزود: ۵۷ مورد از این مأموریت‌ها در حوادث جاده‌ای، شش مورد حضوری، یک مورد زلزله، ۱۳ مورد شهری و هفت مورد کوهستان بوده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: بیشترین حوادث در یک ماهه گذشته به ترتیب با ۱۴ حادثه مربوط به قاین، ۱۲ مورد مربوط به نهبندان و ۱۱ مورد مربوط به طبس بوده است.

اسعد زاده با بیان اینکه در این مأموریت‌ها به ۱۷۴ حادثه دیده امدادرسانی شده است، گفت: ۱۳۱ نفر از حادثه دیدگان در حوادث جاده‌ای، ۲۶ مورد در حوادث شهری، ۱۱ مورد کوهستان و شش مورد به صورت حضوری خدمات گرفته‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: از این تعداد ۲۰ نفر به طور سرپایی درمان شده ۳۸ نفر هم برای درمان به مراکز بیمارستانی منتقل شده اند.

برگزاری مانور لحظه صفر در زیرکوه

اسعد زاده با بیان اینکه ۳۰۲ نیروی عملیاتی در قالب ۱۱۵ تیم به این حوادث امدادرسانی داشته‌اند، افزود: همچنین ۱۱۱ خودرو امدادی شامل ۶۷ دستگاه آمبولانس و ۴۴ دستگاه خودروی نجات و ۱۶ ست تجهیزات اعم از ست سبک، کوهستان و غواصی در این حوادث به‌کارگیری شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۱ مورد عملیات رهاسازی توسط نیروهای هلال احمر انجام شده است، افزود: حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی همچون گذشته تعداد قابل توجهی را به خود اختصاص داده که کاهش آن نیازمند توجه ویژه رانندگان است.

اسعد زاده با اشاره به اهمیت توان و سرعت نیروهای عملیاتی در امدادرسانی ها بیان کرد: در راستای افزایش توان عملیاتی نیروها اقداماتی اعم از برگزاری مانور لحظه صفر در دستور کار جمعیت قرار دارد.

وی ادامه داد: در این راستا طی شب گذشته مانور لحظه صفر در پایگاه امداد و نجات سه راهی کلاته نو زیرکوه به منظور ارزیابی توان عملیاتی نجاتگران برگزار شد.

اسعد زاده افزود: در ارزیابی های پایان مانور، شاخص هایی اعم از آمادگی نیروها، روحیه، نشاط، بهره جستن از تجهیزات مورد نیاز، خودرو های آماده بکار، ترکیب تیم مستقر و تسلط کافی در بکارگیری تجهیزات مثبت ارزیابی شد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها