نایب رئیس مجلس:

دولت برنامه مدون و بلندمدتی برای ساماندهی کولبران ارائه کند

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درباره وضعت کولبران گفت: مجلس انتظار دارد دولت برنامه مدون و بلند مدتی برای ساماندهی کولبران ارائه کند و باید گزارشی در این خصوص به مجلس ارائه شود.

دولت برنامه مدون و بلندمدتی برای ساماندهی کولبران ارائه کند

کمال حسین پور در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به رییس جمهور بیان کرد: آیا شغل کولبری در شأن جوانان تحصیل کرده مناطق مرزی است؟ در کمترین فرصت شغلی و کمترین میزان امکانات و در شرایطی که بیکاری بیداد می‌کند آیا مردم راه چاره دیگری برای تامین حداقل معیشت خانواده‌های خود را دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه چرا یک کولبر به این کار روی می‌آورد، اظهار کرد: فرهاد ۱۴ ساله از اورامانات پاسخ این سوال را داده است که کولبری می‌کنم تا یک دست لباس ورزشی بخرم. یکی برای خرید یک لباس ورزشی و دیگری نیز برای تامین حداقل معیشت خانواده خود جانش را به خطر انداخته و در گرما و سرمای کوه‌های صعب العبور به کولبری می‌پردازد. یک کولبر بر زیر بهمن و یا بر روی مین‌های باقیمانده از زمان جنگ و یا با تیر مستقیم جانش را از دست می‌دهد تا شرمنده خانواده‌اش نشود و تمام سعی خود را می‌کند تا با عزت و شرافت برای خانواده‌اش کاری کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت برای اشتغال جوانان مناطق مرزی چه کرده است؟ تا کی باید شاهد داغدار شدن خانواده‌هایی باشیم که جوانان خود را در این مسیر از دست می‌دهند؟. همه ما مقصر هستیم و باید پاسخگو باشیم.

حسین پور در تذکری خطاب به وزیر کشور بیان کرد: به نیروهای مرزی خود استفاده صحیح از سلاح را یاد دهید.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی که اداره جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر، خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: تذکر آقای حسین پور در مورد مرگ جمعی از کولبران مظلوم مناطق غرب کشور بود موضوع کولبری برای نظام اسلامی به یک مسئله تبدیل شده و این وضعیت در شان نظام ما نیست، مجلس انتظار دارد دولت برنامه مدون و بلند مدتی برای ساماندهی کولبران ارائه کند و باید گزارشی در این خصوص به مجلس ارائه شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها