لیونل مسی: بارسلونا همه زندگی من است/ کار را به دادگاه نمی کشانم و یک فصل دیگر هم در کاتالان می مانم

ستاره تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا گفت: به هیچ وجه نمی توانم باشگاهی که مرا بزرگ کرده و همه چیز به من داده است را به دادگاه بکشانم.

لیونل مسی: بارسلونا همه زندگی من است/ کار را به دادگاه نمی کشانم و یک فصل دیگر هم در کاتالان می مانم

لیونل مسی ( lionel messi ) ستاره تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا که در چند وقت اخیر شایعاتی مبنی بر جدایی او از آبی و اناری ها مطرح شده بود، در گفت‌وگو با سایت "گل" اعلام کرد که فصل آینده هم در جمع شاگردان خواهد بود.

مسی در ابتدای صحبت های خود اظهار داشت: به رئیس باشگاه (بارتومئو) اطلاع دادم که می‌خواهم از بارسلونا جدا شوم بروم و اعتقاد داشتم که زمان جدایی فرارسیده است.

او ادامه داد: احساس کردم که باشگاه به بازیکنان جوان و جدیدتری احتیاج دارد. در واقع معتقد بودم که زمان حضور من در به پایان رسیده است. بسیار متاسف شدم چراکه همیشه گفته بودم می‌خواهم به کارم در این باشگاه پایان دهم. سال بسیار سختی بود. من در تمرینات، بازی‌ها و رختکن سختی زیادی را تحمل کردم. همه چیز برایم دشوار شد و زمان به گونه‌ای پیش رفت که به دنبال جاه‌طلبی جدیدی بودم.

ستاره آرژانتینی بارسلونا در پاسخ به این سوال که آیا بعد از شکست مقابل بایرن مونیخ تصمیم به جدایی گرفت یا خیر؟ بیان کرد: به خاطر شکست مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا این تصمیم را نگرفته بودم بلکه مدت‌ها بود که به آن فکر می‌کردم. بار‌ها این موضوع را به رئیس باشگاه اعلام کردم، اما او هر مرتبه می‌گفت که در پایان فصل می‌توانم در این باره تصمیم گیری کنم که می‌خواهم بمانم یا بروم، اما او نهایتاً به قول خود عمل نکرد. در طول سال من بار‌ها به رئیس گفتم که می‌خواهم بروم. زمان آن فرا رسیده بود که اهداف و مسیر‌های جدیدی را تجربه کنم. با این حال او دائما می‌گفت که حالا وقتش نیست، بعداً در این باره صحبت خواهیم کرد. بارتومئو، هیچ سرنخی از چیز‌هایی که می‌گفت را در اختیار من نگذاشت. ارسال بروفکس یک اقدام بود که به شکل رسمی اعلام کنم که می‌خواهم بروم. قصد داشتم از بند قرار دادم استفاده کنم و جدا شوم.

مسی ادامه داد: این درخواست من یک هرج و مرج و یا مخالفت با باشگاه نبود بلکه فقط راهی برای اعلام رسمی این موضوع بود چرا که تصمیم خود را گرفته بودم. اگر بروفکس را نمی‌فرستادم، مثل این بود که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است و من قصد دارم بند یک سال حضور اختیاری در بارسا را قبول کرده و با این تیم ادامه دهم. آنچه باشگاه می‌گوید این است که من این درخواست را تا قبل از تاریخ ۱۰ ژوئن اعلام نکردم. ما آن زمان در وسط مسابقات بودیم و امکان این کار وجود نداشت.

کاپیتان بارسلونا گفت: جدا از همه این‌ها، رئیس همیشه به من می‌گفت وقتی فصل به پایان رسید شما می‌توانید درباره این که بمانید یا جدا شوید تصمیم‌گیری کنید. بارتومئو، اما هیچ تاریخ را اعلام نکرد و فقط کارش به این دلیل بود که من دیگر بحث کردن را ادامه ندهم. هیچگاه نمی‌خواستم مبارزه‌ای را با بارسلونا شروع کنم و علیه آن جنگ راه بیندازم.

لیونل مسی: بارسلونا همه زندگی من است/ کار را به دادگاه نمی کشانم و یک فصل دیگر هم در کاتالان می مانم

او بیان کرد: من در تصمیم‌گیری نهایی مشکل داشتم. البته هیچ ارتباطی با شکست مقابل بایرن مونیخ نداشت. من همیشه گفتم که می‌خواهم با این تیم ادامه دهم و کارم را در اینجا به پایان برسانم. اینکه می‌خواستم در یک پروژه برنده حضور داشته باشم و به همراه باشگاه عناوین زیادی کسب کنم تا همچنان افسانه بارسلونا را گسترش دهم. حقیقت این است که مدت ها در بارسلونا هیچ پروژه ویژه‌ای وجود نداشته است. هرچه پیش می‌رویم حُقه بازی آن‌ها نیز بیشتر می‌شود و نقاط ضعف را می‌پوشانند. همانطور که گفتم من همیشه به فکر رفاه خانواده و باشگاه بوده ام.

مسی تصریح کرد: هنگامی که من تصمیم خود را برای جدایی از بارسلونا به اطلاع همسر و فرزندانم رساندم، یک درام واقعی رخ داد. تمام خانواده ام گریه می‌کردند چرا که فرزندانم نمی‌خواستند بارسلونا را ترک کنند. آن‌ها همچنین دوست نداشتند مدرسه خود را تغییر دهند. اما من فراتر را نگاه می‌کردم و دوست داشتم که در بالاترین سطح حضور داشته باشم، عناوین را کسب کنم و در لیگ قهرمانان اروپا قدرتمند ظاهر شوم. شما می‌توانید در این مسابقات برنده یا بازنده باشید، اما اتفاق مهم این است که به خوبی رقابت کنید. آنقدر رقابت کنید که مانند اتفاقات رم، لیورپول و لیسبون رخ ندهد. همه این‌ها باعث شد که به تصمیمی که می‌خواستم آن را عملی کنم، بیندیشم.

او در مورد قرارداد خود با باشگاه بارسلونا اظهار داشت: من فکر می‌کردم و اطمینان داشتم که بازیکن آزاد هستم. رئیس همیشه می‌گفت در پایان فصل می‌توانم تصمیم گیری کنم که بمانم یا نه. حالا آن‌ها به این واقعیت رسیده اند که من باید این تصمیم را تا قبل از ۱۰ ژوئن اعلام می‌کردم. درست زمانی که ما در آن تاریخ به دلیل شیوع ویروس کرونا در لالیگا رقابت می‌کردیم و چنین امکانی اصلا وجود نداشت. در واقع این بیماری تمام تقویم فصل را تغییر داده بود.

مسی افزود: راه دیگری نیز وجود داشت و آن دادگاه بود. من هرگز کار با بارسلونا را به دادگاه نخواهم کشاند، زیرا این باشگاهی است که از زمان ورود همه چیز به من داد. بارسلونا زندگی من است و من تمام زندگی ام را در آنجا ساخته ام. بارسا همه چیز را به من داد و من همه چیز را به آن دادم. هرگز در فکرم این نگذشت که کار را به دادگاه و شکایت بکشانم.

لیونل مسی: بارسلونا همه زندگی من است/ کار را به دادگاه نمی کشانم و یک فصل دیگر هم در کاتالان می مانم

ستاره بارسلونا گفت:‌ پسرم (متئو) هنوز کوچک است و نمی‌داند نقل مکان کردن به یک جای دیگر چه معنایی دارد. تیاگو دیگر پسرم از او بزرگتر است و چیزی‌هایی را از تلویزیون شنید و سوالاتی پرسید. از طرفی من نمی‌خواستم که او این اخبار را درباره ترک بارسلونا و اینکه باید مدرسه اش را تغییر دهد و دوستان جدیدی پیدا کند، بشنود. او خیلی گریه کرد. تکرار کنم واقعاً شرایط سخت بود.

کاپیتان آبی و اناری ها خاطر نشان کرد: هنوز هم بارسلونا را بسیار دوست دارم و به دنبال این نیستم که جای بهتری پیدا کنم. با این حال هنوز هم حق تصمیم گیری دارم. قصد داشتم اهداف و چالش‌های جدیدی را تجربه کنم. حالا می‌توانم از فردا برگردم. من در بارسلونا همه چیز دارم. پسرم و خانواده ام در این جا بزرگ شده اند. با این حال در مورد رفتن مشکلی وجود نداشت. چرا که فکر می‌کنم به آن نیاز داشتم؛ باشگاه هم همینطور. در واقع این موضوع برای همه بسیار خوب بود. همسرم با تمام وجود از من حمایت کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها