به بهانه شایعه تغییر جنسیت محمدرضا فروتن و تکذیب آن

مهم‌ترین سلبریتی‌هایی که جنسیت خود را تغییر داده اند/ عکس

به بهانه شایعه تغییر جنسیت بازیگر ایرانی بد نیست مروری بر مهم ترین نمونه‌های تغییر جنسیت سلبریتی‌های خارجی داشته باشیم.

مهم‌ترین سلبریتی‌هایی که جنسیت خود را تغییر داده اند/ عکس

به گزارش خبر فوری ، دیشب شایعه ای در فضای مجازی مطرح شد که بسیاری را شوکه کرد. این شایعه مربوط به عمل تغییر جنسیت "محمدرضا فروتن" (بازیگر) در آلمان بود که مدت کوتاهی بعد توسط وکیل و سپس خودش تکذیب شد. ( اینجا بخوانید )

این شایعه در یک مدت کوتاه مانند بمبی در فضای مجازی منفجر شد و بسیاری را به خود مشغول کرد اما با تکذیب آن، فضای مجازی نیز آرام آرام به حالت اولیه خود بازگشت.

اگر چه عمل تغییر جنسیت فروتن تکذیب شد اما بسیاری از سلبریتی‌های خارجی هستند که در طول زندگیشان به این عمل دست زده و جنسیت خود را تغییر داده اند. به بهانه شایعه تغییر جنسیت بازیگر ایرانی بد نیست مروری بر مهم ترین نمونه‌های تغییر جنسیت سلبریتی‌های خارجی داشته باشیم.

لاورن کاکس

لاوِرن کاکس (Laverne Cox) بازیگر، تهیه‌کننده، شخصیت تلویزیونی اهل ایالات متحده آمریکا است که بیشتر برای بازی در مجموعه تلویزیونی "نارنجی همان سیاه است" شناخته می‌شود. او نخستین فردی است که عمل تغییر جنسیت انجام داد و تصویرش بر روی جلد مجله تایم قرار گرفت.

نکته جالب در مورد کاکس این است که در میانه فیلم برداری " نارنجی همان سیاه است" او عمل تغییر جنسیت کرد و باقی سریال را برادر دوقلویش به جای او بازی کرد.

کیتلین جنر

کیتلین جنر (Caitlyn Jenner) پیش از عمل تغییر جنسیت با نام بروس جنر (Bruce Jenner) شناخته می‌شد. او یک ورزشکار شناخته شده آمریکایی و برنده مدال طلای المپیک تابستانی 1976 در رشته ده‌گانه مردان است. جنر همسر سابق کریس کارداشیان و پدر کیم کارداشیان(مدل معروف آمریکایی) است و از این جهت نیز شهرت بسیاری دارد.

کیتلین جنر در سال 2015 طی یک مصاحبه رسماً اعلام کرد که در حال طی کردن مراحل تغییر جنسیت است. در انتهای همین سال بود که اولین تصاویر او با جنسیت جدیدش منتشر شد.

جنر بعد از تغییر جنسیت، حساب توئیتری اش را با نام caitlynjenner@ راه‌اندازی کرد و در حدود 4 ساعت تعداد دنبال کنندگان وی به یک میلیون نفر رسید. با این سرعت در جذب تعداد دنبال‌کننده نام او در کتاب گینس ثبت شد و رکورد قبلی را که مربوط به باراک اوباما بود، شکست.

خواهران واچوفسکی

واچوفسکی‌ها (لی لی و لانا واچوفسکی) کارگردان، تهیه‌کننده، فیلم‌نامه‌نویس و نویسنده کتاب‌های مصورند که با کارگردانی سه‌گانه ماتریکس به شهرت رسیدند.

در سال 2012 لری واچوفسکی، طی یک عمل جراحی تغییر جنسیت داد و نام خود را لانا واچوفسکی گذاشت. اندی واچوفسکی هم در 48 سالگی یک نامه سرگشاده نوشته و در آن داستان ترنس بودن خودش را گفت و افشا کرد که از سمت خبرنگاران تحت فشار بوده و تهدید می‌شده تا هویت خودش را افشا کند. او خود را لی لی نامید و در خواست کرد که از این به بعد خواهران واچوفسکی نامیده شوند نه برادران واچوفسکی.

فالون فاکس

فالون فاکس( Fallon Fox) مبارز مشهور ورزش رزمی ترکیبی MMA است. او مدت ها به عنوان یک مرد مبارزه کرد و شهرت بسیاری هم کسب نمود. با این حال، افشا شدن تمایلات و احساسات او توسط رسانه‌ها سرانجام مجابش کرد که تغییر جنسیت دهد. فالون فاکس در بانکوک تایلند عمل تغییر جنسیت، کاشت مو و درون‌کاشت پستان را انجام داد و در سال 2013 نیر عکس‌های جدید او منتشر شد.

چَز بونو

چَز سالواتور بونو (Chaz Salvatore Bono) خواننده و نویسنده آمریکایی و تنها فرزند شر(خواننده مشهور) و سونی(خواننده و تهیه کننده و سیاستمدار آمریکایی) است. او با نام چستیتی(Chastity Bono) متولد شد اما بعد از اینکه سالها با بحران هویت روبه رو بود ترجیح داد عمل تغییر جنسیت انجام داده و با نام چَز به عنوان یک زن زندگی کند. او از مشهورترین سلبریتی‌هایی است که "ابر مرد" بوده و جنسیت خود را از مونث به مذکر تغییر داده است.

ایسیس کینگ

کینگ یکی از اولین مدل‌های آمریکایی است که عمل تغییر جنسیت داده است. در کودکی زندگی سختی داشته و به علت تمایلات متفاوتش بسیار اذیت شده است.

ایسیس در یکی از مصاحبه هایش گفته که خانواده اش نسبت به احساسات او به شدت سخت گیر بوده و حاضر به پذیرش تغییر جنسیت او هم نبوده اند. مشکلات باعث شد که نهایتا کینگ خانه را ترک کند. کینگ به نیویورک رفت و در آنجا تغییر جنسیت داد و سپس به عنوان مدل وارد عرصه مُد شد.

جانت موک

جانت موک یکی از مشهورترین بلاگرها، روزنامه نگاران و سلبریتی‌های آمریکایی است. او مدت ها به عنوان یک ترنس زندگی می‌کرد. او در جوانی تغییر جنسیت داد و بعد از آن عضو جامعه فعالان حقوق تراجنسیتی‌ها شد و در این زمانه فعالیت بسیاری کرد. عمده مقالات او در مجلات و نشریه‌ها به این موضوع مربوط می‌شود. امروزه جانت موک یکی از اصلی ترین فعالان حقوق اقلیت‌های جنسیتی به حساب می‌آید.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • سعید
    0

    الان «مهم» بودن این ها در کدوم بخش از شخصیتشونه؟؟!! :

  • ایرانی
    0

    ازکارکنان خبرفوری چندنفرتغییرجنسیت داده اند!؟

    نظرات شما -
    • داروغه
      0

      بجای تشکر وخسته نباشی چرا چرت می نویسی

    • نه
      0

      تو اول برو معنی چرت رو بفهم بعد به یه بنده خدایی نسبتش بده حق الناس گردن خودته

    • اجان
      0

      شماکه ارزش وفهم وهمتتون فقط شکم وزیرشکمتون است تشکرکردی بسته!خبرفوری هم که درخدمت امثال شماست پس تامیتونی تشکرکن...

  • ایلیا هنرور
    1

    ممنون از خبر فوری ، ترنس ها هم حق زندگی دارند ولی متاسفانه در جامعه همیشه مورد تمسخر قرار میگیرند و بعد از تغییر جنسیت ترک میشن ، شاید براتون جالب باشه که امام خمینی جز اولین مراجعی بود که فتوای عمل تغییر جنسیت رو صادر کرد و اون رو در ایران قانونی کرد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      1

      امام خمینی اصلا خودش جزو اولین نفرایی بود که تو ایران رفت تو این قضایا ماشالله دستش وا بوده دیگه

  • مهری
    0

    استغفرالله ربی واتوبه الیک!!!! صبر خدارامی بینین !!!! بعضی ها غم نان دارند،بعضی ها غم امنیت،بعضی ها غم جان،بعضی ها هم چقدرعجیبن........؟؟!!!!!! چراماهمیشه ناراضی هستیم ؟؟ فکرمی‌کنم این یکی از بزرگ ترین کفرنعمت است .خبرفوری بازمی خوای الگوبسازی؟؟!!!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • داروغه
      0

      خیلی فعال هستی هرکاری خانم

    • نفهمم
      0

      اونایی که منفی دادن احتمالا با خدا مشکل دارن چون چیز دیگه ای نمیبینم تو نظر مهری خانم

  • داروغه
    0

    تو این شرایط هر مرد ایرانی تغییر جنسیت بده کلی سود کرده

  • نسیم
    0

    کسی با دو جنسه ها مشکلی نداره اونها هم انسان هستن و حق زندگی دارن اما اون که بابای کیم کارهایشان بوده بعد خودشو زن کرده از این به بعد توی جامعه چه هویتی داره؟!! الان دخترش باید بهش بگه مامان یا بابا؟! چرا با این نوع اخبار بی ارزش خودتون واسه این کارا غیر مستقیم تبلیغ میکنید؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • Ats
      0

      شما اول یاد بگیر ک به ترنس نگی دوجنسه بعد نظر بده بعدشم تو الان درگیریت صدا کردن اسم کسیه ک تطبیق جنسیت داده؟

    • نفهم
      0

      Ats تو برو اول فرق دوجنسه و شیمیل و ترنس رو بفهم بعد یهویی بیا نظر بده

    • M
      0

      Atsفقط یه چیزی واقعا این سوال پیش میاد که چی باید صداش کنن!!ضمناًشما که ماشالله فرق همهشونو بلدی برا همه ی ملت بسهه...

  • سهامدارحقیقی
    0

    ارزش سهامشون پایین نیومده؟؟؟

  • حامد
    0

    جالبه! وقتی راجع به حجاب و مسائلی از این دست توو جامعه مون صحبت میشه فورا صدای یه عده در میاد که "الان همه مشکلاتمون حل شده ، فقط همین یکی مونده"، اما وقتی در مورد ترنس ها، همجنسگراها و ... مسائلی مطرح میشه همون عده خودشون رو جوری میکشن که انگاری مسئله اصلی ما همین قضایاست! خدا وکیلی خودتون کلاهتون رو قاضی کنید! ضمن اینکه از کجا معلوم که همه اونایی که تغییر جنسیت دادن واقعا به لحاظ پزشکی واسشون ضروری بوده؟ با توجه به اینکه بیشتر اونایی که این عمل رو انجام دادن از مرد به زن بوده و کمتر برعکسش اتفاق افتاده! در مجموع این قبیل کارها (به استثنای موارد محدود و ضروری) از روی شکم سیری و خر پول بودنه! کما اینکه اگه دقت کنید همه افرادی که اینجا بهشون اشاره شده از این دست افرادند! شما رو به خدا این یه قلم رو توو ایران مد نکنین(مثل جراحی زیبایی) که دیگه نمیشه جمعش کرد. تن آدمی شریف به جان آدمیت نه همین دماغ زیباست نشان آدمیت

  • حامد
    0

    بعد تغییر جنسیت مهریه تعلق میگیره؟

  • ناشناس
    0

    به هر صور ت این یک نوع هنجار شکنی محسوب میشه

  • تهرانی
    1

    واقعابرای یه عده سلبریتی بی خاصیت متاسفم که یک جامعه دینی رابی ارزش می کندخدایاکجایی

  • سیروس
    1

    ترنس ها در اینجا حقوقی ندارند

  • ناصر
    0

    هرچی از گرونی و تورم و بدبختی سرمون بیاد بازم کمه ... در دوران دلار 24000 تومنی و پراید 105 میلیونی و بدبختیهای کرونا و ... همه دارن در مورد تغییر جنسیت یه بازیگر دست چندم حرف میزنن ... بیاین اینقدر اینهارو گنده نکنیم اینقدر حرفشونو نزنیم سرمون توی زندگیه خودمون باشه ... بی هنرتر از بازیگرای ایرانی اصلا وجود نداره همشون با پارتی شدن بازیگر

  • همون
    0

    وقتی شوهر گیر نمیاد چکار کنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها