مدارس قزوین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز به کار می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در صورت موافقت ستاد استانی مبارزه با شیوع ویروس کرونا، مدارس با رعایت نکات بهداشتی بازگشایی می‌شود.

مدارس قزوین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز به کار می‌کنند

حسنعلی اصغری پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با که با حضور لاری سخنگوی وزارت بهداشت در سالن جلسات باقرالعلوم مدیریت بحران استان برگزار شد، اظهار داشت: عملکرد مطلوب سیستم آموزش و درمان کشور در مدیریت شیوع بیماری توانست بسیار چشمگیر باشد که به عنوان یکی از شاخص ترین اتفاقات این حوزه با راه اندازی شبکه شاد توانست مدیریت مناسبی را در اوضاع داشته باشد.

وی بیان کرد: اگر چه سال گذشته به خوبی مدیریت شود و با وجود تعطیلی مدارس توانستیم مسیر آموزش را ادامه دهیم اما امروز به دلیل عواقبی که تعطیلی طولانی مدت مدرسه می‌تواند ایجاد کند تلاش ما این است که مدرسه بازگشایی شود و این کانون اصلی تربیت بتواند تا حد امکان نقش خود را در تعلیم و تربیت ایفا کند.

اصغری بیان کرد: تاکید ما این است که اگر بخواهیم مدرسه تعطیل شود و آموزش‌ها صرفاً از طریق فضای مجازی شکل بگیرد خطر ترک تحصیل در استان شکل خواهد گرفت و مسدود کردن این پل ارتباطی ایجاد شده بین جامعه و حاکمیت در نهایت به ضرر نسل آینده خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امروز نیاز است تا دستور صریح و روشنی در خصوص بازگشایی مدارس صورت گیرد و تسهیلگری کنیم تا مانعی برای ارائه آموزش‌های حضوری وجود نداشته باشد، چرا که در استان مشاهده شده برخی از فرمانداران و نهادهای غیر مرتبط در خصوص بازگشایی مدارس اعلام نظرهای غیر تخصصی و کارشناسی داشتند و قطعاً نگرانی‌های زیادی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده اند.

اصغری بیان کرد: تلاش ما این است که مدارس ما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شکل گیرد چرا که همچنان معتقدیم زیرساخت‌های آموزش مجازی به صورت کامل در استان مهیا نیست و نیازمند این هستیم که ارتباط حداکثری در استان ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: ما نیازمند به مسئولیت پذیری حداکثری هستیم و در شرایط بحرانی امروز انعطاف پذیری حداکثری و پاسخگویی مناسب می‌تواند مشکلات ما را تا حد زیادی رفع کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ما مطیع تصمیم ستاد ملی کرونا و ستاد استانی مدیریت و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا هستیم ولی امیدواریم در تصمیم گیری ها حساسیت مسئله آموزش را نیز مد نظر داشته باشند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها