طرح‌های جاده‌ای قشم شتاب می‌گیرد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ایجاد شتاب بیشتر در اجرای طرح‌های جاده‌ای این منطقه با هدف افزایش کیفیت و ایمنی راه‌های جزیره خبر داد.

طرح‌های جاده‌ای قشم شتاب می‌گیرد

حمیدرضا مومنی در نشست با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان، اظهار داشت: همکاری و هماهنگی بیشتر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان نقش مهمی در شتاب دهی برای تسریع در فعالیت‌های جاده‌ای قشم و ارتقای سطح ایمنی مسیرهای جزیره خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی در زمینه زیرساخت‌های جاده‌ای قشم انجام شده است، افزود: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور، چالش‌هایی در زمینه تامین منابع مالی وجود دارد اما با توجه به هماهنگی‌های انجام شده و مساعدت مسئولان مربوطه تاکنون هیچ کدام از پروژه‌های مربوط به حوزه‌های زیربنایی، عمرانی و جاده‌ای در قشم متوقف نشده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به تردد سالانه چندین میلیون گردشگر در این جزیره اعلام کرد: کیفیت جاده‌های قشم با وضعیت ایدهآل مرتبط با توسعه گردشگری و مناسب برای تردد این حجم از گردشگر فاصله دارند و متاسفانه نرخ تصادفات جاده‌ای نیز در این جزیره هم زیاد است که می‌تواند عاملی در کاهش ورود گردشگران نیز شناخته شود.

به گفته وی، برای حل این موضوع طرح‌های مرتبط با بهبود وضعیت زیرساخت‌های جاده‌ای اجرا می‌شود تا برهمین اساس ضمن بهبود شرایط تردد بومیان منطقه کیفیت حمل و نقل در مسیرهای مرتبط با گردشگران نیز مهیا شده باشد.

مومنی از شبکه حمل و نقل و جاده‌های ایمن و مناسب به عنوان مهمترین شاخصه‌های توسعه یافتگی در هر منطقه نام برد و ادامه داد: برای ایجاد توسعه پایدار و متوازن در تمامی نقاط جزیره قشم، بهبود کیفیت جاده‌های اصلی و راه‌های روستایی با هدف افزایش ایمنی و رشد کیفیت زندگی ساکنان در حال انجام است به این دلیل که اصولا حمل و نقل مناسب زمینه ارتباط دقیق و سومند جوامع را مهیا می‌کند.

به گفته وی، ایجاد یک پایانه مسافربری هم براساس طرح جامع شهر توسط سازمان منطقه آزاد قشم مصوب شده و پس از جانمایی، تامین زیرساخت‌ها، طی مراحل ساخت و بهره‌برداری در آینده شاهد خدمات رسانی بهتر به مسافران و گردشگران جزیره خواهیم بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان نیز در این جلسه با قدردانی از اقدامات زیربنایی صورت گرفته توسط سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: با هماهنگی و همکاری میان بخش‌ها با سرعت بیشتری می‌توانیم زیرساخت‌های مهم و مورد نیاز بخش‌های حمل و نقل جاده‌ای در این جزیره را فراهم کنیم چون هرچه در این زمینه زمان از دست برود آمار خسارت‌های مرتبط نیز افزایش خواهد داشت.

یوسف عابدینی اظهارداشت: برای ایجاد پایانه مسافربری در قشم به تدوین طرحی جامع با برنامه‌ریزی توسعه در آینده و پاسخگویی به نیاز مسافران و گردشگران قشم نیازمندیم که امیدواریم این اقدامات به خوبی اجرایی شود.

جزیره قشم با داشتن ظرفیت‌های مهم گردشگری و سواحل بکر و بازارهای مناسب خرید یکی از مناطق پرتردد جنوب کشور است همه ساله میزبان چندین میلیون مسافر و گردشگر از اقصی نقاط ایران و کشورهای خارجی است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها