توپ کرونا، روی تور والیبال!

برگزاری مسابقات لیگ والیبال این روزها تحت تأثیر شیوع کرونا قرار دارد و این موضوع باعث حواشی بسیاری شده است.

توپ کرونا، روی تور والیبال!

بلاتکلیف مثل والیبال.آن از انتخاب سرمربی تیم ملی که مدام امروز و فردا می شود و این هم از لیگ برتر. اتفاقات ریز و درشتی که هر لحظه ، لیگ برتر را تحت تاثیر قرار می دهد. از تهدید به حذف تیم های قدیمی بدهکار تا لیگ 15 تیمی، برنامه جدید هفته اول و بعد هم اصرار فدراسیون به بازی هورسان با 12 مبتلا به کرونا. هرچند لیگ برتر همیشه حاشیه هایش زیاد بوده اما قرار بود امسال فدراسیون طوری برنامه ریزی کند که حاشیه ها کمتر خودنمایی کنند، اما باز هم حاشیه ها جلوتر هستند.

لیگ 14 تایی که 15 تیمی شد

یک بار جدول رقابتها 14 تیمی می شود و حتی برنامه مسابقات بسته، تیم شهرداری قزوین هم به دلیل عدم تسویه حساب شهروند اراک ،در مهلت مقرر جای آن را گرفت. اما درست 4 روز مانده به شروع هفته اول رقابتها دوباره اراکی ها با قول و قرار و تعهد مدیرکل تربیت بدنی اش به جدول اضافه می شود تا لیگ 15 تیمی شود.در حالی که بعضی مدیران عامل باشگاه ها لیگ 15 تیمی را خلاف آیین نامه می دانند. پیمان رضالیی مدیر عامل شهرداری ارومیه جزو مخالفان لیگ 15 تیمی است. او می گوید:« دو پیشنهاد در جلسه آنلاین عنوان شد که اکثر باشگاه ها با جدول 16 تیمی موافق بودند چرا که در این حالت رقابتها در دو گروه 8 تیمی برگزار می شود و هزینه نسبت به جدول 15 تیمی کمتر است . اا فدراسیون بعداز جلسه مسابقات را 15 تیمی کرد.» عباسعلی میر حسینی مدیر عامل شهداب یزد هم با رضایی موافق است:« در جلسه دو پیشنهاد لیگ 16 تیمی و 15 تیمی مطرح شد که به جز مدیر عامل هزار آمل بقیه موافق لیگ 16 تیمی بودند اما نمی دانم چرا لیگ 15 تایی شد؟» البته بهروز عطایی سرمربی هراز آمل برخلاف دو مدیر عامل معتقد است:« جدول 15 تیمی با 14 تیم خیلی تفاوتی ندارد.مدیران در جلسه رای داده اند .»

برنامه جدید هفته اول لیگ

دپارتمان مسابقات و رویدادهای خارجی با اضافه شدن تیم شهرداری قزوین به جدول و ابتلای 12 بازیکن و کادر تیم تازه وارد هورسان رامسر برنامه هفته اول را تغییر داد. طبق برنامه این هفته سایپای تهران به دلیل قرنطینه هورسانی ها بازی ندارد و شهروند اراک هم با حضور دقیقه نودی در لیگ استراحت می کند و شهرهای ورامین، ارومیه، اصفهان، گنبد، سیرجان و آمل هم میزبان هستند. هرچند همه تیم ها قبل از شروع تمرینات خبر تست کرونا از بازیکنان و کادر فنی اشان را مطرح می کردند اما ظاهرا بعضی از آنها تست جدی و کامل را برای گرفتن کارت بازی گذاشته بودند. تصمیمی که بازیها را به چالش کشیده است. همین مساله است که عطایی سرمربی هراز آمل معتقد است باید جدی تر گرفته شود:« اگر قرار باشد تست به فدراسیون داده شود باید تیم ها اول هفته تست را بدهند تا تیم مقابل به دردسر نیفتد.»

مصطفی کارخانه سرمربی سایپای تهران که تیمش برای مسابقه اماده بود اما از لغو بازی تیمش ناراحت است: «ما دوست داشتیم فردا بازی کنیم، اما ابتلای هورسانی ها کار را خراب کرد. هورسانی ها حالا باید استراحت کنند و بعید است هفته بعد هم بازی کنند.»

گل علیپور: فدراسیون بازی بعد را هم لغو کند

بهرام گل علیپور مدیر عامل باشگاه هورسان از اینکه 12 بازیکن و کادرفنی تیمش مبتلا شده اند، ناراحت است. او می گوید:«ما برای شروع تمرین تست خون از بچه ها گرفتیم و بازیکنان در محیط قرنطینه ای و سالن اختصاصی تمرین می کردند و مشکلی هم نبود اما حالا که تست pcr گرفتیم برای هفته اول لیگ برتر، 12 نفر از بازیکنان و کادر فنی تستشان مثبت شده است. به دلیل اینکه وضعیت رامسر از نظر کرونا به بنفش رسیده، همه بازیکنان مبتلا را به خانه هایشان فرستاده ایم. با این شرایط از فدراسیون می خواهیم که هفته بعد هم بازی نکنیم.» مدیر عامل هورسان معتقد است حال هیچکدام از بازیکنان وخیم نیست:« بچه ها علائم ظاهری ندارند و حتی وقتی تست دادند تا جواب بیاید هم تمرین کردند اما ناقل هستند. به نظرم بعدازمسابقه چهار جانبه ای که به آمل رفتیم و برای تاسوعا و عاشورا تمرین تعطیل بود این اتفاق افتاد.به هر حال کاری است که شده.»

عظیمی :هورسان فردا باید بازی کند

شهرام عظیمی سرپرست دپارتمان مسابقات و رویدادهای خارجی با اینکه سایت فدراسیون بازی سایپا و هورسان رامسر را در لیست بازیهای هفته اول حذف کرده، ولی معتقد است بازی انجام می شود. او می گوید:« هورسان باید بازی کند و ما دیروزنامه اش را برای باشگاه هورسان فرستاده ایم و اگر نیاید باخت فنی برایش نوشته می شود.» سرپرست دپارتمان مسابقات فدراسیون والیبال برگزار بازی را طبق پروتکل بهداشتی ستاد مقابله با کرونا می داند:« در پروتکل امده از تیم 20 نفره اگر تست pcr 11 نفر ازهر تیم مثبت شود ، تیم می تواند با 9 بازیکن بازی کند. اصلا این را نداریم که ما سه پاسورمان کرونا گرفته یا فلان بازیکن فلان پست مبتلا شده است. هورسان هم باید فردا در تهران بازی کند.»

برنامه بازیهای هفته اول لیگ

شهرداری ورامین - شهرداری قزوین
شهرداری ارومیه - آذر باتری ارومیه
فولاد مبارکه سپاهان - خاتم اردکان
شهرداری گنبد - شهداب یزد
فولاد سیرجان - راه‌یاب ملل کردستان
لبنیات هراز آمل - پیکان تهران

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها