سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد:

تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات از ۱۳ شهریور شروع می شود

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: نامزدهای انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی، ستاد تبلیغاتی نخواهند داشت ولی می توانند مرکزی برای رتق و فتق امورات اجرایی و ساماندهی نمایندگان خود در شعب اخذ رای داشته باشند.

تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات از ۱۳ شهریور شروع می شود

سیداسماعیل موسوی گفت: بر اساس تقویم زمانی انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی، تبلیغات نامزدها از روز پنجشنبه ۱۳ شهریورماه در یازده حوزه انتخابیه شروع و یک هفته ادامه می یابد. ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۰ شهریورماه تبلیغات به پایان می رسد.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور که در پایان بیست و هشتمین جلسه ستاد انتخابات کشور سخن می گفت افزود: بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، تبلیغات نامزدها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می شود؛ بدین منظور، در هر استان، روسای دانشگاه های علوم پزشکی با حکم استاندار عضو ستاد انتخابات استان شده اند. علاوه بر آن، و به منظور کنترل و نظارت دقیق بر برنامه های تبلیغی نامزدها، کمیسیون تبلیغات در استانها با حضور معاون سیاسی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان، رییس هیات نظارت و مدیرکل صدا و سیمای استان تشکیل شده است.

موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه عمده فعالیت نامزدهای انتخابات در فضای مجازی و شبکه های استانی خواهد بود اظهار داشت: نامزدها ستاد تبلیغاتی نخواهند داشت ولی می توانند مرکزی برای رتق و فتق امورات اجرایی و ساماندهی نمایندگان خود در شعب اخذ رای داشته باشند. همچنین بر اساس قانون، نامزدها می توانند با هماهنگی فرمانداران و بخشداران از ظرفیت هایی که شهرداران و دهیاران در شهرها و روستاها فراهم می کنند برای نصب آثار تبلیغی خود استفاده کنند. آثار تبلیغاتی نامزدها نباید بیش از ۵۰ در ۷۰ سانتی متر باشد. ضمناً توزیع اقلام تبلیغاتی که بین مردم دست به دست می شود و باعث ابتلای مردم به ویروس کرونا می گردد ممنوع است و قطعاً جلوگیری خواهد شد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در ادامه به برگزاری جلسات هماهنگی با شورای نگهبان و صدا و سیما اشاره کرد و افزود: در این دوره بر اساس دستورالعمل های بهداشتی، بجای تجمعات و گردهمایی نامزدها و هوادارانشان، فرصتی فراهم شده تا نامزدها با همکاری صدا و سیما برنامه تبلیغی تولید کنند و از شبکه استانی در قالب برنامه های تلویزیونی و رادیویی پخش نمایند. این تصمیم به منظور پرهیز از تجمعات غیرضرور برای مهار کرونا و قطع زنجیره انتقال اتخاذ شده است. دستورالعمل ویژه­ای نیز تدوین شد که به استانداریها و فرمانداریها ابلاغ گردید.

سیداسماعیل موسوی در پایان با اعلام این که در این دوره ۲۲ نفر از نامزدهای انتخابات برای ورود به مجلس یازدهم رقابت خواهند کرد؛ از نامزدها و هوادارانشان خواست به پروتکل های بهداشتی توجه عمیق داشته باشند، با فرمانداریها و بخشداریها همکاری کنند و از هر نوع فعالیتی که موجب تشدید بیماری کرونا و ابتلای مردم می شود جداً پرهیز نمایند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها