آخرین وضعیت بازار موبایل/ کدام گوشی‌ها گران شدند؟

در حالی که بازار موبایل روزهای آرامی را پشت سر می گذارد قیمت برخی گوشی‌های بالاتر از ۳۰۰ یورو در حال افزایش است.

آخرین وضعیت بازار موبایل/ کدام گوشی‌ها گران شدند؟

قیمت ها در بازار گوشی های همراه پس از عقبگرد اخیر ثابت مانده و طی چند هفته اخیر ثابت بوده است؛ فعالان بازار موبایل، دلیل بازگشت آرامش نسبی به بازار موبایل را ثبات نسبی نرخ ارز و روان‌تر شدن واردات می‌دانند.

طبق گفته فعالان بازار موبایل قیمت ها در این بازار طی چند هفته گذشته ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است و گزارش‌ها در این میان حاکی از آن است که میزان تقاضا برای گوشی‌های تلفن‌همراه بالای ۳۰۰ یورو در کشور کاهش پیدا کرده، به نحوی که میزان تقاضا در سال ۹۸ حدود ۸.۵ درصد بود، اما امسال به ۵ درصد رسید. بر همین اساس، ۹۵ درصد واردات به گوشی‌های تلفن‌همراه زیر ۳۰۰ یورو اختصاص دارد.بررسی ها نشان می دهد قیمت این دسته گوشی ها در بازار با افزایشی اندک همراه است و همین امر نیز زمینه را برای کاهش تقاضای آنها فراهم کرده است.

اما این آرامش و ثبات قیمت ها در بازار گوشی های همراه اپل دیده نمی شود و قیمت ها در بازار این گوشی های همراه طی چند هفته اخیر در حال افزایش است به گونه ای که قیمت آیفون ۱۱ پرومکس از ۳۹ میلیون تومان امروز به ۴۲.۹ میلیون تومان رسیده است و قیمت گوشی همراه آیفون اس ای ۲۰۲۰ از ۱۵ میلیون تومان به ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است و سایر گوشی های همراه این برند نیز افزایش قیمت را تجربه می کنند.

برخی فعالان بازار معتقدند با توجه به بازگشایی مدارس قیمت گوشی‌هایی که در رنج سه میلیون تومان قرار داشته و قابلیت اتصال به اینترنت را دارند به دلیل ضرورت استفاده توسط دانش‌اموان دستخوش تغییر می‌شود.

قیمت روز برخی انواع پر فروش گوشی تلفن همراه در جدول زیر آمده است:

آخرین وضعیت بازار موبایل/ کدام گوشی‌ها گران شدند؟

منبع: خبر آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    تنهاچیزی که ارزش نداردوارزانه جان آدمی مثل بادمجان سیاهه

  • mojtaba
    0

    قیمت گوشی تو یک هفته اخیر بیش از 15 درصد گران شده است چرا دارن اینقدر به مردم راحت دروغ میگن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها