پیوند شنبه‌های بدون پسماند با سه شنبه‌های بدون خودرو در تهران

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: با سیاست های تشویقی به دنبال جذب مشارکت های مردمی هستیم تا از این طریق طرح شنبه های بدون پسماند به طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو متصل شود.

پیوند شنبه‌های بدون پسماند با سه شنبه‌های بدون خودرو در تهران

صدرالدین علیپور در نشست هماهنگی طرح کاپ اظهار داشت: ما در بخش تشویق‌ها دوچرخه‌هایی را تهیه کردیم که قرار است به قید قرعه به شهروندانی اهدا شود که عملکرد خوبی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تغییر شکل جمع آوری پسماند و تاکید بر تفکیک از مبدا سال هاست مطرح می شود اما مدیریت شهری طی سال های گذشته به سمت آن نرفته است، افزود: در این دوره این عزم شکل گرفته و طرح به اجرا درآمده‌است و اکنون وظیفه همه ماست که برای اجرای درست و دقیق آن تلاش کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند ادامه داد: در یک ماه گذشته شاهد بودیم که طرح پیشرفت خوبی داشته‌است و اکنون بسیاری ازمناطق دارند به این طرح می پیوندند و پای کار هستند.

وی خاطر نشان کرد: تغییر سیستمی که سال های سال شهروندان به آن عادت کرده اند قطعا موضوع دشواری بود که برای تحقق آن نیاز به همکاری سیستمی در حوزه های مختلف داریم.

کاهش ۹۸درصدی زباله گردی در مناطق پایلوت

شهردار منطقه ۶ در نشست هماهنگی طرح کاپ در این منطقه گفت: طرح کاپ همیشه از دغدغه‌های جدی شهرداری بوده و در این دوره که هم مدیریت شهری و هم شورای شهر تهران نگاه ویژه به مسائل فرهنگی و اجتماعی دارند این طرح به صورت خاص مورد توجه قرار گرفته است.

تورج فرهادی افزود: برای اجرای طرح کاپ برخی مناطق به صورت پایلوت انتخاب شدند که شهرک والفجر در منطقه ۶ به عنوان پایلوت انتخاب شده‌است.

وی ادامه داد: در گام اول تهیه بانک اطلاعاتی را در دستور کار قرار دادیم و پس از آن آموزش شهروندان و کارکنان ادارات مختلف در این منطقه را آغاز کردیم که سازمان مدیریت پسماند در این بخش به صورت ویژه همراهی کرد.

شهردار منطقه۶ اضافه کرد: مخازن جانمایی شده قراردادها با هتلها، بیمارستان‌ها و وزارتخانه ها بسته شده و سرویس های جمع‌آوری هم فعال شده‌اند.

وی تاکید کرد: اجرای طرح کاپ در حوزه زباله گردی به شکل محسوس خودش را نشان داده و بر اساس آمار از ۹۸درصد زباله گردها کاسته شده‌است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها