تصویر مردی که دستش را برای احترام به هیتلر بلند نکرد!

یکی از افراد حاضر در یک عکس، نافرمانی مقتدارنه‌ای را به نمایش گذاشته است. قابل بیان نیست که چه تعداد زیادی، از روی ترس عمل کرده‌اند و کاملاً آگاه بوده‌اند که احترام نگذاشتن به هیتلر برابر با امضای گواهی مرگ آن‌ها است.

تصویر مردی که دستش را برای احترام به هیتلر بلند نکرد!

آگوست لندمسر؛ مردی آلمانی بود که در پی رژه نازی‌ها از سلام و احترام گذاشتن به هیتلر خودداری کرد. لندمسر در سال ۱۹۳۱ به حزب نازی پیوست اما دو سال بعد عاشق یک زن یهودی به نام ایرما اکلر شد و در سال ۱۹۳۵ از او خواستگاری کرد. به همین دلیل از حزب طرد شد و درخواست ازدواج او تحت قوانین جدید نژادپرستانه نورنبرگ رد شد.

بنابراین در سال ۱۹۳۶ لندمسر بازوی خود را برای احترام به هیتلر بلند نکرد. پس از این ماجرا، او و خانواده‌اش تلاش کردند از کشور خارج شوند ولی دستگیر و به اردوگاه‌های کار اجباری فرستاده شدند.

تصویر مردی که دستش را برای احترام به هیتلر بلند نکرد! آگوست لندمسر در میان جمعیت نازی ها

آگوست در سال ۱۹۳۸ برای آخرین بار خانواده خود را ملاقات کرد. ایرما پس از به دنیا آوردن دومین فرزندشان به مرکز اوتانازی منتقل شد و در همانجا در سال ۱۹۴۲ کشته شد.

گزارش شد که آگوست طی یک عملیات نظامی در کرواسی در سال ۱۹۴۴ مفقود شد. دختران لندمسر و اکلر از شکنجه و آزار و اذیت جان سالم به در بردند و یکی از آنها داستان زندگی‌شان را نقل کرده است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    الآن هم همینطور است نیست؟

  • شهروند
    2

    سلام..هیتلر چقدر آدم کثیفی بود.کثیف ترین نظام یعنی‌ نبود عاطفه‌،وجدان و‌انسانیت است.انسان های خونخوار بدتر از گرگ در کره زمین حکومت‌کردند‌و خون‌ربختند.کسی هم حق اعتراض نداشتند.رهبران کثیف هیلتر .استالین‌.صدام‌‌و...‌

  • محمد
    1

    نظام تک حزبی اخوندی (شعبه عرب جاهلی) که تحمل شنیدن ندارد و هرصدای مخالفی به اسم دین با برچسب محاربه به سیاهجال میفرسته و با تبلیغات مظلوم نمائی مکنه این دیگه مردم کجای دلشون بگذارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها