خبرفوری بازگشایی ناگهانی و حضوری مدارس را بررسی می‌کند

اگر خطری ندارد، چرا روحانی غیرحضوری در آیین بازگشایی مدارس شرکت می‌کند؟ / یک نماینده مجلس: ستاد ملی مبارزه با کرونا در زمینه بازگشایی مدارس کوتاهی کرد

سال تحصیلی جدید رسما امروز آغاز شده و مدارس زیر سایه کرونا شاهد حضور دانش آموزان خواهد بود؛ این درحالی است که سکوت ستاد مبارزه با کرونا، با انتقاداتی حتی در میان نمایندگان مجلس روبرو شده است.

اگر خطری ندارد، چرا روحانی غیرحضوری در آیین بازگشایی مدارس شرکت می‌کند؟ / یک نماینده مجلس: ستاد ملی مبارزه با کرونا در زمینه بازگشایی مدارس کوتاهی کرد

رئیس جمهور کشور که هفته اول شیوع بیماری کرونا در کشور خبر عادی شدن شرایط در روز "شنبه" را داده بود، اخیرا بر بازگشایی مدارس، حفظ سلامت و همزمان، تداوم روند آموزش دانش آموزان تاکید کرده است و اطمینان داد که اجرای دقیق سیاستهای اتخاذ شده برای بازگشایی مدارس، سلامت دانش آموزان را تضمین می کند.

حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به برگزاری موفق مناسبت های ملی و مذهبی، بازگشایی کسب و کارها و برگزاری کنکور سراسری، ارشد و دکترا، گفت: اکنون و به اعتقاد متخصصان امر، به این نقطه اطمینان بخش رسیده ایم که شرط بازگشایی مدارس، سلامت دانش آموزان به عنوان اولویت نخست است.

مدارس بهترین جا برای انتقال کرونا محسوب می شوند

این در حالی است که دکتر مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به روند فعلی کرونا در کشور درباره بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه پیشنهاد داد: تا حد امکان تجمعاتی که به طور معمول هر روز و ساعت ها در مدارس انجام می شده، نباید رخ دهد. در غیر این صورت مدارس بهترین جا برای انتقال کرونا محسوب می شوند. معلمان و دانش آموزان حتما باید از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند. در عین حال تهویه هوا بسیار مهم است. به طوری که در هر ساعت ۱۰ بار باید تهویه هوا انجام شود. زیرا حتی اگر افراد با ماسک هم به مدت طولانی در فضای بسته بنشینند، احتمال انتقال بیماری وجود دارد.

روحانی همچنین در نشستی دیگر تاکید داشت: باید نوجوانان و جوانان ما در سلامت باشند و تحصیل خود را انجام دهند، امسال آموزش به طور طبیعی آموزش مرکب خواهد بود، یعنی ترکیب شده از آموزش حضوری و غیر حضوری آنجایی که آموزش و پرورش با رعایت پروتکل های بهداشتی می‌تواند کلاس خود را تشکیل دهد فاصله‌ها هست معلمان سر کلاس می‌روند اولویت اول ما آموزش حضوری است و همه پروتکل های بهداشتی باید رعایت شود.

رییس جمهوری گفت: آموزش و پرورش به همه مدارس و مدیران خود ابلاغ کرده هر دانش آموزی که وارد مدرسه می‌شود، اعم از شستن دست‌ها، داشتن ماسک، حرارت سنج، نحوه نشستن باید به دقت مراعات شود از خانواده‌های عزیز می‌خواهم آنها هم مشارکت کنند و بدون مشارکت آن‌ها این کار امکان پذیر نیست.

روحانی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید پروتکل های بهداشتی را از زمان خروج از خانه رعایت کنند، افزود: این دستورالعمل‌ها از زمان خروج از خانه، ‌ داخل سرویس مدرسه، در مدرسه و زمانی که از مدرسه خارج شده تا بازگشت به خانه توسط معلمان و خانواده ها و همه آنهایی که می‌توانند در این زمینه یاری و کمک کنند، رعایت شود.

هیچ کودک ایرانی نباید از تحصیل باز بماند

وی با بیان اینکه باید همه دست به دست هم بدهیم و تصمیم و ابلاغ ما هم این است که هیچ کودک ایرانی از تحصیل محروم نماند، افزود: همه باید بتوانند از آموزش بهره مند شوند. البته علاوه بر آموزش حضوری، صدا و سیما هم با آموزش و پرورش همکاری می‌کند که این کار ‌با کمک صدا و سیما انجام شود و امسال باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

رییس دولت تدبیر و امید اظهارداشت: البته طبق پروتکل‌های بهداشتی ممکن است آموزش برای بعضی از مدارس با توجه به شرایط مدرسه، جمعیت، هر روزه یا روز در میان باشد که این موارد ابلاغ خواهد شد اما آموزش از طریق فضای مجازی فعال خواهد بود.

روحانی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید پروتکل های بهداشتی را از زمان خروج از خانه رعایت کنند، افزود: این دستورالعمل‌ها از زمان خروج از خانه، ‌ داخل سرویس مدرسه، در مدرسه و زمانی که از مدرسه خارج شده تا بازگشت به خانه توسط معلمان و خانواده ها و همه آنهایی که می‌توانند در این زمینه یاری و کمک کنند، رعایت شود

شبکه شاد برای مدارس دولتی رایگان می‌شود

روحانی ادامه داد: مدارس مختلف از شبکه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف در آموزش به دانش آموزان استفاده کردند مدارس خصوصی با شرایط خاصی به دانش‌آموزان در تماس بودند و در مدارس دولتی نیز وزارت آموزش و پرورش شبکه شاد را در اختیار دانش آموزان قرار داد.

وی یادآورشد: البته مردم برای استفاده از شبکه شاد متحمل پرداخت مالی و هزینه اینترنت می‌شدند اما به سازمان برنامه و بودجه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر آموزش و پرورش دستور دادم که شبکه شاد برای مدارس دولتی و برای دانش‌آموزان بدون هزینه باشد و خانواده‌ها در این زمینه نباید هیچ پرداختی انجام بدهند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات مدارس را به شبکه ملی اطلاعات متصل کرده است، تصریح کرد: این کار بدون هزینه انجام شده و این کار بزرگی است که وزارت ارتباطات با کمک مالی سازمان برنامه و بودجه انجام داده و خانواده ها به ویژه آنهایی که از شرایط مالی خوبی برخوردار نیستند، نباید هزینه ای برای شبکه شاد پرداخت کنند تا آموزش به معنای واقعی کلمه برای دانش آموزان به صورت رایگان انجام شود و ان شا الله رایگان انجام خواهد گرفت.

از سوی دیگر اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: مطابق آمار آموزش و پرورش، ۳.۵ میلیون دانش آموز دسترسی به سامانه شاد و فضای مجازی ندارند! (اینجا بینید)

از این رو محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اگر کرونا بگذرد و ما هنوز در جای قبلی قرار داشته باشیم باید خودمان را سرزنش کنیم اظهار کرد: بخشی از مخاطرات زیست بوم جدید را در دست کنترل داریم. با اپراتورها صحبت کردیم وهمین روزها سیمکارت ایمن (سیمکارت شاد) عرضه می کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی جدید به شکل حضوری از روز شنبه ۱۵ شهریور ماه آغاز می‌شود، گفت: دانش آموزان باید برای سال تحصیلی جدید و حضورشان با مدیران مدارس هماهنگ باشند. در شروع سال تحصیلی جدید با توجه به شیوع کرونا، اصل بر شرکت حضوری دانش آموزان است، سال تحصیلی جدید متفاوت است. دو سوم سال تحصیلی گذشته را به‌شکل حضوری برگزار و برای یک سوم پایانی به‌طور مجازی و روش‌های آموزش غیر حضوری را اجرا کردیم.

حاجی میرزایی گفت: در شروع سال جدید تحصیلی باید کلاس‌ها شکل بگیرد تا دانش آموزان و معلمان همدیگر را بشناسند و اطلاعات سال قبل خود را هماهنگ و مرور کنند پیگیری این موضوعات به شکل حضوری بهتر است. بنابراین ما هرجای کشور اگر بتوانیم از حضور در مدارس با رعایت پروتکلها استقبال می‌کنیم.

وزیر ادامه داد: بنابراین روز پانزدهم شهریور آموزش در همه مدارس کشور به شکل حضور خواهد بود اما چون ملزم به اجرای پروتکل‌های مورد نیاز برای سلامت دانش آموزان هستیم، دانش آموزان مدارسی که تعداد دانش آموزانشان از تعداد مجاز بیشتر باشد ناگزیر هستیم گروه بندی کنیم و به نوبت دانش آموزان در روزهای متفاوت در مدرسه حضور خواهند داشت که این امر توسط مدیران مدارس به دانش آموزان اعلام خواهد شد.

مدارس در شرایط قرمز هم باز هستند

وی در عین حال تاکید کرد: هیچ روشی جایگزین آموزش حضوری، توسعه مناسبات جمعی و افزایش ظرفیت های ذهنی نیست. اگر بتوانیم کلاس حضوری داشته باشیم بسیاری مشکلاتمان حل می شود و کار ساده تر پیش می رود. این قاعده اصلی است. مدرسه در تمام روزهای تحصیل، باید با حضور همکاران باز و فعال باشد و هیچ مدرسه ای تحت هیچ عنوانی نباید بسته باشد؛ حتی در شرایط قرمز، مگر آنکه ستاد ملی کرونا تعطیلی عمومی را اعلام کند.

با وجود تاکید وزیر برای بازگشایی مدارس در 15 شهریور ماه رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش گفت: والدین شنبه صبح از مدارس فرزندانشان کسب اطلاع کنند. (اینجا ببینید)

نکته حائز اهمیت این است که تا کنون ستاد مبارزه با کرونا هیچ واکنشی در خصوص بازگشایی مدارس در شرایطی که برخی شهرهای کشور در شرایط قرمز هستند نداشته است. سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت بازگشایی مدارس و اعلام آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه، گفت: وزارت بهداشت در زمینه بازگشایی مدارس هیچ تصمیم جدیدی نگرفته و تصمیم گیری در این زمینه بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کروناست.

وی افزود: باید توجه کرد که سلامت دانش آموزان برای وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد. بر همین اساس تمهیدات لازم برای حفاظت از سلامت دانش آموزان اندیشیده شده است.

لاری ادامه داد: از طرفی نمی‌توان امر آموزش را تعطیل کرد. همان طور که در همه ماه‌های اخیر بسیاری از مناسبات اجتماعی، فرهنگی و آموزشی به نوعی با وجود کرونا انجام شده، آموزش نیز انجام و به هر حال در شیوه‌ها دچار تغییراتی نسبت به سال‌های قبل می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه قرار بر این شده که از ۱۵ شهریور ماه برنامه‌های آموزشی آغاز شود، گفت: به طور مثال این برنامه‌ها از صداوسیما نیز از همان ۱۵ شهریور شروع می‌شود. در عین‌حال وزارت آموزش و پرورش در زمینه شیوه‌های آموزشی در سال تحصیلی امسال اطلاع رسانی می‌کند، اما آنچه برای وزارت بهداشت بیش از هر چیزی اهمیت دارد، سلامت دانش آموزان، والدین شان، معلمان و کارکنان واحدهای آموزشی است که با تدوین پروتکل‌های بهداشتی و آموزش‌های ارائه شده امیدواریم بهترین نتیجه حاصل شود و با تمهیدات وزارت آموزش و پرورش همه دانش آموزان هم به تحصیل ادامه دهند.

لاری تاکید کرد: در این راستا با توجه به شرایط کشور، استان ها و شهرستان ها از نظر شیوع کرونا تصمیم گیری شده و همه وزارتخانه‌ها در نهایت تابع تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستند.

از سوی دیگر حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به بازگشایی مدارس در 15 شهریور و با وجود بیماری کرونا گفت: حضور داوطلبانه دانش آموزان تنها در صورتی قابل توجیه است که تمام آموزش‌هایی که در مدرسه ارائه می شود، به صورت مجازی برای همه دانش آموزان ارائه شود.

وی افزود: همه دانش آموزان کشور باید مطمئن شوند که اگر مدرسه نباشند، با آموزش مجازی که در دسترس دارند، از هیچ مبحثی عقب نمی مانند، که این رویکرد در عمل به جز مراکز استانها و شهرستانها، در تمام مناطق کشور به ویژه مناطق دور و محروم، قابلیت اجرایی ندارد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان از وزیر آموزش وپرورش درخواست کرد به منظور روشن شدن وضعیت، بازگشایی مدارس، در اسرع وقت با هماهنگی و حضور رئیس ستاد مبارزه با کرونای کشور، برنامه نهایی اعلام نمایند.

وی تاکید کرد: گستردگی فعالیت های آموزش و پرورش به گونه ای است که به جرأت می توان گفت تمام مردم در اقصی نقاط کشور، تحت تأثیر فعالیت های آموزش وپرورش هستند، لذا ستاد مبارزه با کرونای کشور باید به صورت واضح و شفاف مسئولیت حفظ سلامت دانش آموزان، فرهنگیان وخانواده ها را به‌عهده بگیرد.

بازگشایی دقیقه نودی مدارس جای تاسف دارد

در همین حال احمد نادری در گفت‌وگو با خبر فوری با انتقاد از نحوه بازگشایی مدارس در دوران کرونایی، گفت: اعلام یکباره و به اصطلاح دقیقه نودی درباره بازگشایی مدارس که از سوی وزارت آموزش و پرورش اتفاق افتاد، اقدامی است که البته برای ما جدید نیست، این دولت در همه کارهایش چنین رفتار کرده، در بحث برگزاری کنکور هم همین بلا سر داوطلبان و مردم آورد.

نماینده مردم تهران ، ری، شمیرانات، اسلام شهر و پردیس در مجلس ادامه داد: مردم از دولتمردان توقع دارند، دولتمردی کنند و با عقلانیت کار را پیش ببرند، دقیقه 90 اعلام کردند که مدارس بازگشایی می شود اما از سوی دیگر ستاد ملی مبارزه با کرونا سکوت کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس تاکید کرد: بازگشایی زودهنگام مدارس اتفاق درستی نیست. در 24 ساعت گذشته 129 گذشته بر اثر ابتلا به کرونا داشتیم از این رو بازگشایی مدارس قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: نکته قابل توجه دیگر این است رئیس جمهوری که دستور بازگشایی زودهنگام و حضوری مدارس را می دهد، قرار است برخلاف مراسم هر ساله مراسم زنگ مدرسه را آنلاین و غیر حضوری برگزار کند، سوال این است که اگر بازگشایی مدارس برای دانش آموزان بی نوا خطری ندارد شما چرا به صورت مجازی شرکت می کنید؟ در باره حضور در مجلس پذیرفتیم که صحن می توانست محل شیوع کرونا باشد و به شما توصیه شده است که در مجلس حضور پیدا نکنید. اکنون که دستور بازگشایی حضوری مدارس را می دهد چرا آیین بازگشایی را در یک مدرسه خلوت و حضوری انجام نمی دهد؟

این نماینده مجلس عنوان کرد: نکته دیگر این است دقیقا روزی که دورکاری کارمندان برای یک هفته دیگر تمدید می شود وگفته می شود دانشگاه ها باید کلاس های خود را مجازی برگزار کند، وزارت آموزش و پرورش در یک اقدام عجیب اعلام می کند مدارس باید به صورت حضوری بازگشایی شود.

نادری تاکید کرد: افتضاحی نیز در مصاحبه مسئول دفتر وزیر آموزش و پرورش رخ داد، گفته شد والدین باید صبح شنبه به مدارس زنگ بزنند تا از برپایی کلاس ها مطلع شوند این امر جای تاسف دارد. مگر در حالت بی دولتی به سر می بریم؟ نمی دانم چطور باید به مسئولان فهماند که فلسفه دولت و دولت مدرن اعمال اقتدارتصمیمات درست، عقلانی و قانونی است، این طور نمی شود که موضوع را رها کنیم و بگوییم به مدارس زنگ بزنید و در صورت آمادگی مدرسه، بروید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: همچنین گفته اند مدارس در شهرهای با وضعیت قرمز غیرحضوری برگزار می شود و سایر مناطق حضوری باشد، اکنون این سوال وجود دارد که آیا وضعیت تهران قرمز است؟ یا خیر؟ چطور می خواهند پروتکل ها در مدارس تهران را رعایت کنند؟

احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبر فوری با اشاره جلسات این کمیسیون با وزیر آموزش و پرورش، اظهار داشت: پیش ازاعلام بازگشایی مدارس، با وزیر آموزش و پرورش نشست هایی در خصوص نحوه بازگشایی مدارس داشتیم، وزیر توضحاتی در باره نحوه بازگشایی، ارائه اینترنت رایگان به دانش آموزان برای استفاده از سامانه شاد و آموزش در شبکه ها تلویزیونی ارائه کرد.

وی ادامه داد: با این حال طی روزهای آتی مجدد با وزیر برای بررسی مباحث و نگرانی والدین در زمینه بازگشایی حضوری مدارس نشست خواهیم داشت.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه تصمیم گیری برای سلامت مردم و جامعه، اشتغال و غیره با ستاد ملی کرونا است، به نظر می رسد ستاد ملی کوتاهی کرده است و باید قبل از وزارت آموزش و پرورش ورود می کرد و تشکیل جلسه می داد.

منبع: خبرفوری

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 62
  • بی نام
    0

    من که تا مدارس غیرحضوری نشن بچه ام رو نمی گذارم بره مدرسه .فوقش یک سال عقب بیفته جونش واجب تره.

    نظرات شما -
    • معترض
      0

      برای اونا مهم نیست بچه های مردم مردند که مردند نوه وبچه اونا که نیست از مردم مایه میذارند نوه وبچه های اونا معلم خصوصی دارند

    • کاربر ناشناس
      0

      برای اونا مهم نیست بچه های مردم مردند که مردند نوه وبچه اونا که نیست از مردم مایه میذارند نوه وبچه های اونا معلم خصوصی دارند

    • کاربر ناشناس
      0

      باور قسم حضرت عباس یادم روباه میگن بخاطر کرنا دور کاری کنید مسافرت نرید در خانه بمانید اما از اونطرف بچه های طفل معصوم رو تو مدارس جمع میکنندبچه خودشون که نیست نوه وبچه های خودشون معلم خصوصی دارند ککشون هم نمی گزه بچه های مردم مردن که مردن

    • معلم
      0

      ببخشید معلم خصوصی نمیخوان... اینها بچه هاشون فقط در حد یادگیری حروف الفبا یاد میگیرند. فکر کردی میان مثل بچه های ما وقت و جونشونو میزارن که شیمی و فیزیک و هندسه بخونن..... آخرش هم همشون میرن خارج دکتر میشن و دکتر دکتر راه میندازنننن....

    • آ
      0

      بچه ونوه حضرات کانادا وآمریکا وانگلیسند باقوانین کفار دارند لذت میبرند شماهم همه دوروغ میگویید پس این همه دانش آموزی که امروز کلاسها راپرکرده بودند بچه کی بودند تا کجا ریاکاری حداقل باخودتان روراست باشید

  • قنبر
    0

    اگر خطری نداره پس روحانی دستور بیمه درمانی و تکمیلی ناشی از کرونا ی کلیه دانش اموزان مدارس را بصورت رایگان صادر فرماید. اگه اینکارو نکنه یعنی برای جان کودکان مادری پشیزی ارزش قایل نیست و مافیای مدارس غیردولتی چنبره انداخته رو دولت

    نظرات شما -
    • دومان
      0

      عزیز الان فهمیدی که تنها چیزی که ارزش نداره برای اینان جون مردمه ...چهل و یک ساله

    • کاربر ناشناس
      0

      روحانی. دانش. آموزان راهم. به کشتن. میدهد

  • والدین ناراحت
    0

    اینقدر سن ازدواج را بدلیل بی تدبیری سالهای گذشته و حال بالا بردند که همه به همین دلایل تک فرزند هستند.... آیا صحیح است که ما همین تک فرزند عزیزمان را به دست باز بی تدبیر بعضیها بدهیم تا از بین برود. وزیر دیشب میگفت باید بچه ها یاد بگیرند که در هر شرایطی از خودشان مراقبت کنند به نظر دکترها و مسئولینی که در این مدت بر اثر کرونا فوت کردند بلد نبودند از خودشان مراقبت کنند؟؟؟ خوب این سئوال است... پس آقای وزیر چطور بچه ها میتوانند بهتر از مسئولین و دکترها و پرستارها از خودشان مراقبت کنند؟؟؟؟؟ شما آقای وزیر باید جواب بدهید چطور باید مراقبت کنند....؟ چرا خودتان با فاصله چند متری از هم مینشینید؟؟

    نظرات شما -
    • افراسیاب
      0

      بهترین کار اینه که مردم همت کنند وبچه های دلبندشون رو نفرستن مدرسه.

  • پدرام
    0

    در اين مجلس و دولت و مملكت رو بايد گل گرفت،همين

    نظرات شما -
    • فرزانه
      0

      خیلی عالی گفتی. این بهترین کاره.

    • وکیل مدافع
      0

      غیر مستقیم دارید به مردمی که به ایما رای دادن توهین میکنید

    • دانا
      0

      شاید مردم آنها را نشناخته اند و رای داده اند ولی اگر با این عملکرد دولت و مجلس مردمی که رای داده اند پشیمان نشده اند جای شگفتی است.

    • آ
      0

      کی میخواهد اینکاروبکنه ودرمدرسه هاروگل بگیره این مردمی که فقط آه وناله کردن یادگرفتن نه عزیزم سیب زمینی رگش ازاین مردم بیشتره مامردگان متحرکیم

  • مادر
    0

    اگر خدایی ناکرده بلای سر بچه هایی که اکثرا تک فرزندهستند و والدینشان مسن هستند بیاید. همین وزارت آموزش و پروش که پر طمتراق و با التهاب تمام کانالهای تلویزیون را در اختیار گرفته بودند و از گل و بلبل بودن بازگشایی مدارس حرف میزند چه جوابی دارند برای پدر و مادرها. یا باز هم مثل همیشه اگر اتفاقی بیافتد میگویند دست تقدیر بوده و عمرش کفاف نمیداده؟؟؟

  • کثیر
    0

    با این حساب بچه های مدرسه ای اکثرشان ناقل ویروس کرونا می شوند و خدا نکند به دیدار پدر بزرگ و مادر بزرگ روند گه در اینصورت ترتیب این عزیزان داده شده و به کرونا مبتلا خواهند شد .

  • مجید
    0

    به جای حرف زدنهای بیخود کاش یه کمی هم عقل داشتند وقتی کلاسها کولر نداره هواکش نداره پول هم ندارند بخرند بیشتر مدارس حتی یه سرویس بهداشتی تمیز و مناسب هم ندارند حتی زورشان میاد یه مایع صابون اونجا بزارند خود بچه ها هم در یه زمان طولانی در مدرسه سختشونه و رعایت نمیکنند کدوم هزینه را دولت برای ساختن سرویس بهداشتی مناسب یا کلاس مناسب یا برنامه ریزی برای برای دانش آموزان کرده اینها پای جون بچه های مردم ایستادند

  • مجید
    0

    دولت فکر میکنه با ساختن یه اپلیکیشن شاد دیگه همه چی حله ۶ ماه وزیر آموزش و پرورش در مورد وضعیتهای قرمز و زرد وسفید تصمیم گیری کردند و جلسات زیاد و بخشنامه ها داده شد بعد یک شبه مانند بنزین تصمیم عوض شد و در همه وضعیت ها مدارس حضوری شد آیا تصمیم به این مهمی یک شبه باید گرفته شود این دولت تدبیر و امیده

  • مجی
    0

    روحانی تصمیم داره همه مردم کرونا بگیرند هر کی زنده موند که موند هر کی هم مرد جمعیت کشور زیاده و مشکلات هم زیاد چه بهتر که جمعیت کم شود و این کار با مدارس حضوری بهتر انجام میشه

  • مورخ
    0

    ای مجلسیان مدعی انقلابی و در راس امور بودن نشان دادی در جریان کنکور وبازگشایی مدارس و........... هیچکاره ویا شریک هستی ظاهرا منتظر فیش سوم حقوقها هستید ما هیچ اقدامی در هیچ زمینه ای از جمله اقتصادی هم از شما ندیدیم منتظر عواقب دنیوی و اخروی این امور باشید.......

  • ...............
    0

    هر روز استرس ما اوليا را هواهد كشت . شما ميخواهيد مردم را راهي تيمارستان كنيد.

  • پدر
    0

    درود هم وطنان عزيز چهل و يك سال است كه همه چيز در ايران گران شده جز جان و مال مردم و حال دولت بي تدبير و نا اميد كننده باز هم در دقيقه نود بدترين تصميم را گرفت البته جاي تعجب نيست زيرا فرزندان خودشان در كشورهاي پيشرفته مشغول خوشگذاراني و تحصيل هستند گور باباي فرزندان ايران . شما در طول اين سال ها چه برنامه ريزي و تدبيري از دولت نامردان ما ديديد كه اين دومي باشد . پس همچنان خود به فكر جان و مال و فرزندان خود باشيد . داروغه مشغول كار ديگريست .

  • کاربر ناشناس
    0

    دردا برا مردم ای خدا رفاه برا دیگران ای خدا

  • مهدی
    0

    اینها دنبال درامد زایی و کشتار فرزندان مردم هستند یکسال نشستند و فضای دیجیتال را برای اموزش راه اندازی نکردند تا غیر انتفاعی ها و مسولان اموزش و موسسات پول در اورند ! اندک اعتبار اموزش و پرورش نیز پریده

  • رضا.
    0

    آیا سران و مسئولین مملکت خودشان فرزندانشان را به مدارس می‌فرستند؟که برای ملت نسخه می‌پیچند. البته شاید مدارس آنها خاص و با امکانات ویژه باشد. اگر شرایط و محیط آموزشی طوری طراحی شده باشد و اصول بهداشتی و فاصله گذاری رعایت بشود می‌شود فرزندان را به مدرسه فرستاد ولی ما که همچین مدرسه یا مکانی را نمی‌شناسیم شما چطور؟؟ نمی‌دانم چه اصراری به حضور دانش آموز در مدرسه هست.تدریس مجازی در این شرایط می‌تواند جایگزین شود و استان‌های با زیرساخت اینترنت و اماکانات ضعیف تا شروع مدارس تجهیز شوند تا همه بتوانند در جلسات مجازی شرکت کنند.

  • داودی
    0

    تا امروز هر نویسنده یا دست به قلمی می نوشت شما و اندیشه و تفکر شما مسئولین دشمن نسل پاک ایرانی هستید من به شخصه در حد و توانم با انان برخورد میکردم ولی الان متوجه شدم واقعا شما دشمن ملت ایران هستید اقای رئیس جمهور اگر فضای جامعه الوده به ویروس کرونا نیست چرا شما در هیات دولت که حدود 15-16 نفر هستید و با ان همه امکانات ضد عفونی و غیره که برای شما انجام میدهند تماما با ماسک به صورت در جلسه حضور دارید چرا رهبر معظم انقلاب حتی در سخنرانی ویدئویی با ماسک به صورت سخنرانی میفرمایند چرا ستاد مبارزه با کرونا دایم مردم را به استفاده از ماسک دعوت میکنند چرا به مردم میگوئید به مسافرت نروید جامعه را الوده میکنید یا مناطق دیگر شما را الوده به ویروس میکنند ؟ اقای رئیس جمهور جان همه عزیز است نه فقط جان شما و خانواده شما چنان موضع گیری های بی منطق سیاسی و اجتماعی تا کنون کرده اید که احاد ملت مایوس و نا امید شدند سالها و قرنها بعد از شما جوک و لطیفه های رنگارنگ مردم ایران و جهان را مشغول میکند علت پافشاری شما برای قتل عام کودکان و جوانان ایران بر کسی پوشیده نیست این سیاست اشتباه که امار فوتی های مملکت بالا برود و مسئولین دنیا را تهیج کنید و این بی کفایتی های اداره مملکت را به گردن ترامپ و اسرائیل بیاندازید هیچ یک از مردم ایران قبول ندارند استراتژی ماندگاری شما در قدرت در سیاست خارجی را حتی ادم های گنگ و منگ هم مسخره میکنند دلتان را خوش کردید به چند کشو رک کوچک فقیر پول و ثروت این مملکت را به پای انان بریزید و مردم ایران از تهیدستی و نداری اکثرا سر در گریبان میباشند جامعه ای که ادم بزرگها وقتی نیم ساعت ماسک میزنند کلافه میشوند چطور انتظار دارید کودک دبستانی بازیگوش ساعتها ماسک بصورت بزند 41 سال این سیاست اشتباه را شما ادامه دادید 41 سال ملت ایران در اثر بی کفایتی مسئولین سیاست خارجی در مراودات بین المللی روز به روز تهیدست و فقیر میشوند و در اثر همین سیاست های اشتباه اسرائیل ابر قدرت در منطقه شد کشورهای پاپتی حوزه خلیج فارس دارای قدرت و شوکت شدند روسای همین کشور ها ماهها وقت میگرفتند تا بتوانند با شاه ایران ملاقات داشته باشند و در ملاقاتها نیز مانند یک نوکر و دست به سینه با شاه ایران روبرو میشدند کو ان شکوه و عظمت گذشته ایران و ایرانی کو ان جوانان سلحشور و ورزیده و با سواد گذشته کو ان احترام اروپا و امریکا و دیگران به ملت ایران کو ان همه ثروت خدا دادی و اهورائی ملت ایران بزرگان فهم و درک و بینش و دانش ایران چه زیبا پیش بینی کردند نسل 4 انقلاب دیگر تاب و توان این همه بی کفایتی و بی سیاستی شما ها را ندارند حضرتعالی عده ای کاسب و دکاندار اطاق بازرگانی را به کابینه دولت اورده اید و زمام امو اقتصادی این مملکت را به انان واگذار کردید در حالیکه انان در شغل سابق خودشان موفق نبودند و نتیجه اینست که میبینید تکلیف خود را با مردم مملکت ایران روشن کنید شما که تحصیلکرده دانشگاهی هستید بخوبی تاریخ را میفهمید و درک مناسب از ان دارید

  • کوروش
    0

    ظلم بر مردم وخصوصا دانش آموزان!!! تا کی ادامه خواهد داشت؟؟؟ " الملک یبقی مع الکفر ولا یبقی مع الظلم" ......... ........ ........

  • کاربر ناشناس
    0

    فقط میخواهدمردم رانابودکندکاری ندارد

  • یونس سعید
    0

    سلام .من دبیر هستم امروز اکثر دانش اموزان در مدرسه حضور داشتند و جالبه اکثرا به همراه والدین بودند.حالا دولت به هر دلیلی فرمود مدارس باز بشن ولی چرا اولیا بچه هاشونو میفرستن به دامان ویروس ؟؟؟؟؟و همین ستاد کرونا و کادر درمان از یک طرف میگن ما خسته شدیم و شهید دادیم از طرف دیگه قبول میکنن که مدارس باز باشن .ادم نمیدونه کدوم حرفشون رو قبول کنه.حتما بعد کشتار وحشتناک میگن ما گفتیم رعایت کنید مردم رعایت نکردند

  • ح-شمسي
    0

    وضعيت آشفته‌اي است، كسي نمي داند چه كند؟ هر دم و ساعت نظرها تغيير ميكند. دولت آنقدر اقتدار ندارد كه تصميم بگيرد و يا شايد اين هم نوعي مديريت است كه خود مردم براي رفتن يا نرفتن فرزندان به مدرسه تصميم بگيرند. خدا به داد اين مردم برسد كه دولت نميتواند تصميم بگيرد. نرخ ارز، تورم، گراني، بازار مسكن، خودرو و ....

  • مجید
    0

    بهترین کار اینه که بچه هایمان را مدرسه نفرستیم من که بچه ام را به مدرسه نمی فرستم خودش مجازی و از تلویزیون کار میکنه و خودم هم در خونه کمکش میکنم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      به من چه

    • نه
      0

      مگه کسی گفت به تو چه؟فقط میخواستی بگی لال نیستی

  • کاربر ناشناس
    0

    خواهشن کسی حرف روحانی نزنه دوست داشتین بچه هاتون بفرستین دوست نداشتین نفرستین این بنده خدا اذیت نکنید خدا راخوش نمیاد ۸۵ ملیون جمعیت افتادین به جون این پیرمرد خواهش میکنم رعایت کنید

  • احمد
    0

    مدارس غیر انتفاعی خرج دارد

  • یه بدبخت
    0

    خدا ازت نگذره روحانی که به خاطر منافع خودت ابنجوری بچه هامونو راهیه مدرسه کردی،اخرشم بمیرن میگی مردن بدرک جمعیت کمتر مدعیه کمتر

  • ناشناس
    0

    در کشوری که حداد عادل برای آقازاده ی خود مدرسه خصوصی میزنه ذختران روحانی در آمریما و کانادا چرخ میزنن نباید توقع بیشتر از این داشت

  • ت.م
    0

    مادروپدرعزیزفرزندنازنین تونفرست کسی به کسی نیست آقای روحانی میامدی مدارس دولتی زنگو میزدی با۶۰۰نفردانش اموز آخه نامردبی وجدان وزیر اموزش وپرورش

  • کاظم
    0

    مطمئنا روحانی یا بقیه مسئولان به فکر سلامتی بچه های ما نیستن یعنی منظورم اینه دغدغه شون نیست،خودمون باید مواظب باشیم

  • علی
    0

    روحانی باید به فکر بچه ای که شما درست کردین باشه یا شماها که از بچه درست کردن فقط عشقو حالشو بردین چرا بچهاتون رو فرستادین

  • اذرمحسن پور قهفرخی
    0

    سلامت بچه ها وخانواده ها مهمتر از اموزش یک سال وقفه تحصیلی بهتر است از فاجعه

  • علی
    0

    تصمیم بازگشایی مدارس آنهم به این شکل یک تصمیم سیاسی محض است، چند روزی هم هست که خبری از رییس ستاد کرونای تهران و همینطور وزیر بهداشت خبری نیست، هدف اینها بیماری و مرگ تعدادی از دانش آموزان و به شورش کشاندن مملکت است تا در این سال پایانی خفت بارترین دولت، مردم به جای اعتراض های اقتصادی و برجامی و غیره، مشغول جنگ و دعواهای کرونایی شوند. مردم عزیز بهوش باشید و در این بازی های سیاسی وارد نشوید. بچه های خودتان را به سمت بیماری نفرستید. من که نگذاشتم بچه مدرسه بره.

  • کاظم ندائی
    0

    به نظرم رفتن به مدرسه الان در این شرایط برای بچه واقعا خطرناک است. چون معمولا بچه ها در اثر آن شیطنتهای کودکانه کمتر می توانند آن پروتکلها را اجرا کنند. جالب است وزارت علوم دستور داده که دانشگاه ها با آن که دانشجو هستند و معمولا بهتر پروتکلها را اجرا می کنند درس به صورت مجازی باشد ولی وزیر آموزش و پرورش به حضوری بودن تاکید دارد واقعا من نمی دانم این مدیریت را از کجا آموخته اند. به نظر من الان بهتر است درس ها توسط سیمای جمهوری اسلامی که معمولا در اختیار و دسترس همگان است انجام گیرد. ثانیا برنامه های شاد هم در کنار آن باشد مفید خواهد بود. ثالثا مدارس باز و معلمان در مدرسه باشند که هر دانش آموزی درس را نفهمید و یا حتی چند دانش آموز درس را نفهمیدند بتوانند با رعایت تمام پروتکلها در مدت زمان کوتاه از معلم یاد بگیرند. و یا اگر والدینی بخواهند خودشان در خانه و یا از طریق رسانه به فرزندشان آموزش بدهند و فقط در موقع امتحان با رعایت پروتکل های بهداشتی فقط امتحان بدهد مانغی نباشد.

  • دانا
    0

    باید مدارس غیر انتفاعی سو د کنند ،به هر حال خیلی از بزرگواران نظام ،مدرسه ی غیر انتفاعی دارند .

  • ۶۸
    0

    هموطن عزیز به این فکر کن که برخی مسولان حتی عزاداری محرم رو هم بصورت تک نفره ویا مجازی برگزار کردند و تا شعاع ۵۰متریشونم کسی اجازه نداشت بره برای شرکت در مراسمات!!!حضرات از ترس جانشون جلسات رو مجازی برگزار میکنند و حتی رییس جمهور مملکت اغاز سال تحصیلی رو بصورت مجازی زدن!!! پس اوضاع خیلی وخیمه که اینطور رفتار میکنند ولی متاسفانه مردم خس و خاشاکن برای اینها. تصمیم باخودتون دیگه.دلتون خواست بفرستین دلتونم نخواست نفرستین.خبر فوری جان قرار نیست ک فقط تملقات رو چاپ‌کنی،انتقاداتم بچاپ دلبندم

    نظرات شما -
    • نه
      0

      الان پس چیو چاپید؟انتقاد تورو چاپید دیه

  • مجید
    0

    مافیا مدارس غیر انتفاعی کار خودش را کرد

  • نوید
    0

    جناب ریس جمهور شما که از کرونا میترسی و حتی نمیای چکش بازگشایی مدارس رو بزنی چطور بچه های مردم رو میفرستی مدرسه....

  • Hossein mokhtari
    0

    به نظر بنده بازگشایی مدارس از روی عمد بوده و دلیل سیاسی بین دولت دارد ک دولت بعد از عاشورا تاسوعا با شروع مدارس میخواهد خانواده مریض شده و سرشون با خودشون مشغول بشه و سکوت کنن تا بلکه مشکلات روزمره را دولت اینگونه پنهان کاری کند بلکه با سو استفادع با جان مردم

  • مردم
    0

    مدیر محترم اخبار فوری جرا این خبر امروز هزاران بار تکرار شده آیا آمدن روحانی مثلا برای یک ربع یا نیم ساعت در اصل قضیه چه فرقی میکرد آیا انتشار این خبر فرافکنی و انحراف اذهان جهت دور کردن ازاصل قضیه نمی باشد ؟؟ مگر آمدن روحانی از مقیاس تماس با کرونا اندازه دانش آموز هست لطفا به اصل قضیه پرداخت شود

  • علی
    0

    بابا این مسولین بی کفایت ما دیگه وا قعآ رد دادن خدا نسلشون رو از روی زمین برداره.

  • ناشناسa
    0

    برای رعیس جمهور جان کوچک وبزرگ معنایی نداره به بچه ها که رحم نکنه وای به حال بزرگان اگه معنا داشت وضع کشور اینطوری نبود.

  • کاربر ناشناس
    0

    واقعا برای همه جای سوال است؟! یه مشت بچه های بی گناه رو با بی فکری تو این شرایط به مدرسه کشونده فقط خدا می دونه چی تو سرشونه!!!یک ذره مشکل برای هر کدوم از دانش آموزان پیش بیاد مجلس باید این و وزیر رو استیضاح کنه !!!!!

  • کار بر ناشناس
    0

    هر روز ملت با یه سوژه ای بااین دارن!! این نشد یکی دیگه!!! هدفش هر چیه خودش می دونه و خدا!!خلاصه صبر خدا هم یه حدی ست!!!حالا نتیجه کارو می بینند چه حماقتی دارن می کنند مثل اوایل کرونا چه تصمیمات عجولانه ای می گرفت!!!! اگر حرف دوتا دلسوز و مطلع و گوش می داد وضع مملکت داریش این نمی شد!!

  • جینا
    0

    مسئولین محترم لطفا یاوه گویی راتمام کنید دیروز دانش آموزان به اجبار و اصرارشما به مدرسه رفتند که متاسفانه در هیچ مدرسه ای نه پروتکلی رعایت شد نه ماده ضدعفونی کننده ای وجود داشت چون مدارس چهارشنبه بعداز ساعت کاری اطلاع پیدا کرده بودندکه شماهاخواب نما شده اید و قرار است مدارس حضوری باشند و هیچ مدرسه ای روز پنجشنبه و جمعه کاری انجام نداده بود و همه کادر مدارس روز شنبه با دانش آموزان وارد مدرسه شدند پس شعار موادضد عفونی و رعایت پروتکل از طرف شما یاوه ای بیش نیست همه دانش آموزان بدون رعایت پروتکل در کنار هم میلولیدند چون مدارس جایی برای اجرای پروتکل ها نداشت وهمه توی حلق هم بودند آقای رئیس جمهور شما حتی جرات حضور در هیچ اجتماع ومدرسه ای رو نداشتید ولی ۱۵میلیون دانش آموز بی گناه را مجبور به خروج از خانه و حضور در شلوغ ترین اجتماع ممکن کردید شما به چه حقی برای بچه های مردم تصمیم میگیرید بعدبا ژست پیروزی میگید مدارس بازگشایی شدند کمی خجالت بکشید از مردم ستمدیده و زجر کشیده ایران که همیشه قربانی بی تدبیری های شما شده اند اندکی تفکر!!!!

  • مردم۷۰میلیون
    0

    مدرسه هارو باز میکنن و روی بچه های مردم و معلمهامثل موش ازمایشگاهی ازمایش میکنند اگه مرگو میر کم بود وتا حدودی موفق بودن میگن دولت عالی عمل کرد و بقیه کشورها از ما میپرسن چجوری مدارس رو با موفقیت باز کردید اگه مرگ و میر بچه ها زیاد شد هم میگن پدر مادرها و بچه ها پروتکل هارو اجرا نکردن .اقا مملکت الان ۵۰سال حداقل از بقیه کشورا عقبتره بزار بچه هامونم یک سال درسشون عقب بیوفته.یک دلخوشی تو این کشور اگه بچه هامون هستن اونم میخان ازما بگیرن

    نظرات شما -
    • علی
      0

      واقعا عالی گفتی، تحلیل شما کاملا درست است.

    • حسن کلید
      0

      لعنت بر ....۱۴۰۰

  • دولت بی اراده ، بی حال ، و پیر
    0

    چون ایشان از مردم نیستند ، که اگر بودن ........ آدم یاد زبیریان می افتد که مردم را به طرف خدا دعوت میکردند ، حال آنکه خودشان دعوت شیطان بودن.

  • نیما
    0

    میگن کشور در استانه پیری هس بعد دارن بچه ها و نوجوانان و جوانان رو میکشن اسم این ترور هست،مگ ترور و قتل و جنایت حتما از طریق تیر و چاقو باشه؟ این مساله فرا جمهوری هس،دیگ فقط قضیه حسن و وزیراش نیس بلکه قوای دیگه هم با سکوتشون توش سهیمن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها